Waarom zag de Russische geheime dienst de aanslag niet aankomen?
Bij de Russische inlichtingendiensten werken naar schatting 350.000 mensen. Toch lukte het terroristen een bloedbad aan te richten in een concerthal.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
"Deze dekolonisatie begon niet afgelopen vrijdag..."Elders las ik dat ze gericht schoten..is al bekend of ze dit gericht hadden op specifieke doelen of gericht op zoveel mogelijk mensen?
Verschrikkelijk..hoe ziek zijn mensen dat ze zoiets doen..![]()
"Deze dekolonisatie begon niet afgelopen vrijdag..."
Het was terrorisme, het doel was zoveel mogelijk willekeurige slachtoffers.
)![]()
Verdachten aanslag Moskou gehavend voor rechter, aangeklaagd voor terrorisme
De vier verdachten van de aanslag op een concertgebouw in Moskou zijn zondag voor de rechter verschenen. Daar kregen de verdachten te horen dat ze in afwachting van hun proces tot zeker 22 mei in voorarrest zitten.www.nu.nl
"Een vierde verdachte zat in ziekenhuiskleren in een rolstoel. Hij leek zijn bewustzijn te verliezen en leek een oog te missen."
Goed gehandeld
Elders las ik dat ze gericht schoten..is al bekend of ze dit gericht hadden op specifieke doelen of gericht op zoveel mogelijk mensen?
Verschrikkelijk..hoe ziek zijn mensen dat ze zoiets doen..![]()
Gericht op willekeurige mensen.Terrorisme is niet altijd willekeurige slachtoffers, daarom vroeg ik het omdat media spreekt van 'gericht schieten'. Mja..gericht zoveel mogelijk slachtoffers maken denk ik dan (hoe dan ook afschuwelijk..).
(Ik reageer bewust niet op je grapje, maar ik snapte 'm wel)
Mooi filmpje, meer van dit!
Het was niet gericht op willekeurige mensen.
Het was gericht op onschuldige burgers die een concert kwamen bezoeken. En het liefst zoveel mogelijk. Mannen, vrouwen, kinderen, maakt niet uit.
(al vind ik wel, dat zulke behandeling alleen moreel gezien 'kan' na een vrijwillige schuldbekentenis of 'caught in the act'.)Gelukkig ging IS zeer humaan om met hun gevangenen. Die dekselse Russen ook altijd.

Vinden jullie eigenlijk dat mensen die zoiets doen gemarteld mogen / moeten worden tijdens gevangenschap?
Die kerel die een oor mist schijnt gedwongen te zijn dat oor op te eten.
Zo nu en dan in elkaar slaan, vooral tijdens een verhoor, moet op zich nog wel kunnen denk ik, maar oren en ogen uitsnijden en dat soort praktijken vind ik persoonlijk een beetje te ver gaan. Dan verlaag je je ook tot hetzelfde niveau en dat moet je niet willen denk ik, ongeacht hoeveel leed en schade zo’n persoon heeft toegebracht. Het is imo best wel zinloos ook. Het is niet zo dat iemand er beter van wordt als je zo’n persoon zo behandeld.
Maar ik had het er dus gisteren met mijn vriendin over en ook met wat andere mensen uit mijn omgeving, en die vonden het allemaal wel terecht.
Is dat dan de westerling ergens diep in mij die dat soort dingen afkeurt?![]()

Als ze mijn oor afsnijden... beken ik ook. Wie weet wat ze anders er nog meer afsnijden.Vinden jullie eigenlijk dat mensen die zoiets doen gemarteld mogen / moeten worden tijdens gevangenschap?
Zo nu en dan in elkaar slaan, vooral tijdens een verhoor, moet op zich nog wel kunnen denk ik, maar oren en ogen uitsnijden en dat soort praktijken vind ik persoonlijk een beetje te ver gaan. Dan verlaag je je ook tot hetzelfde niveau en dat moet je niet willen denk ik, ongeacht hoeveel leed en schade zo’n persoon heeft toegebracht. Het is imo best wel zinloos ook. Het is niet zo dat iemand er beter van wordt als je zo’n persoon zo behandeld.
Maar ik had het er dus gisteren met mijn vriendin over en ook met wat andere mensen uit mijn omgeving, en die vonden het allemaal wel terecht.
Jahoor prima, hun schieten zelf mensen overhoop.Vinden jullie eigenlijk dat mensen die zoiets doen gemarteld mogen / moeten worden tijdens gevangenschap?
Daar overleven ze ook nietVanaf 1997 is dat niet meer mogelijk.
Ze krijgen gewoon levenslang in zo’n strafkamp a la Black Dolphin. Daar was trouwens ooit een aflevering over op Discovery oid, Words toughest prisons heette het programma geloof ik.
Maar lijden ze wel meer