MuscleMeat

Breaking News Oorlog - Rusland valt Oekraïne binnen

Tja dat was niet gebeurt als Russia z'n expansiedrift onder controle had kunnen houden. Net vanuit welk oogpunt je er naar wilt kijken.

Als er 100% zekerheid zou zijn dat Vlad het bij ( een deel van ) Oekraïne zou laten zou ik ook zeggen laat Oekraïne zich lekker overgeven. Kunnen onze gasprijzen weer wat normaal doen en hoeven er geen dooien meer te vallen. Echter is de kans groot dat vroeg of laat Vlad toch besluit dat er meer bij moet komen en met dat in het achterhoofd mag de NAVO wat mij betreft alles op alles zetten ( dus niet die halfslachtige onzin nu ) om Oekraïne niet over te laten nemen.

Dat is zo’n lulkoek. Rusland is het grootste land ter wereld met bijna oneindige natural resources. Wat hebben wij in het huidige tijdperk in hemelsnaam aan die incest Baltische staatjes waar iedereen russofoob als de neten is, laat staan Polen ofzo.

Dat is zo’n lulkoek. Rusland is het grootste land ter wereld met bijna oneindige natural resources. Wat hebben wij in het huidige tijdperk in hemelsnaam aan die incest Baltische staatjes waar iedereen russofoob als de neten is, laat staan Polen ofzo.
En toch was elk land dat je hier noemt bijna 50 jaar bezet gebied door de USSR.

Ik denk dat het een illusie is dat die belastingcenten anders niet naar defensie of oorlog zouden gaan.
1704201147329.png

Ik zeg toch: in het huidige tijdperk.

Dus het is niks meer dan een kwestie van wachten tot er 'wat nut is voor die staten'?

Bijvoorbeeld om de mensen van Kalinigrad 'te beschermen' tegen het westen dit deel van Rusland vast te maken aan het vaste land middels Litouwen?

Is niet vergelijkbaar. Europa werd verdeeld na/tijdens het einde van WWII. De koude oorlog begon al voordat WWII eindigde.
Oke, maar die 'verdeling' liep wel even anders voor de delen die aan de USSR toegewezen werden dan de delen die dat niet waren.

Onder de streep hebben ze al die landen simpelweg veroverd in WW2, niet anders dan Duitsland dat deed.

• Topic Starter Topic Starter
  • #8.950
Oke, maar die 'verdeling' liep wel even anders voor de delen die aan de USSR toegewezen werden dan de delen die dat niet waren.

Onder de streep hebben ze al die landen simpelweg veroverd in WW2, niet anders dan Duitsland dat deed.
Eh ja je zat liever in het kapitalistische westen dan het communistische oosten.

Amerika deed dat ook alleen pakten die het wat diplomatieker aan..

Bovendien werden die landen niet bezet maar juist bevrijd. Kleine nuance.

Uhu, yes very 'bevrijd'

Bevrijding is inderdaad echt het woord wat in mij op kwam toen ik 2 weken geleden door het KGB prison cell museum liep in Tallinn.

Natuurlijk hebben we in alle andere ex nazi bezette landen die door de geallieerden bevrijd zijn ook museums van alle tienduizenden mensen die per land vermoord en gevangen genomen zijn omdat ze ook maar enige vorm van kritiek hadden om het democratische proces.

Daarmee wil ik niet zeggen dat het leven onder nazi Duitsland beter was voor deze mensen, maar 'bevrijding' is wel echt een enorme stretch.
20231216_115738.jpg

• Topic Starter Topic Starter
  • #8.952
Uhu, yes very 'bevrijd'

Bevrijding is inderdaad echt het woord wat in mij op kwam toen ik 2 weken geleden door het KGB prison cell museum liep in Tallinn.

Natuurlijk hebben we in alle andere ex nazi bezette landen die door de geallieerden bevrijd zijn ook museums van alle tienduizenden mensen die per land vermoord en gevangen genomen zijn omdat ze ook maar enige vorm van kritiek hadden om het democratische proces.

20231216_115738.jpg
Die muur in Berlijn was er eigenlijk om West-Duitsers uit het super awesome Oost-Duitsland te houden.

Uhu, yes very 'bevrijd'

Daarmee wil ik niet zeggen dat het leven onder nazi Duitsland beter was voor deze mensen, maar 'bevrijding' is wel echt een enorme stretch.
20231216_115738.jpg

Zie je wel, ze zijn allemaal fucking gay in die Baltische staten. “Pik” als straatnaam, iew.

Die muur in Berlijn was er eigenlijk om West-Duitsers uit het super awesome Oost-Duitsland te houden.
Peter Fechter was stiekem gewoon een smerige West Duitse gelukzoeker die wilde gaan profiteren van de geweldige Oost Duitse sociale zekerheden. Het is westers staatsgeheim dat hij pas werdt neergeschoten toen hij de muur al over was van west naar oost ipv andersom.

Het is wensdenkerij. De NAVO heeft namelijk alleen nog maar bestaansrecht als er iets te verdedigen valt. En laat het daar nu al decennia aan schorten.

Imo is het een kwestie van tijd voor de hele NAVO straks uit elkaar valt.

Terug
Naar boven