Volgens mij is volledige rust ook niet echt de oplossing (ivm doorbloeding).
Glucosamine kan idd helpen, alleen duurt het wel even voordat het begint te werken.
Beste (preventieve) aanpak is zorgen dat de push en pull bewegingen in je schema in balans zijn. Daarmee bedoel ik dat je ongeveer evenveel sets push als pull in je schema moet hebben.
De tegenhangers van bankdrukvarianten zijn rows (dumbbell, barbell, T-bar enz). De tegenhanger van military presses e.d. zijn chinnen en pulldown. Zorg dus dat je schoudergewricht even vaak een gewicht wegduwt als dat het een gewicht trekt (row). Het hoeft niet op de set nauwkeurig, maar een benadering zou al mooi zijn (liever iets meer pull dan push.).
Andere (preventieve) aanpak is het doen van rotor cuff oefeningen:
http://www.bodybuilding.com/fun/dorian1.htm
Zalfjes e.d. zouden eventueel wel kunnen helpen, maar dat is meer symptoombestrijding dan daadwerkelijk de oorzaak van het probleem aanpakken.
Ik weet natuurlijk niet hoe je schema eruit ziet, maar kijk eens kritisch naar je schema (en andere activiteiten naast je krachttrainingen die wellicht invloed zouden kunnen hebben) en kijk of de balans er is of dat je (te) veel push bewegingen doet.
succes.