apfelstrudel
Superior Athlete
- Waardering
- 61.702
Turkije uit de Navo zou geen verkeerd idee zijnNederland heeft ook een groot deel etnische Turken, is dat een reden voor Turkije om Nederland binnen te vallen?
. Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Turkije uit de Navo zou geen verkeerd idee zijnNederland heeft ook een groot deel etnische Turken, is dat een reden voor Turkije om Nederland binnen te vallen?
. Dat hoor je mij toch ook niet ontkennen?De Nato is eveneens de foute partij, ook dat is een feit.
Zeker, maar er zijn ook absoluut conflicten waar er een meer fout zit.In kwesties als deze kun je geen goede of foute partij aanwijzen.
Vanuit historisch perspectief geldt simpelweg "waar twee kijven hebben twee schuld".
Rusland schopt zelf minstens net zo hard onder tafel, en overigens ook boventafel.Vergeet ook niet dat de uiteindelijke expressie van militair geweld maar het topje van de ijsberg is.
Het is vergelijkbaar met voortdurend onder tafel getrapt worden en op het moment dat je boven tafel terug slaat bij jij de schuldige.
Wat er al jarenlang "onder water" speelt is een langdurig complex machtsspel geweest, waar de nato net zo goed debet aan is.
Ah zoals toen direct na het aantreden van Zelensky als president alle kritische media werd verboden, waarna hij enkele maanden later de parlementsverkiezingen met een enorme overmacht won. In de decennia daarvoor was het land minstens net zo corrupt; Zelensky werd n.b. verkozen met de belofte hier iets aan te doen.Niet in de mate waarin dat al decennia in Rusland gebeurt.
Lees anders even de link die ik je stuurde door, dat maakt het wat duidelijker.Dat geld voor bijna alle landen in europa.
Nagenoeg elk land dat nu in europa bestaat heeft grondgebied wat voor 1914 tot een ander land behoorde.
Duitsland zou dan bijvoorbeeld ook een claim hebben over Prussia.
Als je mijn posts wilt reduceren tot je stukje tussen aanhalingstekens is de discussie wat mij betreft wel klaar. Ik stel juist vrij duidelijk dat dit een ingewikkeld conflict is. Dat lijkt me een vrij objectieve post in vergelijking met jouw ' hurdur Putin slecht, ik wou dat hij dood ging'.Nogal pot met de ketel verhaal als je nu whataboutism wilt gaan noemen terwijl jouw hele argument 'maar het westen is ook niet zo goed hoor' is.
Nee? Het merendeel van de Nederlanders had er anders niet zoveel problemen mee, gezien het grote aantal Nederlanders dat aan het Oostfront vocht.maar dat maakte Duitsland niet ineens de goede kant toen ze Nederland binnenvielen.

Wij vochten tenminste terug, jullie waren alvast begonnen met de joden op de trein te zetten.Nee? Het merendeel van de Nederlanders had er anders niet zoveel problemen mee, gezien het grote aantal Nederlanders dat aan het Oostfront vocht.
En laten we eerlijk wezen, Rotterdam is toch een klote stad.
![]()

Rusland schopt zelf minstens net zo hard onder tafel, en overigens ook boventafel.
Er is absoluut een vies machtspel aan de hand, maar dat is niet een spelletje waar Rusland de zielige verliezer is die geen blaam kent.

En in Rusland gebeurt dit in ergere mate, waarbij tegenstanders en critici gemarteld en vermoord worden.Ah zoals toen direct na het aantreden van Zelensky als president alle kritische media werd verboden, waarna hij enkele maanden later de parlementsverkiezingen met een enorme overmacht won. In de decennia daarvoor was het land minstens net zo corrupt; Zelensky werd n.b. verkozen met de belofte hier iets aan te doen.
Ik ben er voor een deel aan begonnen maar ik zal eerlijk zeggen dat het erg lang is en ik daar nu geen tijd voor heb.Lees anders even de link die ik je stuurde door, dat maakt het wat duidelijker.
Nee dat klopt ik ben het ook niet met je oneens dat het een complexe kwestie is, ik heb het over de oorlog die nu gaande is.Als je mijn posts wilt reduceren tot je stukje tussen aanhalingstekens is de discussie wat mij betreft wel klaar. Ik stel juist vrij duidelijk dat dit een ingewikkeld conflict is. Dat lijkt me een vrij objectieve post in vergelijking met jouw ' hurdur Putin slecht, ik wou dat hij dood ging'.
Ja jesus man die vent is echt te oud...
Dan zijn we het eensInderdaad, maar je had het -voor zover ik kon zien- ook niet expliciet benoemt.
Daar is geen spelt tussen te krijgen.
Ja, absoluut, alle betrokken zijn wat dat betreft één pot nat. Wat betreft militaire "interventies" wisselen ze elkaar min meer af door de jaren heen.
En nee, Rusland is ZEKER geen zielige verliezer of underdog en dat wil ik dan van mijn kant ook nog even expliciet benoemen.![]()

If you can't beat em join emWij vochten tenminste terug, jullie waren alvast begonnen met de joden op de trein te zetten.![]()
.Breaking news

Staat t op youtube?
Joh waarvan akte
Het is met name een achtergrond verhaal, het is dan ook al 4 jaar geleden geschreven. Het is wel onmisbaar om te weten hoe deze situatie heeft kunnen ontstaan.Ik ben er voor een deel aan begonnen maar ik zal eerlijk zeggen dat het erg lang is en ik daar nu geen tijd voor heb.
Maar wat ik zo ver lees gaat vooral over waarom het een complexe situatie is en geeft geen legitieme reden tot oorlog.
Dan siert het je nogsteeds niet om zo'n stroman neer te zetten, zeker als je zelf inhoudelijk weinig zegt.Nee dat klopt ik ben het ook niet met je oneens dat het een complexe kwestie is, ik heb het over de oorlog die nu gaande is.
En dat is een mooi voorbeeldje van stam-denken en de propaganda waaraan je al je hele leven wordt blootgesteld; noem eens een voorbeeld van een staat die zich niet schuldig maakt aan die feiten?En ja, in mijn betekenis van het woord slecht is Putin dat zeker. Hij maakt misbruik van zijn volk, vermoord mensen en is een oorlog gestart.

Het is met name een achtergrond verhaal, het is dan ook al 4 jaar geleden geschreven. Het is wel onmisbaar om te weten hoe deze situatie heeft kunnen ontstaan.
Er is geen stroman?Dan siert het je nogsteeds niet om zo'n stroman neer te zetten, zeker als je zelf inhoudelijk weinig zegt.
Er zijn genoeg werkende democraties.En dat is een mooi voorbeeldje van stam-denken en de propaganda waaraan je al je hele leven wordt blootgesteld; noem eens een voorbeeld van een staat die zich niet schuldig maakt aan die feiten.
Ik mis nogsteeds wat dat uitmaakt in deze situatie? Last time i checked is de NAVO Oekraïne niet binnengevallen?Denk nog eens na over de vraag die ik je in mijn eerste post stelde; wat heeft de NAVO/EU in Oekraïne te zoeken?