AndroidHealthClinic

Breaking News Oorlog - Rusland valt Oekraïne binnen

Het enige wat ie ermee bereikt heeft is dat rusland nog meer gehaat wordt door het westen, Oekraïne miljarden militaire NAVO steun krijgt, zijn leger voor lul staat en hijzelf ook voor lul staat.

Iemand die zich verschuild achter een rode knop, om het moment dat een NAVO land zich er (op de grond, over water of in de lucht) mee zou bemoeien, is nu niet echt de taal van iemand die niet bang is.
Er zijn wellicht meerdere beweegredenen voor hem om uiteindelijk een offensief te beginnen, maar voor het graan of de grondstoffen hoefde hij het imo echt niet te doen.

En de EU slopen zal natuurlijk nooit lukken, alsof we zonder ru gas niks meer kunnen.
Nee? In Tsjechie stonden onlangs 70k mensen op straat om het aftreden van de regering te eisen, omdat ze hun huizen niet meer betaalbaar kunnen verwarmen. Wat denk je dat de verkiezingen in Nederland gaan doen, als mensen deze winter honderden euro's per maand extra voor hun energierekening moeten betalen? Solidair zijn, is makkelijk zolang het je niets kost. Zodra mensen het koud krijgen en de rekeningen niet meer kunnen betalen, piepen ze wel anders. En dat uit zich o.a. in stem- en protestgedrag.
Onderschat trouwens ook niet de inflatie. Die is bijzonder lastig te temmen, als we de rente niet verder kunnen verhogen. En vanwege de erbarmelijke financiele huishouding in de Zuid-Europese lidstaten kunnen we over niet al te lange tijd geen rente meer verhogen zonder dat die landen omvallen. En als jouw spaargeld door deze inflatie in rap tempo verdampt, hoe blij ben je dan nog met de euro en de ECB? Andersom: als we die landen wel laten omvallen, hoe blij zijn die landen dan nog met de EU?
Imo moet je niet verrast zijn, als anti-EU partijen winnen in de aankomende verkiezingen winnen in alle lidstaten en de EU als gevolg daarvan verder destabiliseert. Gooi daar nog een economische crisis en een hervatting (of eigenlijk voortzetting) van de asielcrisis tegenaan en dan blijkt dat de toekomst van de EU bepaald geen zekerheid is.

Nee? In Tsjechie stonden onlangs 70k mensen op straat om het aftreden van de regering te eisen, omdat ze hun huizen niet meer betaalbaar kunnen verwarmen. Wat denk je dat de verkiezingen in Nederland gaan doen, als mensen deze winter honderden euro's per maand extra voor hun energierekening moeten betalen? Solidair zijn, is makkelijk zolang het je niets kost. Zodra mensen het koud krijgen en de rekeningen niet meer kunnen betalen, piepen ze wel anders. En dat uit zich o.a. in stem- en protestgedrag.
Onderschat trouwens ook niet de inflatie. Die is bijzonder lastig te temmen, als we de rente niet verder kunnen verhogen. En vanwege de erbarmelijke financiele huishouding in de Zuid-Europese lidstaten kunnen we over niet al te lange tijd geen rente meer verhogen zonder dat die landen omvallen. En als jouw spaargeld door deze inflatie in rap tempo verdampt, hoe blij ben je dan nog met de euro en de ECB? Andersom: als we die landen wel laten omvallen, hoe blij zijn die landen dan nog met de EU?
Imo moet je niet verrast zijn, als anti-EU partijen winnen in de aankomende verkiezingen winnen in alle lidstaten en de EU als gevolg daarvan verder destabiliseert. Gooi daar nog een economische crisis en een hervatting (of eigenlijk voortzetting) van de asielcrisis tegenaan en dan blijkt dat de toekomst van de EU bepaald geen zekerheid is.
Je weet dat de inflatie al hoog was voordat rusland de oorlog begon?

Ik zeg ook niet dat we het makkelijk krijgen met minder gas, maar ik denk wel dat het merendeel van de mensen er niet genoeg last van heeft om in opstand te komen.

Iemand die zich verschuild achter een rode knop, om het moment dat een NAVO land zich er (op de grond, over water of in de lucht) mee zou bemoeien, is nu niet echt de taal van iemand die niet bang is.
Er zijn wellicht meerdere beweegredenen voor hem om uiteindelijk een offensief te beginnen, maar voor het graan of de grondstoffen hoefde hij het imo echt niet te doen.
Dat gas zou leuk zijn voor de EU en hadden we ru niet meer nodig. Dat wou hij even voor zijn zodat we afhankelijk van ru zouden blijven.

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.268
Juist.

Het is de perfecte storm.

Ik zeg ook niet dat we het makkelijk krijgen met minder gas, maar ik denk wel dat het merendeel van de mensen er niet genoeg last van heeft om in opstand te komen.

Dat laatste komt gauw genoeg hopelijk.

Ja, ik noemde de inflatie niet voor niets in een aparte alinea. Maar de extra druk vanuit het Russisch gas, maakt bestaande problemen erger.

Ja, ik noemde de inflatie niet voor niets in een aparte alinea. Maar de extra druk vanuit het Russisch gas, maakt bestaande problemen erger.
Dus moeten we zorgen dat we zo snel mogelijk van zo’n onbetrouwbare gasleverancier af komen, ander gaat ie gas elke keer gebruiken als m iets niet aanstaat.

ik hoop op een winter die zijn weerga niet kent, een echte jaren veertiger of een Mid jaren tachtiger zou voldoende zijn.

Dus moeten we zorgen dat we zo snel mogelijk van zo’n onbetrouwbare gasleverancier af komen, ander gaat ie gas elke keer gebruiken als m iets niet aanstaat.
Ja, daarover zijn we het eens. Maar dat was ook niet mijn punt. Mijn punt was dat de EU bepaald niet stabiel is en dat Rusland op dit moment succesvol de druk opvoert.

Anders dan @apfelstrudel denk ik echter niet dat dat zijn primaire doel was. Dat had hij namelijk ook kunnen doen zonder oorlog. Die oorlog was wel degelijk bedoeld om Oekraine op een of andere manier in te lijven.

Hoe het in andere landen gaat weet ik zo niet, maar in NL zal het wel meevallen denk ik. Uiteindelijk is er geld zat om mensen te helpen, ik denk niet dat de regering het zover laat komen dat ze daarom moeten aftreden.

Hoe het in andere landen gaat weet ik zo niet, maar in NL zal het wel meevallen denk ik. Uiteindelijk is er geld zat om mensen te helpen, ik denk niet dat de regering het zover laat komen dat ze daarom moeten aftreden. Veel van het geld van de hoge gasprijs verdwijnt eigenlijk ook in de staatskas, het deel wat echt naar gas gaat is nog niet de helft.

Tot nu toe valt het nog wel mee met de protesten toch.

Volgens dit document zijn er dus +/-1000 tanks destroyed. Dan heeft Rusland er volgens deze site nog 12k over.
6C0BD0F5-0082-4531-9409-89DF4A2A692B.png
Als de situatie even goed is als de Nederlandse dan heb je minstens 2 voertuigen nodig om 1 ander voertuig te kunnen laten functioneren, want onderdelen en munitie enzo.
Nee, dat weet ik wel, maar wat heeft deze oorlog nu voor nut dan?
Het NAVO spul staat nu ook in Oekraïne en rusland staat voor lul.
Lidmaatschap is hooguit een paar jaar uitgesteld.
Sterker nog, ik denk dat het lidmaatschap van NAVO en/of EU dichterbij gekomen is.
===
Vanmorgen bij WNL een energiedeskundige, was interessant, het terugkijken waard:
Conclusie 1: men is bij het streven naar duurzaamheid vergeten te kijken naar leveringszekerheid en betaalbaarheid;

Conclusie 2: deze winter wordt voldoende gas wsl niet het probleem het probleem, dst zou volgende winter anders kunnen zijn;

Conclusie 3: de markt functioneert goed, het probleem is schaarste, het aanpakken van de schaarste is de beste oplossing.

Laatst bewerkt:
Hoe het in andere landen gaat weet ik zo niet, maar in NL zal het wel meevallen denk ik. Uiteindelijk is er geld zat om mensen te helpen, ik denk niet dat de regering het zover laat komen dat ze daarom moeten aftreden. Veel van het geld van de hoge gasprijs verdwijnt eigenlijk ook in de staatskas, het deel wat echt naar gas gaat is nog niet de helft.

Tot nu toe valt het nog wel mee met de protesten toch.

Heb je weleens op de balans van de EU gekeken? Geld zat? Geld teveel, veel te veel geld de economie ingepompt, voor allerlei onzinnige doelen zoals de energietransitie. Maar we kregen onlangs 4 miljard aan sigaren uit eigen doos terug, een doos met waarde van 44 miljard, je weet wel die van het coronasteunfonds. Wat nu aangewend wordt voor die achterlijke energietransitie, de EU Green Deal.
Ons geld holt in rap tempo achteruit in waarde, de euro gaat ons niet uit deze crisis helpen, die verergerd het alleen maar.

En ik snap wel wat je bedoelt, want Henk en Ingrid zitten nog steeds gewoon lekker voor de buis met hun zak chips.

Ik zou het omdraaien: welk belang heeft Poetin bij het nuken van Oekraïne als hij Oekraïne wil inlijven? Dan kan hij niets met dat stuk land. Ook wordt die keuze lastig te verdedigen aan de Russen, die steeds te horen kregen dat het gaat om een bevrijding.

M.a.w.: Poetin gaat niet nuken.
Nuken wellicht niet, maar de tactiek van de verschroeide aarde wel.

• Like
Waarderingen: Pren
Conclusie 3: de markt functioneert goed, het probleem is schaarste, het aanpakken van de schaarste is de beste oplossing.

En dat doen we door de voedselschaarste te vergroten, een supply-chain crisis te creëren en door van Russische fossiele brandstoffen af te stappen. Echt mind = blown.

Terug
Naar boven