MuscleMeat

Breaking News Oorlog - Rusland valt Oekraïne binnen

Maar niet in gelijke mate als “Het Westen”.
Hoe gaan wij wapens maken als we bezet zijn door een 3e macht of weet jij iets wat ik niet weet en zijn wij nu in razende vaart aan het produceren? Volor zover ik weet geven we bestaand materiaal weg en wordt dat niet 1 2 3 aangevuld

Hoe gaan wij wapens maken als we bezet zijn door een 3e macht of weet jij iets wat ik niet weet en zijn wij nu in razende vaart aan het produceren? Volor zover ik weet geven we bestaand materiaal weg en wordt dat niet 1 2 3 aangevuld
Jij loopt wel erg op de feiten vooruit met een bezetting. Ik pareer slechts jouw stelling dat al onze wapens door Oekraine worden verstookt door te zeggen dat tegen die tijd de russen ook geen wapens meer hebben. Mijn vermoeden is zelfs dat zij eerder zonder zitten wij.

Jij loopt wel erg op de feiten vooruit met een bezetting. Ik pareer slechts jouw stelling dat al onze wapens door Oekraine worden verstookt door te zeggen dat tegen die tijd de russen ook geen wapens meer hebben, wij ook geen wapens meer hebben. Mijn vermoeden is zelfs dat zij eerder zonder zitten wij.
fixed

Hoe zie jij het gebeuren dat Rusland significante delen van Europa gaat bezetten in een korte tijd?

Het lukt al niet om een klein deel van een land die alleen wapensteun krijgt te bezetten.

Als Rusland oprecht Polen zou binnenvallen krijgen ze een standing army van een paar MILJOEN soldaten als tegenstand. Succes daarmee.

Rusland maakt zonder nukes geen enkele kans tegen de NATO. Zelfs een twee fronten oorlog starten met Georgië zal ze omzeep helpen.

Vraagje @Spambod

In hoeverre zou jij het beantwoorden/filmen van deze topics gevaarlijk vinden?
Schermafbeelding 2023-01-17 104237.png

Als je onze eigen media moet geloven, zou de Youtuber en critici allang in Siberië zitten.

Vraagje @Spambod

In hoeverre zou jij het beantwoorden/filmen van deze topics gevaarlijk vinden?
Schermafbeelding 2023-01-17 104237.png

Als je onze eigen media moet geloven, zou de Youtuber en critici allang in Siberië zitten.

Niet. Ik denk niet dat de overheid tijd en zin heeft om achter iedere loser aan te gaan die op straat wat zegt of in het eenkamerappartement van zijn moeder filmpjes zit te monteren over dit soort onderwerpen.

En MOCHT dat soort content iemand tegen het zere been stoten zal je zeer waarschijnlijk eerst gewoon gewaarschuwd worden en gevraagd om het weg te halen etc. Geloof er niks van dat je gelijk in de boeien wordt geslagen en levenslang wordt opgesloten. Dat is gewoon bullshit.

Grote youtubers met miljoenen followers is natuurlijk een ander verhaal. Maar die worden ook dikwijls gesponsord door allerlei buitenlandse NGO’s om anti-government propaganda te verspreiden en dan ben je wat mij betreft gewoon gelijk aan een buitenlandse spion en moet je worden vervolgd. De meesten van dat soort figuren schuilen nu ook ergens in het buitenland.

Niet. Ik denk niet dat de overheid tijd en zin heeft om achter iedere loser aan te gaan die op straat wat zegt of in het eenkamerappartement van zijn moeder filmpjes zit te monteren over dit soort onderwerpen.

En MOCHT dat soort content iemand tegen het zere been stoten zal je zeer waarschijnlijk eerst gewoon gewaarschuwd worden en gevraagd om het weg te halen etc. Geloof er niks van dat je gelijk in de boeien wordt geslagen en levenslang wordt opgesloten. Dat is gewoon bullshit.

Grote youtubers met miljoenen followers is natuurlijk een ander verhaal. Maar die worden ook dikwijls gesponsord door allerlei buitenlandse NGO’s om anti-government propaganda te verspreiden en dan ben je wat mij betreft gewoon gelijk aan een buitenlandse spion en moet je worden vervolgd. De meesten van dat soort figuren schuilen nu ook ergens in het buitenland.
Denk dat dat idd wel meevalt. Bald and Bankrupt moest min of meer op gesprek komen. Dit zouden beelden zijn van dat interview:

Wel is hij het land uitgezet en is hij persona non grata.

Ik acht het overigens wel aannemelijk dat grote, internationale accounts juist ook extra goed behandeld worden. Het kan immers een diplomatieke rel worden, als bijv. een Brits staatsburger vastzit voor het maken van wat onwelgevallige opmerkingen. Of dat ook voor Russische accounts geldt, durf ik niet te zeggen.

T.a.v. je eerdere vraag aan mucci: mijn vriendin is Tsjechisch. Haar familie zou zich zeker Slavisch noemen, maar heeft een bloedhekel aan Rusland vanwege de verse herinneringen aan het communisme. Representatief is dat natuurlijk niet per se. Maar in de recente verkiezingen hebben de pro-Oekrainse kandidaten echter wel meer stemmen dan de pro-Russische kandidaat, dus ik verwacht dat een aanzienlijk deel van de Tsjechen er net zo over denkt.

Rusland heeft volgens mij echt nog genoeg wapens in petto, dat riedeltje dat ze door hun voorraden heen zijn horen we al sinds mei 2022.

Dat ze door EU kunnen trekken geloof ik dan ook weer niet. Zijn dat volgens mij ook gewoon niet van plan.

Wel benieuwd of ze daadwerkelijk opnieuw vanuit Wit-Rusland zullen binnen vallen.

Rusland heeft volgens mij echt nog genoeg wapens in petto, dat riedeltje dat ze door hun voorraden heen zijn horen we al sinds mei 2022.

Ik ben wel benieuwd hoe je tot die conclusie bent gekomen.

Ik wil niet zeggen dat ik het beter weet, of dat wat je zegt niet waar is, maar ik ben gewoon benieuwd waar deze informatie vandaan komt.

Infographics :roflol:

Ik ben wel benieuwd hoe je tot die conclusie bent gekomen.

Ik wil niet zeggen dat ik het beter weet, of dat wat je zegt niet waar is, maar ik ben gewoon benieuwd waar deze informatie vandaan komt.
In mei was alles bijna op en alsnog hebben ze van juni tot een paar dagen geleden enorm veel kruisraketten afgevuurd.

Ze zijn ook enorm veel tanks en andere voertuigen naar Wit-Rusland aan het versturen, voor de show of voor een nieuw offensief. Dat dat hun laatste spul is kan ik moeilijk geloven.

Ze hebben niet veel terrein meer gewonnen maar houden vooralsnog stand, met zogezegd niets, of bijna niets meer in stock. Het is toch een aanzienlijk stuk land dat ze bezetten.

Dat hun stock lager is dan aan het begin van de oorlog geloof ik zeker, dat het bijna op is niet.

In mei was alles bijna op en alsnog hebben ze van juni tot een paar dagen geleden enorm veel kruisraketten afgevuurd.

Ze zijn ook enorm veel tanks en andere voertuigen naar Wit-Rusland aan het versturen, voor de show of voor een nieuw offensief. Dat dat hun laatste spul is kan ik moeilijk geloven.

Ze hebben niet veel terrein meer gewonnen maar houden vooralsnog stand, met zogezegd niets, of bijna niets meer in stock. Het is toch een aanzienlijk stuk land dat ze bezetten.

Dat hun stock lager is dan aan het begin van de oorlog geloof ik zeker, dat het bijna op is niet.
Ik geloof ook niet dat het bijna op is bij de Russen, maar hoeveel (hoogwaardig) materieel is het Westen nu kwijt?

Ik geloof ook niet dat het bijna op is bij de Russen, maar hoeveel (hoogwaardig) materieel is het Westen nu kwijt?
Het 'afgeschreven' materieel maar ook het gloednieuwe om te testen.
Ze geven dit weg om goedkeuringen te krijgen voor het opschalen van productie.

Allemaal ter waarde van zo'n circa 30 miljard. Als je dan kijkt hoeveel alleen al Duitsland gaat investeren in een sterk NATO (100 miljard).
_128027967_military_aid_16_12_dollar_v2-nc.png.webp

Afghanistan heeft Amerika zo'n 2,3 triljard gekost over de 20 jarige periode. Oftewel 115 miljard per jaar.
Op de kosten van logistiek, opleiding etc. na valt de financiële last nog mee

Terug
Naar boven