AndroidHealthClinic

Shocking News Ook Belgische fastfoodketen Quick islamiseert

Big-T

Humongous Ruler
Founder
R.I.P.
50.000 berichten 10.000 berichten
Waardering
3.208
Ook Belgische fastfoodketen Quick islamiseert
[foto]http://yahoo.lyon.bondyblog.fr/images/quick_halal.jpg[/foto]
BRUSSEL - De Belgische fastfoodketen Quick is in Frankrijk volop aan het experimenteren met halal-restaurants. In die vestigingen worden enkel producten geserveerd die voldoen aan de voedselvoorschriften voor moslims. Sinds half december zijn 8 Franse Quicks volledig op halal-maaltijden overgeschakeld.

Halalvlees dient uitgebloed vlees te zijn van een beperkt aantal toegestane dieren, die volgens de islamitische voorschriften en onverdoofd geslacht worden. Vlees van carnivoren of van dieren die spontaan gestorven zijn, evenals het expliciet in de Koran vermelde varkensvlees, zijn verboden. Ook de volledige productieketen waar het vlees doorgaat, moet aan de ‘reinheidsvoorschriften' voldoen.

De omstandigheden waarin een dier gefokt werd, de kwaliteit van het voedsel en het onderdak dat het kreeg, de wijze van transport en de afstand waarover dit verantwoord gebeurde, kunnen ook een rol spelen bij de beoordeling of het vlees halal is.

Voor de politieke partij Vlaams Belang was het nieuws van de Franse Quick-restaurants genoeg om de doemklokken te luiden, want ‘als het regent in Parijs, druppelt het in Brussel'. ‘Door islam-correcte hamburgerrestaurants te openen werkt Quick de toenemende islamisering in de hand', zo stelt de partij in een mededeling. ‘Indien ook Vlaamse vestigingen zouden toegeven aan de druk van de islamitische shariawetgeving, zullen het Vlaams Belang en Steden Tegen Islamisering (STI) zonder twijfel actie voeren.'

Zo'n vaart lijk het echter niet te lopen. ‘Op deze manier gaan we zeker geen halal-restaurants openen in België', zegt operationeel directeur Dorian Verfaille van Quick. ‘De situatie in Frankrijk met zijn banlieues is sociaal en economisch totaal anders dan bij ons. Wat eventueel wel mogelijk zou zijn, afhankelijk van het succes in Frankrijk, is dat we in bestaande restaurants een of twee halal-gerechten op de kaart zetten. Net zoals we nu ook al vegetarische burgers aanbieden. Maar zeker niet op korte termijn.'

Verfaille geeft toe dat de halal-vestigingen op heel wat bijval kunnen rekenen. ‘De eerste, in Toulouse, blijkt heel goed te draaien. We hadden er nochtans geen ruchtbaarheid aan gegeven, alles gebeurde via mond-tot-mondreclame.'
Je wordt daar dus gewoon verplicht om volgens islamitische regels te gaan eten. Dat er ook mensen zijn die daar niets mee te maken willen hebben speelt voor Quick blijkbaar geen enkele rol.

Dat dit kan in belgië!

Frankrijk, maar ooit komt dat hier ook wel.

Wat een logische gevolg is van de massaintegratie... b**chen op deze dingen haalt niets uit, bij massaintegratie gaat onze cultuur veranderen, zo simpel is het.

De integratie moet stopgezet worden om verdere verandering in onze cultuur (gebruik dit begrip nu wel algemeen) te voorkomen.

Dat dit kan in Frankrijk! :mad:

Waarom zijn jullie btw nog wakker? Sleep like a baby was 't toch ???

:fuu: Mijn wekker gaat weer om 7:45, maar ik heb toch de laatste dagen last van inslaap problemen, dus of ik er nu op ga of dat al om 12 uur ging maakt geen zak uit :D

:fuu:

• Topic Starter Topic Starter
Wat een logische gevolg is van de massaintegratie... b**chen op deze dingen haalt niets uit, bij massaintegratie gaat onze cultuur veranderen, zo simpel is het.

De integratie moet stopgezet worden om verdere verandering in onze cultuur (gebruik dit begrip nu wel algemeen) te voorkomen.
Je bedoelt massa-immigratie denk ik.

Ik snap je redenering, maar als we dit allemaal normaal gaan vinden is het einde op den duur zoek. Het gaat steeds een stapje verder, en omdat het kleine stapjes zijn waarvan velen denken 'ach' zullen de veranderingen op lange termijn veel groter zijn. Het is als een kikker in een pan met water: gooi hem erin als het water kookt en hij springt er onmiddellijk weer uit, breng het water echter langzaam aan de kook en voor de kikker beseft wat er gebeurd kan hij er niet meer uit omdat hij halfgaar is. We zien hetzelfde gebeuren met de islam in Europa.

Je bedoelt massa-immigratie denk ik.

Ik snap je redenering, maar als we dit allemaal normaal gaan vinden is het einde op den duur zoek. Het gaat steeds een stapje verder, en omdat het kleine stapjes zijn waarvan velen denken 'ach' zullen de veranderingen op lange termijn veel groter zijn. Het is als een kikker in een pan met water: gooi hem erin als het water kookt en hij springt er onmiddellijk weer uit, breng het water echter langzaam aan de kook en voor de kikker beseft wat er gebeurd kan hij er niet meer uit omdat hij halfgaar is. We zien hetzelfde gebeuren met de islam in Europa.

Ik ben het volledig met je eens want ben zelf geen voorstander van de massa-immigratie, dit toelaten is geen respect hebben voor je eigen cultuur zo vind ik het. (Nu wachten tot er weer ene met de vraag komt "hoezo verandert onze cultuur:rolleyes:).
Maar goed, dat ik met mn eigen ogen gezien heb dat er in de gevangenis voor 90% aan allochtonen zitten dat helpt natuurlijk ook niet.

De toekomst ziet er niet goed uit als er niet een paar maatregelen getroffen worden.

Voedsel dat halal verklaart is kun je gewoon eten hoor.

"‘Op deze manier gaan we zeker geen halal-restaurants openen in België', zegt operationeel directeur Dorian Verfaille van Quick. ‘De situatie in Frankrijk met zijn banlieues is sociaal en economisch totaal anders dan bij ons."

Inderdaad - wij hebben in België helemaal geen verrotte steden die zijn ingenomen door buitenlands tuig. Van 'banlieues' of buitenwijken hebben wij nog nooit gehoord... en alweer steekt er iemand zijn kop in het zand.
Man man man...

Vlees = Vlees. No problem dus.

Je wordt daar dus gewoon verplicht om volgens islamitische regels te gaan eten. Dat er ook mensen zijn die daar niets mee te maken willen hebben speelt voor Quick blijkbaar geen enkele rol.

Kennelijk gaat Quick ervan uit op deze manier meer omzet te draaien, ik kan het Quick zelf niet kwalijk nemen. Normaal functionerende bedrijven passen hun product altijd aan op de markt als dit meer omzet tot gevolg heeft.

Kennelijk gaat Quick ervan uit op deze manier meer omzet te draaien, ik kan het Quick zelf niet kwalijk nemen. Normaal functionerende bedrijven passen hun product altijd aan op de markt als dit meer omzet tot gevolg heeft.
Bedrijven hebben ook een maatschappelijke verantwoordelijkheid en moeten een zeker respect hebben voor ALLE klanten.

Bedrijven hebben ook een maatschappelijke verantwoordelijkheid en moeten een zeker respect hebben voor ALLE klanten.

Maatschappelijke verantwoordelijkheid ok, maar respect voor ALLE klanten? Ik weet niet precies hoe je dit ziet. Op welke manier gaan ze respectloos om met alle klanten en in welke zin gingen ze voor de introductie van halal only vlees met meer respect om met hun klanten? Of bedoel je dat Quick meer rekening dient te houden met de vraag van autochtone klanten?

Als Quick hiermee meer omzet dan voorheen dan hebben ze kennelijk meer respect voor alle klanten dan ze hadden voordat ze over gingen op halalvlees, eventjes op basis van jouw logica doorberedeneerd.

Bedrijven denken primair aan winst en zeker van fastfoodrestaurants kan je toch weinig maatschappelijke verantwoordelijkheid verwachten. Ze verkopen vetmakende troep die over het algemeen afkomstig is van sterk vervuilende industrietakken als de massaveeteelt (waarvoor regenwouden worden gekapt). Denk dat een Quick, McD, Burger King etc het aan de reet kan roesten welke maatschappelijke impact ze hebben, als ze hun troep maar kunnen verkopen.

Ik vind het een slechte zaak maar dan voornamelijk om de dieren die onverdoofd geslacht worden. Dat is gewoon triest

Maatschappelijke verantwoordelijkheid ok, maar respect voor ALLE klanten? Ik weet niet precies hoe je dit ziet. Op welke manier gaan ze respectloos om met alle klanten en in welke zin gingen ze voor de introductie van halal only vlees met meer respect om met hun klanten? Of bedoel je dat Quick meer rekening dient te houden met de vraag van autochtone klanten?

Als Quick hiermee meer omzet dan voorheen dan hebben ze kennelijk meer respect voor alle klanten dan ze hadden voordat ze over gingen op halalvlees, eventjes op basis van jouw logica doorberedeneerd.
Hoe ik dit zie? Dat ligt toch voor de hand? Mensen die niet gelovig zijn, of in iets anders geloven dan de regels van de sharia hoeven niet gelijkgesteld te worden aan zij die daar wel behoefte aan hebben. Heeft niet eens te maken met autochtoon of allochtoon want genoeg allochtonen die niet gelovig zijn en omgekeerd.

Jullie argumentatie m.b.t. vraag/aanbod is niet van toepassing, je kan perfect halal vlees toevoegen aan je aanbod, je hoeft niet heel je aanbod te vervangen en mensen die geen halal voedsel wensen zo geen keuze meer te laten.

En die laatste zin bewijst dat jij maar in één richting kan denken en dat is onze cultuur en samenleving zoveel mogelijk aanpassen naar de vraag van de islam. Je staat er niet bij stil dat de islam helemaal niet zou moeten bepalen hoe wij wensen te eten. Maar dat kan jou blijkbaar niets schelen, sommige mensen denken daar anders over.

Voorts hoef ik denk ik niet te herinneren aan de barbaarse en dieronvriendelijke manier van slachten die halal in de praktijk is.

Als Quick al zijn restaurants zou omturnen in Halal-only dan heb je een punt. Nu worden de restaurants die liggen in buurten met een hoge concentratie aan allochtonen omgeturnd in halal-only restaurants en heb je dus duidelijk te maken met vraag en aanbod.

Slachten is verder nooit diervriendelijk.

Terug
Naar boven