XXL Nutrition

Onverzekerd door religie

El Comandante

Massive Warrior
Waardering
13
DEN HAAG - De invoering van de nieuwe zorgverzekering vorig jaar heeft geleid tot een verdubbeling van het aantal Nederlanders dat vanwege hun religie bewust onverzekerd is.

Het aantal gelovigen dat bewust niet verzekerd is, is vorig jaar verdubbeld. In totaal 11.000 Nederlanders maken gebruik van een speciale regeling om onder verplichte verzekeringen (zoals de WAO en de WW) uit te komen. Dat blijkt uit cijfers van de Sociale Verzekeringsbank (SVB).

Nederlanders die zich vanwege hun geloof niet willen verzekeren, de ‘gemoedsbezwaarden’, kunnen de SVB vragen om vrijstelling van premies. In ruil daarvoor betalen zij extra veel belasting.

De SVB schrijft de verdubbeling van het aantal gemoedsbezwaarden vooral toe aan de nieuwe zorgverzekering. ,,Sinds 1 januari 2006 is het voor iedereen verplicht zich tegen ziektekosten te verzekeren,’’ zegt een woordvoerster. ,,We hebben afgesproken dat mensen die dat per se niet willen zich óók als gemoedsbezwaarde (tegen de verplichte AWBZ) kunnen laten registreren. Kinderen moeten nu apart worden geregistreerd. Dat verklaart de toename.’’

Een voorwaarde om officieel gemoedsbezwaard te worden is dat je jezelf, je kinderen en je bezittingen op geen enkele manier mag verzekeren. De extra belasting die je moet betalen, is even hoog als de premie die je anders verschuldigd was. De opbrengst gaat in een soort spaarpot, waarop de premieweigeraars bijvoorbeeld bij zorgkosten een beroep kunnen doen.

Veel gemoedsbezwaarden zijn er van overtuigd dat god alle dingen bestuurt en het afsluiten van een verzekering dus inhoudt dat je zijn almacht niet zou erkennen.Veertig procent van de Uverzekeringsweigeraars woont in Gelderland, ruim een kwart komt uit Zuid-Holland. Daarna volgen Utrecht en Zeeland. Volgens de SVB-cijfers wonen de meeste gemoedsbezwaarden geografisch in ‘de zogenoemde bijbelbelt waar relatief veel gereformeerden wonen’.

AD.nl

kinderen afpakken en staatsbezit van ze maken, die rotcalvinisten moeten de toekomst van hun nageslacht ook niet verpesten.

Wat is religie toch iets moois. :rolleyes:

Ik begrijp echt helemaal niets van de logica van die fanatieke gelovigen. Als je geen gebruik wilt maken van menselijke uitvindingen wees dan ook consequent en weiger ook die regeling van het meer belasting betalen. Komt immers op hetzelfde neer. Maar nee hoor, deze handreiking om de kop in het zand te steken lost alles op. Net als die halal hypotheek. Wat een dwazen.

jebus-red.gif

what's the prob?

Die lui betalen hun geld, dus ze potverteren niet.
Zodra de situatie van de kinderen er om vraagt, worden kinderen uit de ouderlijke macht ontzet.
Wat volwassen met hun leven doen, moeten ze zelf weten. Spuit er anabolen, of juist helemaal niets in, snuif je vol of naai een tippelzone plat, ga je gang.

Ik vind hun ideeen maar raar en ziek, maar ze zijn niemand tot last, muv hun eigen kinderen die bijv inentingen missen oid. Maar dat is een ander verhaal dan waar dit topic niet voor bedoeld is.

Een voorwaarde om officieel gemoedsbezwaard te worden is dat je jezelf, je kinderen en je bezittingen op geen enkele manier mag verzekeren. De extra belasting die je moet betalen, is even hoog als de premie die je anders verschuldigd was. De opbrengst gaat in een soort spaarpot, waarop de premieweigeraars bijvoorbeeld bij zorgkosten een beroep kunnen doen.

Een verkapte constructie dus om jezelf voor de gek te houden. verder sluit ik me aan bij builderB

what's the prob?

Zodra de situatie van de kinderen er om vraagt, worden kinderen uit de ouderlijke macht ontzet.
Wat volwassen met hun leven doen, moeten ze zelf weten. Spuit er anabolen, of juist helemaal niets in, snuif je vol of naai een tippelzone plat, ga je gang.

Ik vind hun ideeen maar raar en ziek, maar ze zijn niemand tot last, muv hun eigen kinderen die bijv inentingen missen oid. Maar dat is een ander verhaal dan waar dit topic niet voor bedoeld is.

Ik vind dat je nogal makkelijk voorbij gaat aan wat die mensen hub kinderen aandoen. Niet alleen dat ze ze niet inenten, maar dat ze ze indoctrineren met waanideeën, en ze dreigen met hel en verdoemenis als je niet doet wat 'god' zegt dat ze moeten doen.

what's the prob?

Die kinderen lopen wel meer mis dan een inenting. Een normale jeugd, een prettig leven maar met name: keuzevrijheid.

Religies zijn k*t, k*t, k*t. Het beperkt de mensen, verpest de jeugd en brengt alleen maar narigheid.

Die kinderen lopen wel meer mis dan een inenting. Een normale jeugd, een prettig leven maar met name: keuzevrijheid.

Religies zijn k*t, k*t, k*t. Het beperkt de mensen, verpest de jeugd en brengt alleen maar narigheid.

Is wel beetje overdreven vind je niet? ken genoeg gelovigen jeugdigen, die verder een goede jeugd doormaken, en niks betreft narigheden meemaken, dat het je beperkt en k*t is kan ik het nog wel mee eens zijn.

Terug
Naar boven