AndroidHealthClinic

ontstekingen in schouders

jody

Competitive Bodybuilder
Waardering
4
Ik denk dat iedereen na een bepaald tijd wel onstekingen in de schoudergewrichten gehad heeft.
Wat doen jullie er aan?
Momenteel gebruik ik een zalf die door thaiboksers gebruikt wordt maar die mag niet meer worden ingevoerd.(omwille van de aanwezingheid van methyl denk ik).

wat ik eerst had gedaan was door trainen tot het te extreem werdt en zit nu lekker te cardio'en en me buikspieren trainen en me benen
en de rest met me rug borst en schouder nu 2maanden rust en het is bijna weg
daarbij gebruik ik glucosamine/chondroitin/msm capsules voor wat meer slijm te krijgen voor me pees en het werkt goed
en dan krijg ik misschien nog een onstekings remmer woensdag maar dat is nog niet zeker

mvg clintjuh

Ps. dus met goeie rust en ook ECHT NIKS DOEN kom je er ook van af alleen je zak erg in met je training voor even

Volgens mij is volledige rust ook niet echt de oplossing (ivm doorbloeding).
Glucosamine kan idd helpen, alleen duurt het wel even voordat het begint te werken.

Beste (preventieve) aanpak is zorgen dat de push en pull bewegingen in je schema in balans zijn. Daarmee bedoel ik dat je ongeveer evenveel sets push als pull in je schema moet hebben.
De tegenhangers van bankdrukvarianten zijn rows (dumbbell, barbell, T-bar enz). De tegenhanger van military presses e.d. zijn chinnen en pulldown. Zorg dus dat je schoudergewricht even vaak een gewicht wegduwt als dat het een gewicht trekt (row). Het hoeft niet op de set nauwkeurig, maar een benadering zou al mooi zijn (liever iets meer pull dan push.).

Andere (preventieve) aanpak is het doen van rotor cuff oefeningen: http://www.bodybuilding.com/fun/dorian1.htm

Zalfjes e.d. zouden eventueel wel kunnen helpen, maar dat is meer symptoombestrijding dan daadwerkelijk de oorzaak van het probleem aanpakken.

Ik weet natuurlijk niet hoe je schema eruit ziet, maar kijk eens kritisch naar je schema (en andere activiteiten naast je krachttrainingen die wellicht invloed zouden kunnen hebben) en kijk of de balans er is of dat je (te) veel push bewegingen doet.

succes.

:D idd, maar goed, schaarsgeklede dames leiden weer af van het onderwerp. :D

Moob zei:
Volgens mij is volledige rust ook niet echt de oplossing (ivm doorbloeding).
Glucosamine kan idd helpen, alleen duurt het wel even voordat het begint te werken.

Beste (preventieve) aanpak is zorgen dat de push en pull bewegingen in je schema in balans zijn. Daarmee bedoel ik dat je ongeveer evenveel sets push als pull in je schema moet hebben.
De tegenhangers van bankdrukvarianten zijn rows (dumbbell, barbell, T-bar enz). De tegenhanger van military presses e.d. zijn chinnen en pulldown. Zorg dus dat je schoudergewricht even vaak een gewicht wegduwt als dat het een gewicht trekt (row). Het hoeft niet op de set nauwkeurig, maar een benadering zou al mooi zijn (liever iets meer pull dan push.).

Andere (preventieve) aanpak is het doen van rotor cuff oefeningen: http://www.bodybuilding.com/fun/dorian1.htm

Zalfjes e.d. zouden eventueel wel kunnen helpen, maar dat is meer symptoombestrijding dan daadwerkelijk de oorzaak van het probleem aanpakken.

Ik weet natuurlijk niet hoe je schema eruit ziet, maar kijk eens kritisch naar je schema (en andere activiteiten naast je krachttrainingen die wellicht invloed zouden kunnen hebben) en kijk of de balans er is of dat je (te) veel push bewegingen doet.

succes.

Zo is dat,

Terug
Naar boven