MuscleMeat

Breaking News Oorlog - Rusland valt Oekraïne binnen

Pro tip: zeker nooit afgaan op wat een politicus zegt.

Het zijn zo'n 500.000 causalties, dat is inclusief gewonden. De meest recente gegevens die ik kan vinden van juli zegt 50.000 dode russische soldaten tegen zo'n 20.000 Ukrainers. Zullen er geheid meer zijn aan Oekrainse zijde nu gok ik gezien het offensief. Aan de andere kant zijn de Oekrainers wel wat zuiniger op hun soldaten dan de Russen. Sowieso zijn alle getallen schattingen en kan je per definitie niet uitgaan dat wat zowel Rusland als Oekraine zegt klopt. En je kunt je ook afvragen of je uit mag gaan van schattingen van de US of de UK maar ik denk dat die dichter bij de waarheid liggen dan die van R en O.

Wat ik kon vinden (getallen van BBC News Russian & Mediazona):

Russen (data van juli):
Oekraïners (data april) Valt minder over te vinden dus dus daar zou ik dus nog wat minder waarde aan hechten. Ik denk dat je er wel van uit mag gaan dat de getallen aan beide zijden niet veel van elkaar schelen

En nog van Wikipedia met wat recentere data van de bronnen die ik hierboven noem.:
Wikipedia3.JPG

Pro tip: zeker nooit afgaan op wat een politicus zegt.

Het zijn zo'n 500.000 causalties, dat is inclusief gewonden. De meest recente gegevens die ik kan vinden van juli zegt 50.000 dode russische soldaten tegen zo'n 20.000 Ukrainers. Zullen er geheid meer zijn aan Oekrainse zijde nu gok ik gezien het offensief. Aan de andere kant zijn de Oekrainers wel wat zuiniger op hun soldaten dan de Russen. Sowieso zijn alle getallen schattingen en kan je per definitie niet uitgaan dat wat zowel Rusland als Oekraine zegt klopt. En je kunt je ook afvragen of je uit mag gaan van schattingen van de US of de UK maar ik denk dat die dichter bij de waarheid liggen dan die van R en O.

Wat ik kon vinden (getallen van BBC News Russian & Mediazona):

Russen (data van juli):
Oekraïners (data april) Valt minder over te vinden dus dus daar zou ik dus nog wat minder waarde aan hechten. Ik denk dat je er wel van uit mag gaan dat de getallen aan beide zijden niet veel van elkaar schelen

En nog van Wikipedia met wat recentere data van de bronnen die ik hierboven noem.:
Wikipedia3.JPG

Lol.

20.000 Uks is alleen al de eerste maand van hun counteroffensive.

Lol.

20.000 Uks is alleen al de eerste maand van hun counteroffensive.
Ik zie graag die gegevens tegoemoet. Maar buiten dat, als dat zo is dan zitten ze dan ook op zo'n 50.000 doden, en dat benoem ik ook met mijn inschatting.
En dat is zowieso niet 500.000 doden zoals jij zit te roeptoeteren.

Laatst bewerkt:
Zo’n 300-350 duizend Uks vs 60-80 duizend Russians.

Bijna een half miljoen mensen dood.
Wat zijn je bronnen wat betreft die 300-350 duizend dode Oeks? Als deze getallen kloppen, mag Oekraïne wel opschieten, anders hebben ze straks geen soldaten meer.

De roebel zakt ook wel flink tov de dollar de laatste tijd.

De roebel zakt ook wel flink tov de dollar de laatste tijd.

Dat is niet per se slecht. De overheid krijgt op die manier meer roebels voor alles wat het exporteert aan grondstoffen etc. om de boel draaiende te houden. Daar kunnen ze o.a. soldaten van betalen en tanks bouwen.

Voor de import minder goed natuurlijk, maar dat kan de binnenlandse industrie op zijn beurt ook wat meer stimuleren en bevoordelen tov buitenlandse alternatieven.

Het is niet catastrofaal. Dat hebben we begin vorig jaar ook al gezien.

Zo’n 300-350 duizend Uks vs 60-80 duizend Russians.

Bijna een half miljoen mensen dood.
Zelfs de Russen komen erachter dat hun officiële getallen wat aan de lage kant zijn.

Zelfs de Russen komen erachter dat hun officiële getallen wat aan de lage kant zijn.
Pfff en dan die beelden. Je weet dat het zo gaat, maar toch pure horror.

Oops, dat bleek om een schatting te gaan over Oekraïnse doden.

Sorry, dat ik je zo heb laten schrikken @Spambod.

Vervolg met verbetering en duiding.

Laatst bewerkt:
En zo is de cirkel weer rond. Want als de NPO het zegt moet het wel waar zijn toch jongens? :emo:

Zijn stem is zwaar ruk om te luisteren. Laatst ook bij Joe geweest. Maar ik kan het niet luisteren 😓

Ik kan er ook lastig naar luisteren door die aandoening die hij heeft. Het is wel jammer, want daarmee is de kans dat hij ergens gaat komen waar hij wat kan betekenen, zeer zeer gering. En dat is best ironisch als je daar Mr. een been in het graf Biden naast zet.

De wereld is oneerlijk.

Oops, dat bleek om een schatting te gaan over Oekraïnse doden.

Sorry, dat ik je zo heb laten schrikken @Spambod.

Vervolg met verbetering en duiding.

Het maakt sowieso niet uit wat die trien zegt, alles wat zij zegt over Oekraïne is gelogen.

Vanaf 6 min :thumb:
Dat is dus waarom Oekraïne gesteund moet worden.

Terug
Naar boven