Fitness Seller

Breaking News Oorlog - Rusland valt Oekraïne binnen

Dankjewel!

Je hebt gelijk, in tweede instantie heb ik dat inderdaad gezegd. Waarschijnlijk omdat ik het wat minder plat wilde maken en ik ben toch een taalslaaf, dan wil ik die alliteratie toch behouden. Nu zou ik een heel betoog kunnen houden dat je poppetje ook anders dan puppet zou kunnen uitleggen, maar vind ik niet zo relvant.

Mijn standpunt blijft namelijk ongewijzigd: Baudet is voor mij te kritiekloos op Poetin en er zijn zeker ideologische banden, waarschijnlijk ook materiële. Voor grote financiële steun is vooralsnog geen bewijs of aanwijzing.

"Kill your dalings," zo blijkt maar weer.
Het is "darlings", mijn lieve taalslaaf :D

En er is geen vergrotende trap van kritiekloos. Je kan niet 'te' kritiekloos zijn. Je bent kritiekloos of niet kritiekloos. Toch?

Of kan het wel?
Als jij het interpreteert als vergrotende trap van kritiekloos dan heb je iig precies begrepen wat ik ermee bedoel.

Om nog maar even iets inhoudelijks te plaatsen.

De kogel is nu officieel door de kerk en de V.S. gaat clustermunitie leveren aan Oekraïne.

Berucht vanwege o.a. vanwege de grote hoeveelheid aan blindgangers die wijd verspreid door het terrein komen te liggen en de vele burgerslachtoffers die hier vaak door vallen. Hierdoor hebben meer dan 120 landen een conventie getekend waarin ze de munitie verbannen, waaronder de grote meerderheid van de NATO. Rusland, Oekraïne, en de V.S. overigens niet. Rusland heeft de munitie al uitgebreid ingezet (en Oekraïne volgens mij ook) en heeft daar vanuit allerlei hoeken commentaar opgekregen. Zo ook vanuit de Nederlandse overheid.
There are several credible reports about Russian attacks on Ukrainian civilians and even the use of cluster bombs and thermobaric weapons. The Netherlands strongly condemns attacks on civilian targets and the use of cluster munition by any actor at any time.
Heeft de Nederlandse overheid al gereageerd op dit bericht, en wat gaat de reactie zijn? Als iemand van de NOS dit nou eens even vraagt aan Wopke Hoekstra of een andere hoge pief.

De kogel is nu officieel door de kerk en de V.S. gaat clustermunitie leveren aan Oekraïne.

Berucht vanwege o.a. vanwege de grote hoeveelheid aan blindgangers die wijd verspreid door het terrein komen te liggen en de vele burgerslachtoffers die hier vaak door vallen. Hierdoor hebben meer dan 120 landen een conventie getekend waarin ze de munitie verbannen, waaronder de grote meerderheid van de NATO. Rusland, Oekraïne, en de V.S. overigens niet. Rusland heeft de munitie al uitgebreid ingezet (en Oekraïne volgens mij ook) en heeft daar vanuit allerlei hoeken commentaar opgekregen. Zo ook vanuit de Nederlandse overheid.

Heeft de Nederlandse overheid al gereageerd op dit bericht, en wat gaat de reactie zijn? Als iemand van de NOS dit nou eens even vraagt aan Wopke Hoekstra of een andere hoge pief.

Nee, hoor je niks meer van, woke wopke heeft wel wat beters te doen dan op zulke stemmingmakerij te reageren ;)

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.430

Cluster is slecht.

Tenzij het gebruikt wordt op de vijand.

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.433
Aan het gebruik van clusterbommen zijn inderdaad regels verbonden, volgens mij mag je deze bijvoorbeeld niet tegen burgers inzetten.
Je snapt dat het hele probleem met clusterbommen de blindgangers zijn waardoor jaren na dato nog steeds burgerslachtoffers vallen. Zoals spelende kinderen die er 1 oprapen/opgraven.

Je snapt dat het hele probleem met clusterbommen de blindgangers zijn waardoor jaren na dato nog steeds burgerslachtoffers vallen. Zoals spelende kinderen die er 1 oprapen/opgraven.
Dat is het 2e orde probleem, het eerste is het gevaar bij "succesvol" gebruik.

Er is een internationaal verdrag tegen clustermunitie en zowel Rusland als Oekraïne hebben dat niet hebben ondertekend. Rusland gebruikte in eerdere conflicten - Tsjetjenie, Syrië - deze wapens ook al bij een hoog risico op burgerslachtoffers en doet in Oekraïne al heel lang niet veel anders.

Het is spijtig dat Oekraïne deze middelen ook gaat inzetten.

.

Laatst bewerkt:

Nou, heel simpel, zelfde commentaar als op het Russische gebruik ervan.
Wat had jij dan verwacht, dat we ze niet steunen omdat ze met gelijke munt terug betalen?

Zero Wagner dudes spotted in the tentenkamp. Zitten waarschijnlijk allemaal, net als Prigozhin, nog in Rusland snode plannen te smeden. Geruchten gaan dat Prigozhin momenteel in Sint Petersburg zit. :banana::roflol::popcorn2:

Terug
Naar boven