AndroidHealthClinic

Breaking News Oorlog - Rusland valt Oekraïne binnen

Ja als je simpel bent dan snap ik wel dat iemand zo'n zeer complexe situatie zo ontzettend zwart-wit benadert.

Maar jullie docenten zullen dan ook wel in een flinke spagaat zitten.
-Oekraïne wordt dan misschien wel aangevallen, maar het is een land vol nazi's. Soort van Russisch/Oekraïns sprekende FvD'ers dus.
-Rusland is de aggresor, maar is wel de heimat van je (docenten) linkse communistische denkbeelden.

Lastig ;)
Dus eigenlijk vind je Kameeel een held, moet Mark gebanned worden en moeten alle mods zich verantwoorden voor een tribunaal.

• Topic Starter Topic Starter
Wie is er simpel? De situatie is niet zwart-wit, ik had het ook niet over het conflict an sich.

Oekraïne is een land vol nazi's. Dit lijkt me dan wel weer een gesimplificeerde weergave van de werkelijkheid.

Ik classificeer mezelf niet als links, laat staan als communistisch dus ik ervaar deze strubbelingen persoonlijk niet. Een ander mag dat vinden of denken natuurlijk
Ik maakte een grapje hè ;) :roflol:.
Jij toch ook?

Het lag er zo dik bovenop dat ik dacht dat dat wel duidelijk was, vooral bij Russisch sprekende FvD'ers. Dat jullie die post van mij serieus nemen vind ik wel grappig.

Laatst bewerkt:
1645738669934.png

De gewone burger wordt ook gevraagd om te mobiliseren nu door de president van Ukraine.

Ik vraag me serieus af hoe de gewone burger in Rusland dit conflict ziet

Bron NOs.nl:

Algemene mobilisatie in Oekraïne, mannen tussen 18 en 60 mogen land niet uit​

Mannelijke inwoners van Oekraïne tussen 18 en 60 jaar mogen het land niet meer uit, omdat ze beschikbaar moeten zijn voor het leger. President Zelensky heeft een decreet ondertekend waarmee hij een algemene mobilisatie afkondigt, meldt het persbureau Interfax Ukraine.
Zelensky riep burgers gisteren al op om te vechten. Daartoe worden ook wapens uitgedeeld aan de bevolking, zei hij.

De gewone burger wordt ook gevraagd om te mobiliseren nu door de president van Ukraine.

Bron NOs.nl:

Mannelijke inwoners van Oekraïne tussen 18 en 60 jaar mogen het land niet meer uit, omdat ze beschikbaar moeten zijn voor het leger. President Zelensky heeft een decreet ondertekend waarmee hij een algemene mobilisatie afkondigt, meldt het persbureau Interfax Ukraine.
Zelensky riep burgers gisteren al op om te vechten. Daartoe worden ook wapens uitgedeeld aan de bevolking, zei hij.
Zijn al 1400 demonstranten in Rusland aangehouden

Bron NOs.nl:

Volkssturm-achtige taferelen. Degoutant! Trek alstublieft de stekker uit die gozer zijn presidentschap.

Oja, i.v.m. ‘de gewone burger’ in Rusland:

Om 03:00 als het goed is beginnen raketten te worden afgeschoten richting kiev. 02:00 onze tijd, ben benieuwd ga de livestreams checken

Het artikel:

We hebben duidelijk gemaakt dat we de NAVO niet buiten de Elbe zullen uitbreiden", schreef de Duitse diplomaat Jürgen Chrobog tijdens een bijeenkomst van de Verenigde Staten, Groot-Brittannië, Frankrijk en Duitsland in maart 1991. Dit document bevestigt Ruslands visie op uitbreiding naar het oosten.

Een nota van het British National Archives, die nog maar net is opgedoken, ondersteunt de Russische bewering dat het Westen beloften die in 1990 zijn gedaan met de uitbreiding van de NAVO naar het oosten, heeft geschonden. Dit meldt de "spiegel" .

De Amerikaanse politicoloog Joshua Shifrinson vond het document, dat voorheen als geheim werd geclassificeerd. Het gaat over een bijeenkomst van de politieke directeuren van de ministeries van Buitenlandse Zaken van de VS, Groot-Brittannië, Frankrijk en Duitsland in Bonn op 6 maart 1991. Het onderwerp was de veiligheid van Polen en andere Oost-Europese landen. Een politiek directeur leidt de politieke afdeling van het ministerie van Buitenlandse Zaken en wordt beschouwd als de naaste adviseur van de minister van Buitenlandse Zaken.

De vertegenwoordiger van Bonn, Jürgen Chrobog, zei destijds: "We hebben tijdens de twee-plus-vier-onderhandelingen duidelijk gemaakt dat we de NAVO niet verder dan de Elbe zouden uitbreiden. We kunnen Polen en de anderen daarom geen NAVO-lidmaatschap aanbieden.”

Ook de Britten, Fransen en Amerikanen wezen het NAVO-lidmaatschap van de Oost-Europeanen af. De Amerikaanse vertegenwoordiger Raymond Seitz zei: "We hebben de Sovjet-Unie duidelijk gemaakt - in twee-plus-vier-gesprekken en elders - dat we niet zullen profiteren van de terugtrekking van Sovjet-troepen uit Oost-Europa." Twee jaar later maakten de Amerikanen hun politiek gecorrigeerd.

Waarom ben je feitelijk pro Rusland is deze context?
Heb je de Navo ooit kinderdagverblijven zien bombarderen omdat er iemand zijn tampon foutief heeft steken?

Hevige gevechten in Oekraïense stad Soemy
In de nacht van donderdag op vrijdag zijn in de Oekraïense stad Soemy, op zo'n vijftig kilometer van de grens met Rusland, hevige gevechten uitgebroken. The New York Times meldt op basis van een geverifieerde video dat er in het noordoosten van het land gevochten wordt. Op beelden is een brand te zien, er klinken explosies en er worden kogels afgevuurd.

Volgens de Amerikaanse krant gaat het om de eerste serieuze gevechten op Oekraïens grondgebied die op video zijn vastgelegd.

Oekraïense president voelt zich in de steek gelaten door het Westen
De president voelt zich in de steek gelaten door het Westen. "Wie is klaar om met ons te vechten? Ik zie niemand. Wie is klaar om Oekraïne de garantie van het NAVO-lidmaatschap te geven? Iedereen is bang", hekelde hij in de videotoespraak.
Wat had hij gedacht? :roflol:

Algemene mobilisatie in Oekraïne, mannen tussen 18 en 60 mogen land niet uit

Beelden van vorige week:

thumbnail_image0.jpg

Alles is onder controle. Wanneer de kogels op zijn mogen ze met de lege magazijnen gooien naar de Russen.

Laatst bewerkt:
Naamloos.png

Nou, ik heb zomaar het idee dat de Russen nu al de baas in de lucht zijn.
Een hoge functionaris van de westerse inlichtingendiensten meldt vanavond dat Rusland een “totale superioriteit in de lucht” boven Oekraïne heeft. “De Oekraïense luchtverdediging is nu uitgeschakeld en ze hebben geen luchtmacht meer om zich te beschermen.

Het grootste obstakel voor de Russen in deze kwestie was het vinden van de Oekraïense gevechtsvliegtuigen.

Een hoge functionaris van de westerse inlichtingendiensten meldt vanavond dat Rusland een “totale superioriteit in de lucht” boven Oekraïne heeft. “De Oekraïense luchtverdediging is nu uitgeschakeld en ze hebben geen luchtmacht meer om zich te beschermen.

🙈🤭
Verrassend. Verwacht niet dat Oekraine op 1 maart nog Oekraine is maar dat het allemaal Rusland is.
Dat gebruik van clusterbommen is wel smerig though.

Dat gebruik van clusterbommen is wel smerig though.
"I have always felt that the Geneva Convention is a dangerous piece of stupidity, because it leads people to believe that war can be civilized. It can't." —John Tonkin (WWII, SAS)

Als alle verdragen van die strekking enigszins gevolgd worden tijdens een oorlog is het al heel wat. Ik hoop vooral dat de Russen het een beetje kalm aan doen met de bewapende burgers. Soldaten haten dat franc-tireur gebeuren. Berichten over geëxecuteerde bewapende burgers zouden me niet verbazen.

"I have always felt that the Geneva Convention is a dangerous piece of stupidity, because it leads people to believe that war can be civilized. It can't." —John Tonkin (WWII, SAS)

Als alle verdragen van die strekking enigszins gevolgd worden tijdens een oorlog is het al heel wat. Ik hoop vooral dat de Russen het een beetje kalm aan doen met de bewapende burgers. Soldaten haten dat franc-tireur gebeuren. Berichten over geëxecuteerde bewapende burgers zouden me niet verbazen.
Denk ook niet dat het bewapenen van je burgers echt heel veel zin heeft tegen zo'n gigantische overmacht...

Terug
Naar boven