Fitness Seller

Shocking News Ook Belgische fastfoodketen Quick islamiseert

Mja... Bv. in Toulouse en Marseille etc. lijkt dit een vrij logisch gevolg van de situatie, gewoon pure economie toch, nee? Hoeveel procent van de bevolking is daar moslim? Right... Gaan die gasten bij Quick gaan eten (beetje zoals McDo, Amerikaans, niet rein volgens hen) ? Nop. Gevolg voor Quick? Weinig omzet. Oplossing? Gewoon inspelen op de marksituatie toch???

Natuurlijk kan dit in België ook gebeuren, but I wouldn't count on it. Toch zeker niet in de nabije toekomst.

---------- Toegevoegd om 09:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:54 ----------

Als Quick al zijn restaurants zou omturnen in Halal-only dan heb je een punt. Nu worden de restaurants die liggen in buurten met een hoge concentratie aan allochtonen omgeturnd in halal-only restaurants en heb je dus duidelijk te maken met vraag en aanbod.

Slachten is verder nooit diervriendelijk.

En EricR was mij 2 minuten voor met zijn antwoord.

Dit is niks nieuws.

KFC gebruikt alleen maar Halal kip.
McDonalds gebruikt alleen maar 100% rundvlees

en zo kan ik nog wel doorgaan.

Bovendien snap ik het probleem niet. Bodybuilders eten geen varkensvlees, tenminste zo hoort het en wat maakt het nou uit of het vlees halal is of niet.

Als Wilders dit hoorde, dan zou hij vast wel weer om zijn welbefaamde: "opheldering" vragen...

De wereld past zich aan aan de maatschappij, evolutie heet dat....en zo hoort dat.....

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Als Quick al zijn restaurants zou omturnen in Halal-only dan heb je een punt. Nu worden de restaurants die liggen in buurten met een hoge concentratie aan allochtonen omgeturnd in halal-only restaurants en heb je dus duidelijk te maken met vraag en aanbod.

Slachten is verder nooit diervriendelijk.
Ik heb nergens gezegd dat ik een probleem heb met het systeem van vraag en aanbod. Ik heb wel een probleem met bedrijven die (op bepaalde locaties) zichzelf gaan assimileren volgens de regels van een religieuze wetgeving.

Enerzijds de assimilatie afwijzen die door extreem-rechts wordt geëist en anderzijds diezelfde assimilatie goedkeuren als het in de andere richting gaat. Dat is meten met twee maten en twee gewichten.

Halal toevoegen ok, halal als enige optie, niet ok. Ongeacht de locatie, want in elke Quick stapt wel eens iemand binnen die vrij wil zijn in die keuze.

Slachten zal voor een vegetariër inderdaad nooit diervriendelijk zijn, voor een omnivoor volstaat het al als het dier tenminste verdoofd werd en dus voor de dood niet nog even een marteling moet ondergaan.

Ik wist helemaal niet dat KFC halal geslachte kip gebruikte. Las het net inderdaad. WTF!

Jullie argumentatie m.b.t. vraag/aanbod is niet van toepassing, je kan perfect halal vlees toevoegen aan je aanbod, je hoeft niet heel je aanbod te vervangen en mensen die geen halal voedsel wensen zo geen keuze meer te laten.

Ik ben van mening dat bedrijven dit zelf dienen te bepalen, ik zit niet te wachten op een overheid die met het wapperende vingertje bedrijven en particulieren gaat vertellen hoe zich op te stellen, hoe te reageren op de vraag op de markt. Een bedrijf zou vrij moeten zijn de producten aan te bieden zoals zij denken dat dit gewenst is, niemand wordt gedwongen om dan ook dit product af te nemen. Mensen die geen halal voedsel wensen richten zich dan wel op andere producenten en als genoeg consumenten dit doen ontstaat er vanzelf een nieuwe vraag op de markt waar Quick of anders andere bedrijven wel op reageren.

En die laatste zin bewijst dat jij maar in één richting kan denken en dat is onze cultuur en samenleving zoveel mogelijk aanpassen naar de vraag van de islam. Je staat er niet bij stil dat de islam helemaal niet zou moeten bepalen hoe wij wensen te eten. Maar dat kan jou blijkbaar niets schelen, sommige mensen denken daar anders over.

Ik geloof helemaal niet dat 'onze cultuur en samenleving' zich zoveel mogelijk moet aanpassen aan de vraag van de Islam. Ik geloof dat de meest gezonde economieen draaien op bedrijven die zelf bepalen hoe ze om dienen te gaan met de markt als zodanig, maar uiteraard binnen de wettelijke kaders.

De Islam bepaald helemaal niet wat ik wel of niet eet, ook Quick bepaald dat niet. Jij zelf bepaalt wat je eet en zolang overheden geen restricties gaat opleggen aan bedrijven die wel aan mijn wensen voldoen kan het mij inderdaad niet zo veel schelen.

Ik zie best wat jouw punt is hoor, en ik kan me ook voorstellen dat er legitieme draagvlak is hier iets aan te doen maar ik ben persoonlijk van mening dat je hier niet een bedrijf als Quick over dient aan te spreken.

Voorts hoef ik denk ik niet te herinneren aan de barbaarse en dieronvriendelijke manier van slachten die halal in de praktijk is.

Hier ben ik het volledig mee eens, maar ik ben van mening dat dit bij wet dient te worden gereguleerd. Als Ahmet van de slagerij en Kees op de veranda dieren onverdoofd mogen slachten kan je van bedrijven niet verwachten dat zij zichzelf wel restricties opleggen ten aanzien van dierenleed.

Als Quick morgen een zooi Kebab-restaurants zou openen is dat dan ook assimilatie? Want in feite gaat Quick de concurrentie aan met vreetschuren in de nabije omgeving en zeer waarschijnlijk verkopen die alleen halaltroep.

Denk overigens dat een fastfoodrestaurantbezoeker (dubbele scrabble woordwaarde) weinig waarde hecht aan de afkomst van het 'vlees' dat geserveerd wordt. Als het maar goedkoop is en goed smaakt door allerlei toevoegingen zal de belangrijkste beweegreden zijn om een fastfoodrestaurant binnen te stappen. Of de koe de nek overdwars is doorgesneden of dat de koe een stuk ijzer door zijn kop geschoten kreeg boeit weinig als je een burgertje koop van € 1,-. Die smaakt niet opeens anders.

De albert heijn in amsterdam zuid oost heeft een mega grote stelling met Halal voedsel en surinaamse artikelen. Ik kan mijzelf er niet aan storen is iets puur commercieels en wat Eric ook zegt een halal hamburger smaakt echt niet minder lekker.

Ik zie geen voordeel voor de klant om ook NIET-halal vlees aan te bieden...

• Topic Starter Topic Starter
Ik hou niet van een ultra-liberaal beleid waarin de bedrijven zichzelf maar helemaal mogen reguleren. Soms moet de overheid er op toezien dat de rechten van iedereen gerespecteerd blijven. En hoe onbeduidend dit voor sommigen ook mag zijn, ik wens in een land te leven waarin de islam voor mij niet gaat bepalen wat ik kan bestellen in het fastfoodrestaurant, zelfs als het alleen over het vlees gaat. Want het principe telt hier, niet de impact, hoewel die voor mij ook voldoende groot is in dit geval.

Ik kan het ook niet eens zijn met het argument de gemiddelde fastfoodrestaurantbezoeker toch niet weet wat hij eet. Ook dat is geen reden om dan maar alles volgens de regels van de sharia/islam te gaan doen. Mensen hebben juist recht op een transparant en duidelijk beleid, moeten dus weten wat ze op hun bord krijgen. Voor mij maakt het alvast wel uit, en bij peiling zou blijken dat ik hierin zeker niet alleen ben.

Ik zie geen voordeel voor de klant om ook NIET-halal vlees aan te bieden...
Dat kan. Jij vindt het dus geen enkel probleem om volgens de wetten van de islam en sharia te gaan eten. Anderen willen de keuze behouden om dat niet te doen.

Ik kan het ook niet eens zijn met het argument de gemiddelde fastfoodrestaurantbezoeker toch niet weet wat hij eet. Ook dat is geen reden om dan maar alles volgens de regels van de sharia/islam te gaan doen. Mensen hebben juist recht op een transparant en duidelijk beleid, moeten dus weten wat ze op hun bord krijgen. Voor mij maakt het alvast wel uit, en bij peiling zou blijken dat ik hierin zeker niet alleen ben.

Als je een transparant beleid wil moet je niet bij fastfoodketens gaan eten. Het is totaal niet transparant wat de afkomst is van het geserveerde vlees en welke productieprocessen zijn gebruikt.

KFC verkoopt/verkocht kip als zijnde halal terwijl het alleen maar geproduceerd is in een slachterij waar halal slachten ook wordt uitgevoerd. De kip zelf hoeft dus niet halal geslacht te zijn. Niet erg transparant dus. Ook al zal een niet moslim dat verder natuurlijk weinig boeien.

Moslims zijn nu eenmaal vaak laag opgeleid en laagopgeleiden eten nu eenmaal vaak ongezond. Slim dus om dit ongezonde eten zo aantrekkelijk mogelijk te maken voor moezelmannen. Ik juich dit van harte toe.

Bedrijven denken primair aan winst en zeker van fastfoodrestaurants kan je toch weinig maatschappelijke verantwoordelijkheid verwachten. Ze verkopen vetmakende troep die over het algemeen afkomstig is van sterk vervuilende industrietakken als de massaveeteelt (waarvoor regenwouden worden gekapt). Denk dat een Quick, McD, Burger King etc het aan de reet kan roesten welke maatschappelijke impact ze hebben, als ze hun troep maar kunnen verkopen.

Precies. Boeien, ze kunnen het niet winnen van de Mac, dus gaan ze maar een ander markt segment veroveren. Boeiend.

Laatst bewerkt:
Ok, daar ga ik dus nooit meer gaan eten, voor mijn part mogen ze failliet gaan.

ik stel voor om die halalrestaurants massaal te gaan bombarderen, zo weten zij ook eens hoe het voelt:mad:

vlees is vlees maakt niet uit voor mij of dit nu halal is of niet. Het oogpunt van quick is meer klanten trekken om meer winst te maken, kan dit door hun burgers te vervangen door halal burgers, en dan nog enkel in 8 restaurants in banlieu's waar het merendeel van hun potentieel clienteel allochtoon is, dan is dit een heel slimme zet van quick

de albert heijn in amsterdam zuid oost heeft een mega grote stelling met halal voedsel en surinaamse artikelen. Ik kan mijzelf er niet aan storen is iets puur commercieels en wat eric ook zegt een halal hamburger smaakt echt niet minder lekker.

Ik zie geen voordeel voor de klant om ook niet-halal vlees aan te bieden...
+1

''islam-correcte hamburger'' :roflol:
hoe verzinnen ze het :')

Je wordt daar dus gewoon verplicht om volgens islamitische regels te gaan eten. Dat er ook mensen zijn die daar niets mee te maken willen hebben speelt voor Quick blijkbaar geen enkele rol.
Niemand verplicht je daar te gaan eten. En Quick kloot imo zen eigen, welke Fransman wil nu nog naar zo'n quick ... ?

Ik vind het nogal een rare beslissing, ipv van dan een halal-burger gewoon derbij te zetten op het menu.

Maar kan een hamburger ofzo ook halal-vless zijn? Of is de bereidingswijze ook belangrijk?

Terug
Naar boven