MuscleMeat

Breaking News Oorlog - Rusland valt Oekraïne binnen

Ze hebben je ook nooit iets gevraagd voor de oorlog in Oekraïne over de gaslevering.
Nee, maar als iets 4x duurder word zou het wel fijn zijn als de meeste stemmen gelden. Nu word er maar verwacht dat men maar betaald en hoelang dat goed gaat ben ik wel benieuwd naar.

Nee, maar als iets 4x duurder word zou het wel fijn zijn als de meeste stemmen gelden. Nu word er maar verwacht dat men maar betaald en hoelang dat goed gaat ben ik wel benieuwd naar.

Is het echt zoveel duurder geworden dan? Volgens mij valt het allemaal wel mee, ik merk er iig maar weinig van.

• Haha
Waarderingen: AK
Is het echt zoveel duurder geworden dan? Volgens mij valt het allemaal wel mee, ik merk er iig maar weinig van.
Verschilt per product. Ik merk het wel, maar vooral omdat ik altijd al erg gefocust was op prijs van mijn eten. In mijn ervaring zijn zuivel- en graanproducten iig vrij sterk gestegen. Tot wel 25% op sommige producten. En de aanbiedingen zijn veel minder interessant.

De energieprijzen zijn ook door het dak gegaan.

Voor mensen met een kleine portemonnee scheelt het wel enorm als je per week 20 euro extra uitgeeft. Niet iedereen heeft die ruimte.

Sommige dingen zijn inderdaad wat duurder geworden en energie wat meer, maar x4 heb ik nog niks zien gaan.

Von wo kommt der Beschuss? :mad:
Russische troepen proberen het Oost-Oekraïense dorp Berestove aan te vallen, dat aan een hoofdweg ligt die de stad Lysychansk in de regio Loegansk met de rest van Oekraïne verbindt, zei een Oekraïense generaal op donderdag. Rusland is dicht bij de verovering van heel Loegansk, een van de twee Oekraïense regio's die samen de Donbas vormen. Russische troepen proberen ook de stad Sviatohirsk in de regio Donetsk aan te vallen, vertelde generaal Oleksiy Gromov op een persconferentie.

Gezien dit toch een beetje een oorlog van de lange adem dreigt te gaan worden, is de belangrijkste vraag eigenlijk hoe lang het Westen Oekraine nog zal blijven subsidiëren. Oekraine zelf heeft helemaal geen economie meer; een groot deel van de beroepsbevolking is opgeroepen om te vechten, havens om goederen mee te exporteren worden geblokkeerd en een hoop infrastructuur is gewoon kapotgemaakt. De oorlog kost ze per dag ook weet ik hoeveel miljard en dat wordt bijna volledig betaald door de EU en Amerika.

Nu het allemaal erg hot en trending is spreken landen natuurlijk wel hun onvoorwaardelijke steun uit, maar hoe lang blijven ze dat doen? Vooral als in Europa steeds meer mensen en bedrijven failliet gaan vanwege energieprijzen en inflatie en shit. Wat gaat er bijvoorbeeld komende winter gebeuren, wanneer die prijsstijgingen nog veel meer voelbaar zullen zijn?

Rusland raakt zijn gas toch wel kwijt en om die sancties valt ook wel redelijk goed heen te werken voorlopig.

Je roept hoeveel de oorlog het westen wel niet per dag kost, maar dat moet ook net zo goed voor de Russen gelden.
Nou ja, als Rusland 33% van haar inkomsten uit gas/olie nu kwijt is weet ik niet of dat wel zo 1,2,3 is opgelost.
Ik weet niet wat voor nieuws je verder mee krijgt, maar er is nog geen dbb'er die er een shake minder om drinkt.

Een oorlog kent verder alleen maar verliezers, doe niet of Rusland deze dans omspringt. Je bent wel goed ingeburgerd lijkt het.

Je roept hoeveel de oorlog het westen wel niet per dag kost, maar dat moet ook net zo goed voor de Russen gelden.
Nou ja, als Rusland 33% van haar inkomsten uit gas/olie nu kwijt is weet ik niet of dat wel zo 1,2,3 is opgelost.
Ik weet niet wat voor nieuws je verder mee krijgt, maar er is nog geen dbb'er die er een shake minder om drinkt.

Een oorlog kent verder alleen maar verliezers, doe niet of Rusland deze dans omspringt. Je bent wel goed ingeburgerd lijkt het.

Niet plausibel wat hij daar stelt?
Deels, maar we kunnen echt prima andere olie importeren en dat hoeft ons echt niet zoveel te kosten als dat het nu doet. Alleen als er steeds meer leveranciers op onze zwarte lijsten kmen te staan wordt het wel wat lastiger, ik denk dat we maar weer eens met Venezuela moeten gaan babbelen, dat is lekker ver weg.

Ok luister, Als mijn buurman steeds zijn schutting richting mijn erf verplaatst komt er een moment dat ik ga vinden dat hij in mijn persoonlijke ruimte komt. Eerst zal ik hem zeggen dat het beter is dat hij zijn schutting een stukje terug zet (of er nou kernwapens achter zitten of niet) en als hij dan nog niet wil luisteren trek ik zijn aandacht door em een pomp op zijn neus te geven.

Wel eens gehoord van de Cuba crisis?

Deels, maar we kunnen echt prima andere olie importeren en dat hoeft ons echt niet zoveel te kosten als dat het nu doet. Alleen als er steeds meer leveranciers op onze zwarte lijsten kmen te staan wordt het wel wat lastiger, ik denk dat we maar weer eens met Venezuela moeten gaan babbelen, dat is lekker ver weg.
Er wordt op dit moment met Venezuela gebabbelt door de VS om olie leverancies naar europa weer toe te laten probleem is alleen dat Venezuala door jarenlange boycot die installaties niet heeft klaarstaan om productie per direct enorm te verhogen.

Ok luister, Als mijn buurman steeds zijn schutting richting mijn erf verplaatst komt er een moment dat ik ga vinden dat hij in mijn persoonlijke ruimte komt. Eerst zal ik hem zeggen dat het beter is dat hij zijn schutting een stukje terug zet (of er nou kernwapens achter zitten of niet) en als hij dan nog niet wil luisteren trek ik zijn aandacht door em een pomp op zijn neus te geven.

Wel eens gehoord van de Cuba crisis?
Maar in dit geval zat er nog een "onschuldige" buurman tussen die nu flink de lul is.

Er wordt op dit moment met Venezuela gebabbelt door de VS om olie leverancies naar europa weer toe te laten probleem is alleen dat Venezuala door jarenlange boycot die installaties niet heeft klaarstaan om productie per direct enorm te verhogen.

Klopt, maar daar kan de VS en Europa prima mee helpen de boycot is nog niet zolang gaande dat het geheel verallen is.

Terug
Naar boven