MuscleMeat

Breaking News Oorlog - Rusland valt Oekraïne binnen

Hoe komt het dan dat het pre-BREXIT efficiëntier was?

Het verschil is letterlijk een stempel voor Britse paspoorten, op Schiphol (en vele ander locaties) gebeurt dit na de e gates en kost nauwelijks tijd. Dit is echt fake news, het probleem ligt bij de Franse douane die het afschuiven op brexit.

Zelfde probleem overigens op Schiphol waar het ook nog steeds chaos is. Komt gewoon door onderbezetting.

Het verschil is letterlijk een stempel voor Britse paspoorten, op Schiphol (en vele ander locaties) gebeurt dit na de e gates en kost nauwelijks tijd. Dit is echt fake news, het probleem ligt bij de Franse douane die het afschuiven op brexit.

Zelfde probleem overigens op Schiphol waar het ook nog steeds chaos is. Komt gewoon door onderbezetting.
Maar er is dus feitelijk niets veranderd voor passagiers?

Britse paspoorten moeten gestempeld worden (Europese niet), voor de rest niets veranderd (dit probleem is daarom ook niet van toepassing op luchthavens, havens of de eurotunnel). Na de egates zit een douane medewerker die na dat de gates open gegaan zijn Britse paspoorten stempelt.

Ik ben een paar maanden geleden nog met de auto via Calais naar Oxford gereisd. Het kanaal dus met de trein overgestoken. Ging prima. Je bent ca. vijf minuten kwijt voor het checken van vier paspoorten.

Doordat het VK uit de EU gestapt is kan volgend jaar maanden lang geen Eurostar trein rijden.

Hoe kan Nederland dat zo veel in- uit- en doorvoert uit de EU stappen zonder daar financieel op achteruit te gaan?
Vrijheid en soevereiniteit mag best wat kosten. Een Nexit zou zeker niet mijn eerste keuze zijn, maar bijvoorbeeld het stikstofprobleem is per direct opgelost zonder de EU. Daarmee kan ook direct een begin worden gemaakt met bouwen als oplossing voor de woningnood. Migratie kunnen we ook meteen op acteren. Al deze problemen kunnen nu enkel binnen, via en met de EU worden opgelost. En dat gebeurt dus niet, omdat de EU niet eensgezind is en Nederland niets durft af te dwingen. Bij het uitblijven van oplossingen voor nationale problemen door blokkades vanuit de EU, wordt een Nexit vanzelf meer de moeite waard. Ook als dat duurder is.

Ik ben een paar maanden geleden nog met de auto via Calais naar Oxford gereisd. Het kanaal dus met de trein overgestoken. Ging prima. Je bent ca. vijf minuten kwijt voor het checken van vier paspoorten.
Mijn ervaring naar Hull was wel even anders, ruim een uur staan wachten bij paspoort controle.

Vrijheid en soevereiniteit mag best wat kosten. Een Nexit zou zeker niet mijn eerste keuze zijn, maar bijvoorbeeld het stikstofprobleem is per direct opgelost zonder de EU. Daarmee kan ook direct een begin worden gemaakt met bouwen als oplossing voor de woningnood. Migratie kunnen we ook meteen op acteren. Al deze problemen kunnen nu enkel binnen, via en met de EU worden opgelost. En dat gebeurt dus niet, omdat de EU niet eensgezind is en Nederland niets durft af te dwingen. Bij het uitblijven van oplossingen voor nationale problemen door blokkades vanuit de EU, wordt een Nexit vanzelf meer de moeite waard. Ook als dat duurder is
Volgens mij is dat ook slechts een halve waarheid, de stikstofproblematiek is ook een gevolg van onnodig streng de normen vanuit de EU hanteren. Daarnaast is de EU niet slechts die wanstaltige organisatie waar wij onder vallen, wij zijn er zelf onderdeel van en het is nog maar de vraag of we het voor ons zelf beter weten te regelen. Daarnaast ben ik vooral gefocussed op het kostenplaatje, dus ook als dat duurder is zal voor mij bijna noot opgaan.

• Like
Waarderingen: Pren
Britse paspoorten moeten gestempeld worden (Europese niet), voor de rest niets veranderd (dit probleem is daarom ook niet van toepassing op luchthavens, havens of de eurotunnel). Na de egates zit een douane medewerker die na dat de gates open gegaan zijn Britse paspoorten stempelt.

Zelfs dat nog niet eens, tenzij het alleen voor volwassenen is?
Mijn kind z'n paspoort wordt niet gestempeld namelijk (geen e-gates).

Ik las wel ergens dat binnenkort een specifieke visa moet worden gekocht (beetje zoals naar VS), weet jij daar meer van?

Maar inderdaad de paspoort controle an sich is niet veranderd vanwege Schengen zoals je al zei.

Zelfs dat nog niet eens, tenzij het alleen voor volwassenen is?
Mijn kind z'n paspoort wordt niet gestempeld namelijk (geen e-gates).

Ik las wel ergens dat binnenkort een specifieke visa moet worden gekocht (beetje zoals naar VS), weet jij daar meer van?

Maar inderdaad de paspoort controle an sich is niet veranderd vanwege Schengen zoals je al zei.
Volwassenen sowieso wel, maar neem aan dat je kind ook Nederlandse nationaliteit heeft?

ESTIAS voor Britten naar EU inderdaad, werkt het zelfde als een ESTA voor US op dit moment, kleine moeite dus.

Zal waarschijnlijk gewoon de Nederlandse nationaliteit hebben. Nederland is een van de makkelijkste landen daarin; is een van je ouders Nederlands ben je dat automatisch ook (indien de vader het kind erkent, in geval van Nederlandse vader) je moet het kind alleen registeren als Nederlands

Zal waarschijnlijk gewoon de Nederlandse nationaliteit hebben. Nederland is een van de makkelijkste landen daarin; is een van je ouders Nederlands ben je dat automatisch ook (indien de vader het kind erkent, in geval van Nederlandse vader) je moet het kind alleen registeren als Nederlands

Andersom net zo overigens, mijn partner heeft ook een Engelse vader en heeft ook gewoon een UK passport kunnen krijgen via de ambassade. Sinds Brexit is dat wel een gedoe met dubbele nationaliteit en moet je goed nadenken wat je zegt bij de douane anders gaan ze moeilijk doen.

Andersom net zo overigens, mijn partner heeft ook een Engelse vader en heeft ook gewoon een UK passport kunnen krijgen via de ambassade. Sinds Brexit is dat wel een gedoe met dubbele nationaliteit en moet je goed nadenken wat je zegt bij de douane anders gaan ze moeilijk doen.
Engeland alleen eerste generatie die in het buitenland geboren is, jou eventuele kinderen kunnen geen Britse nationaliteit kunnen krijgen tenzij in UK geboren

Engeland alleen eerste generatie die in het buitenland geboren is, jou eventuele kinderen kunnen geen Britse nationaliteit kunnen krijgen tenzij in UK geboren

Dat lijkt me niet meer dan normaal toch. Is dat in Nederland wel zo dan?

Eens, in Nederland kan je na generaties nog Nederlander blijven wat eigenlijk best vreemd is

Dus als ik vandaag emigreer naar Noorwegen en de kinderen van de kinderen van de kinderen van mijn kinderen, krijgen kinderen, allemaal in Noorwegen. Kunnen ze dan nog steeds de Nederlandse nationaliteit krijgen? Waar ligt die grens dan? Of begrijp ik je gewoon verkeerd?

Om het nog een beetje OT te houden, Russen kopen gewoon de Maltese of Cypriotische nationaliteit voor 50K p.p. om legitieme EU burger te worden. Die eilanden varen daar extreem wel bij.

Terug
Naar boven