Fitness Seller

Breaking News Oorlog - Rusland valt Oekraïne binnen

Maar in mijn ogen is er niks mis mee als een kind pijn of lichten verwondingen oploopt dmv spel en avontuur en op die manier een belangrijke ontwikkeling doormaakt en zichzelf de omgeving en gevaar beter leert kennen.
Klopt, maar dat gebeurt bij mijn kinderen nog steeds op school en op de BSO.

Wel is het kwalijk dat onwelgevallig nieuws over Nord Stream, of zo maar een president die al verklapt het te gaan uitschakelen door kenners gewoon helemaal verzwegen wordt. Dat je via andere kanalen op zoek moet gaan naar dat fragment van Biden want op gewone radio of tv kom je het nergens tegen.
Dat ligt dan aan waar jij naar luistert.

Publieke omroep waar het gros van Nederland naar kijkt en luistert. NOS journaal is bijv. dagelijks top 3 best bekeken programma, nieuws op de radio is voor alle zenders hetzelfde geloof ik op de standaard tijden. Denk dat 90% van Nederland dit nieuws als hét echte nieuws beschouwd, en dus als de waarheid. De kijker heeft recht op objectief nieuws, waarbij alle kanten belicht worden. Andere geluiden wordt vaak als complot of nepnieuws beschouwd. Zoals ON nu onder vuur ligt. Het zou toch héél kwalijk zijn als de info over Nord Stream niet objectief gegeven wordt en we helemaal misleid worden?
Dat doet de luisteraar dan zelf, er bestaat een nieuws zender Radio 1 notabene van de NPO waar de volgende omroepen zendtijd hebben: AVROTROS, BNNVARA, EO, Human, KRO-NCRV, MAX, NOS, NTR, ON, PowNed, VPRO, WNL en ZWART, dat 90% van de Nedelanders daar niet naar luistert dan toch echt het probleem van de luisteraar.

Ik als "voetbalhater" kan ook zeggen dat de msm geen aandacht heeft voor andere sporten, maar ESPN zendt ook NFL wedstrijden uit en op Eurosport is snooker te zien.

De WEF, overheden en miljardairs zoals Soros.

Het wordt van bovenaf gepushed door allerlei organisaties te subsidiëren die dit uitvoeren. Druk uitvoeren op tegenwerkers en twijfelaars. Tegenstanders cancellen en hun contrsvten/sponsorcontracten ontbinden.
Als de partij die de rechten in handen heeft geen aanpassingen toestaat gaat dat gewoon niet gebeuren, wel kan het als gevolg hebben dat de boeken dan niet meer gelezen mogen worden voor boekenlijsten op school. Nu een paar aanpassingen doorvoeren levert hun en de uitgeverijen gewoon heel veel geld op.

Dat ligt dan aan waar jij naar luistert.

Dat doet de luisteraar dan zelf, er bestaat een nieuws zender Radio 1 notabene van de NPO waar de volgende omroepen zendtijd hebben: AVROTROS, BNNVARA, EO, Human, KRO-NCRV, MAX, NOS, NTR, ON, PowNed, VPRO, WNL en ZWART, dat 90% van de Nedelanders daar niet naar luistert dan toch echt het probleem van de luisteraar.

Ik als "voetbalhater" kan ook zeggen dat de msm geen aandacht heeft voor andere sporten, maar ESPN zendt ook NFL wedstrijden uit en op Eurosport is snooker te zien.

Vindt je dat NOS 20:00 journaal zelf mag kiezen welke richting ze op willen gaan en hoe objectief ze hun nieuws mogen brengen?

Als voorbeeld; Stel er komt écht hard bewijs dat Amerika de dader is en daar bericht je niks over, terwijl je 4 maanden terug de mond vol had over Rusland als waarschijnlijke dader.

Moet dat kunnen en dus moet de burger zelf maar bepalen (hoe?) wat echt objectief nieuws is?

Vindt je dat NOS 20:00 journaal zelf mag kiezen welke richting ze op willen gaan en hoe objectief ze hun nieuws mogen brengen?

Als voorbeeld; Stel er komt écht hard bewijs dat Amerika de dader is en daar bericht je niks over, terwijl je 4 maanden terug de mond vol had over Rusland als waarschijnlijke dader.

Moet dat kunnen en dus moet de burger zelf maar bepalen (hoe?) wat echt objectief nieuws is?
Ik kijk als vele jaren niet meer naar het 20:00 journaal, maar ik vind dat de redactie zelf moet kunnen bepalen wat ze de mensen als nieuws voorschotelen.

Bestaat er wel iets als objectief nieuws?

Laat dat dan eerst maar komen, voorlopig is het één journalist met één anonieme bron, daarmee is het bewijs op dit moment niet enorm sterk.

Laat dat dan eerst maar komen, voorlopig is het één journalist met één anonieme bron, daarmee is het bewijs op dit moment niet enorm sterk.

En de president zelf, is dat ook geen betrouwbare bron. Laten we zeggen, "nieuwswaardige bron" die het vermelden waard is?

Ik kijk als vele jaren niet meer naar het 20:00 journaal, maar ik vind dat de redactie zelf moet kunnen bepalen wat ze de mensen als nieuws voorschotelen.

Opmerkelijke mening. Besef dat het brengen van nieuws mensen beïnvloed, je kan dus je hele volk een bepaalde richting in sturen op basis van nepnieuws? Eigenlijk wat we de staats tv van Rusland en China zo kwalijk nemen?

Opmerkelijke mening. Besef dat het brengen van nieuws mensen beïnvloed, je kan dus je hele volk een bepaalde richting in sturen op basis van nepnieuws? Eigenlijk wat we de staats tv van Rusland en China zo kwalijk nemen?
Wat is jouw mening dan?

Echt objectief zijn als nieuws is lastig, maar imo kan de publieke oproep dit wel beter doen dan nu. Er is mij wel eens het eea opgevallen waarbij ik de berichtgeving eenzijdig vond, BLM rellen viel dit echt heel erg op vooral bij de NOS.

Maar vaak zijn de mensen die roepen dat de media ons allemaal 24/7 voorliegt vaak zelf zo biased als de pest en hebben ze dat niet door.

Zou je het wel erg vinden wanneer de leraar van je kinderen een Forum aanhanger is en ON nieuws in de klas brengt als de waarheid? Of mag hij dat ook zelf bepalen, nieuws is immers nieuws en de zender maakt niet uit toch?

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.997
Zou je het wel erg vinden wanneer de leraar van je kinderen een Forum aanhanger is en ON nieuws in de klas brengt als de waarheid? Of mag hij dat ook zelf bepalen, nieuws is immers nieuws en de zender maakt niet uit toch?
Of BIJ1 aanhanger en tegen je kind zegt dat hij een racist is omdat hij wit is.

Lol bij mij zou dan alle hel losbreken op die school.

Zou je het wel erg vinden wanneer de leraar van je kinderen een Forum aanhanger is
Nee

en ON nieuws in de klas brengt als de waarheid?
Nee, ten eerste is geen enkel nieuws de absolute waarheid en ten tweede heb ik ON meer onzin dan zinninge dingen zien aanlevren.[/QUOTE]

Of mag hij dat ook zelf bepalen, nieuws is immers nieuws en de zender maakt niet uit toch?
Maar als het voldoet aan de code voor journalistiek zal ik me er bij neerleggen, ook al het nieuws van Human of ZWART is.

Terug
Naar boven