AndroidHealthClinic

Breaking News Oorlog - Rusland valt Oekraïne binnen

Ik word ook moe van alle mensen die roepen, ja maar nu word je wel meer bewust van wat je eigenlijk gebruikt.

Eh, ik gebruik altijd al alleen wat voor mij noodzakelijk is. Dus of energie of gas/olie nou goedkoper of duurder wordt, ik ga er niet meer of minder door gebruiken. Ik ga ook niet meer of minder eten. Ik betaal nu alleen meer voor vrijwel alles.
Nu is het gas uit rusland en graan uit Oekraine, straks is het alles uit China nadat ze Taiwan binnengevallen zijn en dan hebben we een iets groter probleem in de EU en USA.
Beter zorgen we gewoon dat we ook op eigen grond het een en ander kunnen maken zodat we minder afhankelijk zijn van andere landen.

Af en toe zet ik de airco aan terwijl het helemaal niet zo warm is. 🤫 niets tegen Jetje zeggen he
Haha, ik heb mijn tarief nog 2,5 jaar vaststaan en door die belastingverlaging betaal ik nog weer 25 euro minder per maand, ik heb in de afgelopen 10 jaar nog niet zo weinig betaald per maand :D

Rusland voelt zich bedonderd door de uitbreiding van de NAVO naar het oosten van Europa en gebruikt dit als rechtvaardiging voor de oorlog in Oekraïne. Wat hebben Westerse regeringen na de val van de Berlijnse muur precies aan Moskou beloofd?

Uit diplomatieke rapportages, die in 2017 in Washington werden vrijgegeven, blijkt dat de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken James Baker beloofde dat de NAVO niet verder naar het oosten zou uitbreiden, indien de Sovjet-Unie de eenwording van Dutsland zou accepteren. ‘Not One Inch’, zijn de iconische woorden die Baker in 1990 sprak. Ook de Duitse minister Hans Dietrich Genscher deed herhaaldelijk soortgelijke toezeggingen.

Maar waarom zijn deze toezeggingen niet vastgelegd in de internationale verdragen die vervolgens zijn gesloten over de Duitse eenwording? En wat is de exacte betekenis van de woorden die Baker en Genscher spraken? Hadden die alleen betrekking op het grondgebied van Oost-Duitsland, de toenmalige DDR? Of golden die ook voor landen als Polen, Tsjechië, Hongarije en de Baltische staten, die de afgelopen decennia lid van de NAVO zijn geworden? Hierover woedt een verhit debat onder historici. In Duitsland zijn onlangs nieuwe bewijzen op tafel gekomen.

Argos reconstrueert een gebroken belofte op basis van documenten en interviews met: Horst Teltschik (toenmalig topadviseur van de Duitse bondskanselier Kohl); Jaap de Hoop Scheffer (voormalig secretaris-generaal van de NAVO); Jan Pronk (minister in het toenmalige kabinet Lubbers-3); Andreas Zumach (diplomatiek correspondent voor diverse kranten in Duitsland en Zwitserland); en Hubert Smeets (van het platform Raam op Rusland en oud-Rusland-correspondent van NRC Handelsblad).Klinkt het fluitje in de reportage je bekend in de oren?

Over de wereldhit 'Wind of Change' van The Scorpions doet al jaren een hardnekkig gerucht de ronde: niet de Duitse powerrockers, maar de CIA zou ervoor verantwoordelijk zijn. Decennia na de bestorming van de hitparade ontleedt onderzoeksjournalist Patrick Radden Keefe de oorsprong van het gerucht en checkt: is het waar

Af en toe zet ik de airco aan terwijl het helemaal niet zo warm is. 🤫 niets tegen Jetje zeggen he

Ik ben er ook zo een. In de zomer panisch als ik het warm heb, de airco al beetje aan bij een zonnige dag van 20 graden.
In de winter lekker warm stoken terwijl het niet eens koud is.
Het moet tussen de oren zitten, maar heerlijk als ik zelf de temperatuur een beetje kan bepalen.

Ik word ook moe van alle mensen die roepen, ja maar nu word je wel meer bewust van wat je eigenlijk gebruikt.

Eh, ik gebruik altijd al alleen wat voor mij noodzakelijk is. Dus of energie of gas/olie nou goedkoper of duurder wordt, ik ga er niet meer of minder door gebruiken. Ik ga ook niet meer of minder eten. Ik betaal nu alleen meer voor vrijwel alles.

Gewoon je eigen zzp tarief weer wat omhoog gooien en je merkt nergens iets van.
Ik heb het nog nooit zo druk gehad met bestellingen, merk dus helemaal niks van dat alles zo duur is geworden, ik ben het zelf ook en mensen betalen er graag voor. Vroeger had ik wat moeite om een forse km vergoeding te vragen en kosten voor een uurtje extra, nu begrijpen ze het volkomen en factureer ik naar hartenlust.

Dat tekort aan personeel is zo slecht nog niet. De mensen die nu wel hard werken en uren draaien kunnen ook een rechtvaardige vergoeding vragen. Werken moet beloond worden.

Ik heb het nog nooit zo druk gehad met bestellingen, merk dus helemaal niks van dat alles zo duur is geworden, ik ben het zelf ook en mensen betalen er graag voor. Vroeger had ik wat moeite om een forse km vergoeding te vragen en kosten voor een uurtje extra, nu begrijpen ze het volkomen en factureer ik naar hartenlust.

Dat tekort aan personeel is zo slecht nog niet. De mensen die nu wel hard werken en uren draaien kunnen ook een rechtvaardige vergoeding vragen. Werken moet beloond worden.
Hier nu net ook de airco weer aangezet, gordijnen dicht tegen de zon is zonde, want van de zon wordt je vrolijk :D

En hier ook mijn tarief weer met 10 euro omhoog gedaan, ik merk niks van enige prijsverhogingen.
En al die loonslaven maar klagen dat ze maar 2% loon er bij krijgen in deze tijd waar ze echt overal mensen zoeken. Lekker overstappen naar een ander bedrijf of nog beter, gaan ZZP-en als je ook maar ergens handig in bent.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.709

Dat tekort is zeker zo slecht nog niet inderdaad. Ik ben €5 per uur in tarief omhoog gegaan.

Mensen in loondienst zijn wel fucked.

Ligt er aan, er zijn zat loonslaven die het financieel goed hebben.
Als ZZP-er heb je het altijd beter qua inkomen aangezien je gewoon veel belastingvoordeel hebt.

Als ik het werk wat ik nu doe in loondienst moest doen, zou ik gewoon de helft minder verdienen netto en meer moeten werken.

En projecten op vaste prijs aannemen is helemaal cashen, nu kan je toch vragen wat je wilt. 150 uur in de offerte en dan maar 60-70 uur er aan hoeven te besteden omdat je snel werkt is gewoon 150 euro bruto per uur. Heel soms voel ik mij dan wel schuldig, maar dat is gewoon wat de klant ervoor wilt betalen op dit moment :D

Als ik het werk wat ik nu doe in loondienst moest doen, zou ik gewoon de helft minder verdienen netto en meer moeten werken.
Als ik als zzp’er aan de slag ga in mijn branche betaal ik me blauw aan verplichte cursussen en verzekeringen, moet ik elke paar jaar van opdrachtgever wisselen, moet ik daadwerkelijk iets presteren, kan ik niet erg lucratief aandelen aanschaffen en moet ik nog maar hopen er netto meer aan over te houden.

Ik ben er ook zo een. In de zomer panisch als ik het warm heb, de airco al beetje aan bij een zonnige dag van 20 graden.
In de winter lekker warm stoken terwijl het niet eens koud is.
Het moet tussen de oren zitten, maar heerlijk als ik zelf de temperatuur een beetje kan bepalen.
Jij moet het ijs cool bewaren he.

Als ik als zzp’er aan de slag ga in mijn branche betaal ik me blauw aan verplichte cursussen en verzekeringen, moet ik elke paar jaar van opdrachtgever wisselen, moet ik daadwerkelijk iets presteren, kan ik niet erg lucratief aandelen aanschaffen en moet ik nog maar hopen er netto meer aan over te houden.
Als zzper kan je je het niet permitteren om ziek thuis te zitten.

Conclusie: Nee niets voor Steks

En was even vergeten dat ik een 13de maand, een maanloon vakantiegeld en een bonus krijg, die bonus is vaker meer dan minder dan een maandloon geweest daar boven op 2 maanden aan vrije dagen. Dus feitelijk werk ik 10 maanden voor 15 maanden loon.

En was even vergeten dat ik een 13de maand, een maanloon vakantiegeld en een bonus krijg, die bonus is vaker meer dan minder dan een maandloon geweest daar boven op 2 maanden aan vrije dagen. Dus feitelijk werk ik 10 maanden voor 15 maanden loon.
Het is je gegund Tinus

Terug
Naar boven