XXL Nutrition

Breaking News Oorlog - Rusland valt Oekraïne binnen

Die oorlog was wel degelijk bedoeld om Oekraine op een of andere manier in te lijven.
Wss wel idd. Oekraïne mocht nooit een militair gevaar vormen voor de Russen. Lidmaatschap bij de EU is dus een no go.

Meende dat ze op voorhand zelf met EU onderhandeld hadden hierover maar dat EU hier niet mee instemde (ie dat Oekraïne geen dreiging ging/kan worden).

Dat EU hier aan ten onder gaat gaan betwijfel ik sterk.

• Like
Waarderingen: Pren
En dat doen we door de voedselschaarste te vergroten, een supply-chain crisis te creëren en door van Russische fossiele brandstoffen af te stappen. Echt mind = blown.
De schaarste komt deels omdat we ons afhankelijk hebben gemaakt van 1 aanbieder van gas, deels omdat we dachten dat we toch wel zonder fosiele brandstoffen (ook kolen) zouden kunnen.

Zijn tip was ook om van waterstof niet afhankelijk te worden van 1 Afrikaans land oid.

Het leek wel een lesje investeren en ondernemen voor beginners: niet al je eieren in 1 mandje, niet afhankelijk van 1 leverancier of 1 afnemer, enz, enz.

De schaarste komt deels omdat we ons afhankelijk hebben gemaakt van 1 aanbieder van gas, deels omdat we dachten dat we toch wel zonder fosiele brandstoffen (ook kolen) zouden kunnen.

Zijn tip was ook om van waterstof niet afhankelijk te worden van 1 Afrikaans land oid.

Het leek wel een lesje investeren en ondernemen voor beginners: niet al je eieren in 1 mandje, niet afhankelijk van 1 leverancier of 1 afnemer, enz, enz.

Ik bedoelde meer te zeggen dat het aanpakken van de schaarste, op dit moment niet gedaan wordt, enkel het tegenovergestelde, op heel veel vlakken. Alleen niet op het vlak van de euro, daar kunnen we er niet genoeg van hebben :roflol:

Heb je weleens op de balans van de EU gekeken? Geld zat? Geld teveel, veel te veel geld de economie ingepompt, voor allerlei onzinnige doelen zoals de energietransitie. Maar we kregen onlangs 4 miljard aan sigaren uit eigen doos terug, een doos met waarde van 44 miljard, je weet wel die van het coronasteunfonds. Wat nu aangewend wordt voor die achterlijke energietransitie, de EU Green Deal.
Ons geld holt in rap tempo achteruit in waarde, de euro gaat ons niet uit deze crisis helpen, die verergerd het alleen maar.

En ik snap wel wat je bedoelt, want Henk en Ingrid zitten nog steeds gewoon lekker voor de buis met hun zak chips.
Volgens mij is er al 20 jaar iets mis met de euro begroting, maar ploeteren we toch aardig door hier in de EU.
Ik denk dat er maar bar weinig mensen zijn die het slechter hebben dan 20 jaar geleden in de eurozone.

Of überhaupt plekken in de wereld waar het beter is.

Volgens mij is er al 20 jaar iets mis met de euro begroting, maar ploeteren we toch aardig door hier in de EU.
Ik denk dat er maar bar weinig mensen zijn die het slechter hebben dan 20 jaar geleden in de eurozone.

Het is toch niet relevant om de situatie van nu te vergelijken met de situatie van 20 jaar geleden zonder de Euro? Dat moet je dan toch vergelijken met (voor zover mogelijk) hoe de situatie nu zou zijn zonder Euro?
Kijk eens naar landen die niet in de Euro zijn gestapt en/of niet volwaardig EU-lidstaat zijn. Volgens mij gaat het daar wel stukken beter nu, in deze "tijden van gecreëerde crisis op crisis op crisis".

Of überhaupt plekken in de wereld waar het beter is.
Als je naar Europese en/of EU-landen kijkt die geen euro hebben, denk dat mensen het daar nog beter hebben. Zie ook het staartje van dat Omtzigt-filmpje van @Vonk over de domme vragen van Dassen.

Denemarken, Noorwegen, Zwitserland: daar lijken de mensen het echt slechter te hebben....

Als je naar Europese en/of EU-landen kijkt die geen euro hebben, denk dat mensen het daar nog beter hebben. Zie ook het staartje van dat Omtzigt-filmpje van @Vonk over de domme vragen van Dassen.

Denemarken, Noorwegen, Zwitserland: daar lijken de mensen het echt slechter te hebben....

Slechter ja?

Het is toch niet relevant om de situatie van nu te vergelijken met de situatie van 20 jaar geleden zonder de Euro? Dat moet je dan toch vergelijken met (voor zover mogelijk) hoe de situatie nu zou zijn zonder Euro?
Kijk eens naar landen die niet in de Euro zijn gestapt en/of niet volwaardig EU-lidstaat zijn. Volgens mij gaat het daar wel stukken beter nu, in deze "tijden van gecreëerde crisis op crisis op crisis".
Ik heb daar niet echt een beeld van, maar net kwam Tsjechië naar voren, maar daar hebben ze geen euro. Geen idee hoe het in andere niet euro landen gaat. Turkije schijnt ook niet zo heel goed te gaan. Misschien gaat het in de UK beter sinds het vertrek maar als dat echt zo was hadden we dat vast wel gehoord.

Wss wel idd. Oekraïne mocht nooit een militair gevaar vormen voor de Russen. Lidmaatschap bij de EU is dus een no go.

Meende dat ze op voorhand zelf met EU onderhandeld hadden hierover maar dat EU hier niet mee instemde (ie dat Oekraïne geen dreiging ging/kan worden).

Dat EU hier aan ten onder gaat gaan betwijfel ik sterk.
Rusland heeft zelfs ooit de mogelijkheid om tot de EU toe te treden overwogen.

Ik heb daar niet echt een beeld van, maar net kwam Tsjechië naar voren, maar daar hebben ze geen euro. Geen idee hoe het in andere niet euro landen gaat. Turkije schijnt ook niet zo heel goed te gaan. Misschien gaat het in de UK beter sinds het vertrek maar als dat echt zo was hadden we dat vast wel gehoord.

Je vergelijkt nu een Oostblokland met een Noordwest Europees land. Dan ga je toch al gelijk scheef? Helemaal met Turkenland vergelijken is zinloos.
Mijn vriendin is half Engels, met veel familie nog in Engeland. Geloof me het is het beste wat ze in jaren hebben gedaan.

Het Russische gas is op dit moment schaars. Fossiele brandstoffen en energie zijn nog in overvloed voor handen.

• Haha
Waarderingen: Vonk
Het Russische gas is op dit moment schaars. Fossiele brandstoffen en energie zijn nog in overvloed voor handen.
We zijn afhankelijk van Russisch gas.

Kolencentrales en kerncentrales draaien niet meer of op verminderde capaciteit.

Op dit moment is er schaarste, want de alternatieven zijn niet zomaar in te zetten.

Nadenken ook!
Het zou toch uit de context duidelijk moeten zijn.

Volgens de ECB is er ook zoiets als gratis geld.... ik ben huiverig voor "gratis".

TINSTAAFL!

Het is zondag ;)

Zijn die landen wel goed te vergelijken met ons?

Beter.

We zijn afhankelijk van Russisch gas.

Kolencentrales en kerncentrales draaien niet meer of op verminderde capaciteit.

Op dit moment is er schaarste, want de alternatieven zijn niet zomaar in te zetten.

Kunnen wel maar willen we/ze/hen/hullie NIET. LNG uit USA, want afspraak, scratch your back, you mine etc.

Terug
Naar boven