XXL Nutrition

Breaking News Oorlog - Rusland valt Oekraïne binnen

Zal het op de msm nog eens over Nord Stream sabotage gaan? Ik kan er maar niks over vinden afgelopen tijd, 4 maanden geleden daarentegen stond het er vol van.
Vanaf een minuut of 7, maar dit is niet wat ik gehoord heb, dus het is sowieso twee keer voorbij gekomen.

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.022
De president heeft niet gezegd dat de VS verantwoordelijk (zullen) zijn voor de verwoesting, hij heeft gezegd dat als er iets zou gebeuren dat het einde zou zijn van North Stream.

Dat roept best vragen op, maar zegt nog niet zo heel veel.
Nuland heeft het ook gezegd.

• #5.023
De president heeft niet gezegd dat de VS verantwoordelijk (zullen) zijn voor de verwoesting, hij heeft gezegd dat als er iets zou gebeuren dat het einde zou zijn van North Stream.

Deze is ook mooi
1676916617329.jpg

Ik ben ook nog wel benieuwd of er ooit nog duidelijkheid gaat komen.

In mijn ogen is de USA wel hoofdverdachte.

De situatie is een beetje vergelijkbaar met dat als ik op een feestje ergens tegen al mijn vrienden (dus publiekelijk) zeg dat wanneer mijn ex-vriendin met een andere kerel gaat beginnen daten ik haar vermoord en 2 weken later wordt ze ergens dood gevonden in een greppel.

Dat roept dus volgens jou vragen op, maar het zegt nog niet zo heel veel?

De situatie is een beetje vergelijkbaar met dat als ik op een feestje ergens hardop (dus publiekelijk) zeg dat wanneer mijn ex-vriendin met een andere kerel gaat beginnen daten ze dood zal gaan en vervolgens wordt ze vermoord.

Dat roept dus volgens jou vragen op, maar het zegt nog niet zo heel veel?
Zo klopt het beter.

De NATO vs RU berichtgeving draait op volle toeren zie ik.

Wat Nord stream betreft, ik heb veel moeite om te geloven dat US dit achter de rug van EU gedaan heeft, ie het was afgesproken.

• #5.032
De NATO vs RU berichtgeving draait op volle toeren zie ik.

Wat Nord stream betreft, ik heb veel moeite om te geloven dat US dit achter de rug van EU gedaan heeft, ie het was afgesproken.
Duitsland was daar echt niet mee akkoord gegaan

Ik dacht dat Seymour Hersh heeft verkondigd dat Duitsland er van op de hoogte was.

Er gaan ook verhalen de rondte dat Noorwegen de Amerikanen geholpen heeft.
Dat staat ook in dat verhaal van Hersh, voor Noorwegen zou dat economisch voordeel hebben, zij leveren ook gas aan de rest van Europa.

Wat voor alternatieve media struin jij zoal af om deze informatie tot je te nemen?
Daar kan je alternatieve media (maar wat is dat precies) voor afstruinen, vaak is dat meer opinie dan nieuws in een onduidelijke mix.

Het is algemeen bekend dat Noorwegen een exporteur van gas is en dat einde NS voor een hogere prijs zorgt.

Zoals ik al zei, volgens mij las ik dat in het stuk van Hersh. Die wordt tegenwoordig een stuk minder serieus genomen dan in het verleden: dit artikel is gepubliceerd op zijn eigen site. Zijn manier van werken is kwalitatief minder, zoals het zich beroepen op slechts één anonieme bron.

Dat wil niet zeggen dat het niet waar is, maar het heeft wel wat meer bewijs nodig.

Daar kan je alternatieve media (maar wat is dat precies) voor afstruinen, vaak is dat meer opinie dan nieuws in een onduidelijke mix.

Het is algemeen bekend dat Noorwegen een exporteur van gas is en dat einde NS voor een hogere prijs zorgt.

Zoals ik al zei, volgens mij las ik dat in het stuk van Hersh. Die wordt tegenwoordig een stuk minder serieus genomen dan in het verleden: dit artikel is gepubliceerd op zijn eigen site. Zijn manier van werken is kwalitatief minder, zoals het zich beroepen op slechts één anonieme bron.

Dat wil niet zeggen dat het niet waar is, maar het heeft wel wat meer bewijs nodig.
Yep, Noorwegen werd inderdaad genoemd als belanghebbende bij het vernietigen van NS2 en ook als medeplichtige.
Back in Washington, planners knew they had to go to Norway. “They hated the Russians, and the Norwegian navy was full of superb sailors and divers who had generations of experience in highly profitable deep-sea oil and gas exploration,” the source said. They also could be trusted to keep the mission secret. (The Norwegians may have had other interests as well. The destruction of Nord Stream—if the Americans could pull it off—would allow Norway to sell vastly more of its own natural gas to Europe.)

Ook in de Volkskrant wordt hij gekoppeld aan "complotdenken". Nu hoeft de beste man niet meteen gelijk te hebben, en de kritiek van één anonieme bron is terecht, maar vind het ook wel weer schrijnend en typerend dat hij die richting in wordt geduwd.

• Like
Waarderingen: Pren
  • #5.038
Alles dat niet binnen het officiele narratief valt, valt onder complotdenken.

Die term heeft inmiddels geen waarde meer. Net zoals fascist, racist en extreemrechts.

Die term heeft inmiddels geen waarde meer. Net zoals fascist, racist en extreemrechts.
Niet mee eens eigenlijk. Het wordt vaak geassocieerd met die termen die je noemt, welke geassocieerd wordt met slecht. Ik zou zelf stellen dat het sinds enkele jaren net meer waarde gekregen heeft.

Yep, Noorwegen werd inderdaad genoemd als belanghebbende bij het vernietigen van NS2 en ook als medeplichtige.

Ook in de Volkskrant wordt hij gekoppeld aan "complotdenken". Nu hoeft de beste man niet meteen gelijk te hebben, en de kritiek van één anonieme bron is terecht, maar vind het ook wel weer schrijnend en typerend dat hij die richting in wordt geduwd.
Er zit in mijn optiek een verschil tussen een onderzoeksjournalist en een landverrader, die probeert de usa in een kwaad daglicht te zetten.
Geen enkele interesse in de mening van zo'n man.

• Haha
Waarderingen: Vonk
Terug
Naar boven