Fitness Seller

Breaking News Oorlog - Rusland valt Oekraïne binnen

dienstplicht.jpg

Ook voor vrouwen?
Dat wist ik niet...

• Topic Starter Topic Starter

Grote mond voor iemand wiens partij afstamt van de COMMUNISTISCHE Partij Nederland (CPN).

Laatst bewerkt:
Was een open en serieuze vraag. Ik snap dat mensen er nu nog niet over nadenken omdat je nu nog niks merkt. Maar die inval in oekraïne was ook binnen een week gebeurd.

Dingen kunnen snel lopen, was er gewoon benieuwd naar. Sinds het einde van WW2 of koude oorlog moet je hier weer over nadenken, en dat is best bijzonder en ook best intens vind ik.
Dat we daadwerkelijk aan het front zullen staan. Die kans acht ik niet groot. De kans dat de oproepplicht weer terug komt is wel aanwezig gezien het om een reële dreiging gaat wat betekent dat alle 17 - 35 jarige een oproep krijgen voor een militaire keuring. Hierbij zal 80% van die snowflakes toch afvallen gok ik.

Ik denk wel dat dit een goede ontwikkeling is voor het Westen. Veiligheid en vrijheid boven gendervloeibaarheid. Dat we ons mogen beseffen dat wat we hebben niet vanzelfsprekend is.

Edit:
Antwoord geven op je vraag is lastig. Zal ik naar het front gaan om te vechten voor de vrijheid van jouw kleine man? Of zal ik naar het front moeten als onderdeel van een wedstrijdje ver plassen tussen Russische Oligarchen en Europese Bureaucraten?

Laatst bewerkt:
Sorry, ik ben net als de meeste Nederlanders nog bezig met de omscholing van corona-expert naar militair expert
Ik schrok me toentertijd zo'n ongeluk van die brief, waarom weet ik niet precies, dat ik die niet vergeten ben.
Dacht dat ik die op m'n 18e had ontvangen, maar was op m'n 16e-17e al.

Ik dacht dat dit algemene kennis was.

Had jij moeten weten als leraar.
:trollface:
Ik heb een kwart van het jaar vakantie, en nu dus ook. Die weken gebruik ik om me intellectueel te ontwikkelen. Soms lees ik daarvoor een boek maar meestal doe ik dat door met één hand in de broek wat doelloos op dbb rond te scrollen. Dat werkt dus goed. Ik ben blij dat ik weer wat geleerd heb.

Ik heb een kwart van het jaar vakantie, en nu dus ook. Die weken gebruik ik om me intellectueel te ontwikkelen. Soms lees ik daarvoor een boek maar meestal doe ik dat door met één hand in de broek wat doelloos op dbb rond te scrollen. Dat werkt dus goed. Ik ben blij dat ik weer wat geleerd heb.
Ik snap het ook wel, jij kan er natuurlijk ook niks aan doen. I.t.t. mensen die werkzaam zijn in het onderwijs heeft de rest van de bevolking de hele zomer wel een opkomstplicht.

"Uiteraard zal het kabinet alles doen wat mogelijk is om economische gevolgen te dempen", zei Rutte.

Hij heeft het hier natuurlijk over de banken.

EU wil 500 miljoen euro aan wapens leveren
De ministers van Defensie van de EU-lidstaten bespreken vandaag hoe het wapenpakket dat de EU naar Oekraïne stuurt eruit gaat zien. Volgens EU-buitenlandchef Josep Borrell gaat het om defensieve wapens ter waarde van 500 miljoen euro, bedoeld om weerstand te bieden tegen de oprukkende Russische troepen.

Borrell sprak specifiek over munitie, antitankwapens en brandstof voor tanks en vliegtuigen, maar benadrukte dat de defensieministers het nog eens moeten worden. "Het zijn de lidstaten die dit materiaal beschikbaar moeten stellen", aldus Borrell.

Dit doet me zo denken aan dit legendarische stukje (heeft overigens niets te maken met het conflict in Oekraine):

"It's that why they're called assault rifles, never heard of these fucking protection rifles you speak of."

Was een open en serieuze vraag. Ik snap dat mensen er nu nog niet over nadenken omdat je nu nog niks merkt. Maar die inval in oekraïne was ook binnen een week gebeurd.

Dingen kunnen snel lopen, was er gewoon benieuwd naar. Sinds het einde van WW2 of koude oorlog moet je hier weer over nadenken, en dat is best bijzonder en ook best intens vind ik.
Ik zou gaan ben niet bang voor de dood

Terug
Naar boven