AndroidHealthClinic

Breaking News Oorlog - Rusland valt Oekraïne binnen

Maar in dit geval zat er nog een "onschuldige" buurman tussen die nu flink de lul is.

De onschuldige buurman stond toe dat de schutting op zijn terrein mocht staan. Ik zou zeggen dat de buurman van wie de schutting niet eens is en ook niet op zijn grond komt maar enkel dichterbij (een schutting mag tot de erfgrens gezet worden) een beetje buitensporig geweld vertoond om een schutting. Ook bij een burenruzie zijn er enkel verliezers....

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.684
Deels, maar we kunnen echt prima andere olie importeren en dat hoeft ons echt niet zoveel te kosten als dat het nu doet. Alleen als er steeds meer leveranciers op onze zwarte lijsten kmen te staan wordt het wel wat lastiger, ik denk dat we maar weer eens met Venezuela moeten gaan babbelen, dat is lekker ver weg.
We importeren ampwr olie uit Rusland en gas al helemaal niet.

Putin is niet onze vijand. Frans Timmermans en Ursula von der Leyen zijn onze vijand.

• #2.685
Die transitie hadden ze toch wel door je strot geduwd, ook zonder deze oorlog, want gas hebben we genoeg in NL.
Nu hebben ze een reden. Net als met covid.

Nu kunnen ze Putin aanwijzen als grote vijand en zeggen dat we hem samen moeten bestrijden.
En dat we dat dan kunnen doen met groene energie. En alle r**ards gaan klappen.

Vecht tegen Putin, koop een warmte wisselaar en eet minder vlees!
"Goed idee! Derp"

Op zich is deze oorlog (en Covid) ook wel goed, zo komt mooi in beeld waar de problemen van de globalisering liggen.

• #2.687
  • #2.688
Ik word ook moe van alle mensen die roepen, ja maar nu word je wel meer bewust van wat je eigenlijk gebruikt.

Eh, ik gebruik altijd al alleen wat voor mij noodzakelijk is. Dus of energie of gas/olie nou goedkoper of duurder wordt, ik ga er niet meer of minder door gebruiken. Ik ga ook niet meer of minder eten. Ik betaal nu alleen meer voor vrijwel alles.

• #2.689
Maar gelukkig ga ik over 4 uur op vakantie dus hoef ik mij hier ff niet meer druk om te maken...

.. o wacht

Eh, ik gebruik altijd al alleen wat voor mij noodzakelijk is. Dus of energie of gas/olie nou goedkoper of duurder wordt, ik ga er niet meer of minder door gebruiken. Ik ga ook niet meer of minder eten. Ik betaal nu alleen meer voor vrijwel alles.
Voor jou (en mij) geldt dit dan inderdaad misschien niet, maar zijn genoeg mensen die zich nu realiseren dat het niet nodig is om year round de thermostaat op 22 graden te hebben staan.

• #2.692
Vliegen is slecht voor het klimaat, doe eens duurzaam een neem de trein.

Ja is goed, vanaf welk station en spoor gaat de trein naar Rhodos? Iemand een idee?

Ik word ook moe van alle mensen die roepen, ja maar nu word je wel meer bewust van wat je eigenlijk gebruikt.

Wij letten er sinds paar maanden wel wat meer op. Boodschappen meer bulk/ koopjes inslaan. Douche net wat korter. Jacuzzi net graadje minder. Airco alleen aan als je thuis bent. Lampen sneller uit. Je probeert toch te besparen waar kan aangezien je niet weet hoe dit verder ontwikkeld en je niet tot de laatste euro yolo wilt doen.

Onbewust word je er toch in meegezogen.

• #2.694
Ik heb geen jacuzzi. Ik heb geen airco. Ik heb led lampen die 5 watt verbruiken dus die verbruiken in een uur minder energie dan een waterkoker in een paar seconden.
Ik koop altijd al producten in aanbieding en bulk.

En dat geldt denk ik al voor heel veel Nederlanders.

Net als dat men zegt dat je nu minder de auto moet pakken. De meeste gebruiken de auto voornamelijk voor woon werk verkeer.

Laatst bewerkt:
  • #2.696
Dan heb je het weer maar over een select groepje, die kunnen ook een trui aantrekken ipv in een blouseje zitten klagen dat het koud is en thermostaat weer graadje omhoog plempen.
We zijn net 2 jaar in lockdowns geweest voor bejaarden. Maar ze warm binnen laten zitten is dan weer teveel?

Voor jou (en mij) geldt dit dan inderdaad misschien niet, maar zijn genoeg mensen die zich nu realiseren dat het niet nodig is om year round de thermostaat op 22 graden te hebben staan.
Ik moet hem soms ff aanzetten om te kijken of alles nog werkt

Meeste is van koken en afwassen 🤣
Screenshot_20220607-092519_Budget Thuis.jpg

Terug
Naar boven