XXL Nutrition

Breaking News Oorlog - Rusland valt Oekraïne binnen

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.081
Het vervangen van fossiele brandstoffen door schone alternatieven, past in hetzelfde rijtje als het aanschaffen van tanks en gevechtsvliegtuigen. Het maakt ons sterker tegenover regimes die onze manier van leven slecht gezind zijn.
Kzei het toch, het lijkt wel alsof ze expres de Russen in deze positie zetten om vervolgens een reden te hebben om deze klimaatwaanzin door onze strot te duwen.

We worden keihard bespeeld, en vrijwel niemand die het doorheeft.

Kzei het toch, het lijkt wel alsof ze expres de Russen in deze positie zetten om vervolgens een reden te hebben om deze klimaatwaanzin door onze strot te duwen.

Zou Hansie zich realiseren dat die tanks niet op elektra rijden en de F-35 geen zweefvliegtuig is?

Regimes die onze manier van leven slecht gezind zijn, dat zal wel over Rutte gaan?

Ik denk niet dat het onderdeel is van een plan, maar bepaalde idealistische linkse regeringsleiders (bijv. Kaag) zullen het belang van olie en gas vast onderschatten.

Het zou heel dom zijn, want olie en gas zijn keihard nodig. Niet eens alleen voor brandstof, want eigenlijk alles van waarde (medicijnen/plastic/...) is van olie gemaakt...

• #1.086
Ik denk niet dat het onderdeel is van een plan, maar bepaalde idealistische linkse regeringsleiders (bijv. Kaag) zullen het belang van olie en gas vast onderschatten.

Het zou heel dom zijn, want olie en gas zijn keihard nodig. Niet eens alleen voor brandstof, want eigenlijk alles van waarde (medicijnen/plastic/...) is van olie gemaakt...
Zeggen dat regeringsleiders dit onderschatten zou betekenen dat ze dom zijn. Iemand die dom is is niet 12 jaar MP van een land.

Ze zijn niet dom, ze zijn kwaadaardig. Denken dat ze dom zijn is een zeer grote onderschatting. En je vijand onderschatten is zeer onverstandig..

"There is no greater danger than underestimating your opponent." - Lao Tzu

Zeggen dat regeringsleiders dit onderschatten zou betekenen dat ze dom zijn. Iemand die dom is is niet 12 jaar MP van een land.

Ze zijn niet dom, ze zijn kwaadaardig. Denken dat ze dom zijn is een zeer grote onderschatting. En je vijand onderschatten is zeer onverstandig..

"There is no greater danger than underestimating your opponent." - Lao Tzu
Wat denk je dat het ‘plan’/ end game is? Ala great reset?

Toch een bijzondere samenwerking gezien de geschiedenis en Poetin zijn aversie tegen de radicale Islam.
Ik vermoed dat dat een praktische overweging is, geinspireerd door de Servische vrienden. In de oorlogen in de Balkan had Milosevic een handig groepje paramilitairen, genaamd Arkan's Tigers. Die Arkan was gewoon een ordinaire maffioso en die heeft een militie van hooligans, criminelen en ander tuig opgericht. Die hebben toen flink huis gehouden in met name Bosnie en Milosevic kon naar buiten toe beweren dat het niet zijn verantwoordelijkheid was, omdat ze officieel niet onder zijn commando vielen. Het zou me niets verbazen als Poetin die Tsjetsjenen ook gaat gebruiken om de vuile klusjes op te knappen. En vervolgens legt hij de verantwoordelijkheid neer bij die Kadyrov.

Kan je nagaan wat alle producten weer moeten gaan kosten. Als Jan Modaal ga je het echt goed merken deze jaren.

Het begint bij mij nu langzaam wel een probleem te worden.
Ik ben door covid 15% in inkomen gezakt en dat is nog niet hersteld, daar bovenop nu de inflatie en benzineprijs.

Ik was in 2020 al alleen komen te wonen en betaal mijn lasten nu dus ook alleen, ondanks dat ik een gezinswoning heb.

Ik hou mijn gezinswoning omdat het bijna onmogelijk is om een leuke betaalbare studio te vinden. Maar nog belangrijker, ik krijg deze woning never nooit meer terug als ik het opgeef.

Ik heb inmiddels al heel veel makkelijk te bezuinigen kosten bespaard, niet meer uit eten, alleen nieuwe kleding als het oude volledig versleten is, verwarming niet boven de 19 graden, reguliere TV opgezegd, ect.

De enige echt significante stap die ik nu nog kan maken is mijn auto waar ik erg veel waarde aan hecht verkopen voor een afgetrapte 107 oid, omdat de benzine niet meer te betalen is.

Hele goede dit.

Het begint bij mij nu langzaam wel een probleem te worden.
Ik ben door covid 15% in inkomen gezakt en dat is nog niet hersteld, daar bovenop nu de inflatie en benzineprijs.

Ik was in 2020 al alleen komen te wonen en betaal mijn lasten nu dus ook alleen, ondanks dat ik een gezinswoning heb.

Ik hou mijn gezinswoning omdat het bijna onmogelijk is om een leuke betaalbare studio te vinden. Maar nog belangrijker, ik krijg deze woning never nooit meer terug als ik het opgeef.

Ik heb inmiddels al heel veel makkelijk te bezuinigen kosten bespaard, niet meer uit eten, alleen nieuwe kleding als het oude volledig versleten is, verwarming niet boven de 19 graden, reguliere TV opgezegd, ect.

De enige echt significante stap die ik nu nog kan maken is mijn auto waar ik erg veel waarde aan hecht verkopen voor een afgetrapte 107 oid, omdat de benzine niet meer te betalen is.

Denk dat er heel veel alleenstaanden met een modaal inkomen zonder koopwoning zo bij zitten momenteel.
Waar vroeger enkel vrouwen financieel afhankelijk leken te zijn is nu elke Jan Modaal aan de beurt zodra ze alleen komen te staan. En de "superstellen" maar sparen in Corona tijd, want ze konden het niet uitgeven.

Als ik ooit alleen kom te staan zou ik denk ik nog liever in een camper blijven wonen dan de hoofdprijs betalen voor huur en daarnaast niks meer kunnen doen. Maar maak ook weleens grappen tegen mijn vriendin dat ik dan wel in de loods ga wonen. In elke grap zit een kern van waarheid.

Goede podcast over de huidige gang van zaken met Michael Kofman

Michael Kofman serves as Research Program Director in the Russia Studies Program at CNA and as a Fellow at the Kennan Institute, Woodrow Wilson International Center in Washington, DC. His research focuses on the Russia and the former Soviet Union, specializing in Russian armed forces, military thought, capabilities, and strategy. Previously, he served as a Program Manager and subject matter expert at National Defense University, advising senior military and government officials on issues in Russia and Eurasia. Mr. Kofman is also a Senior Editor at War on the Rocks, where he regularly authors articles on strategy, the Russian military, Russian decision-making, and related foreign policy issues. He runs a personal blog on the Russian armed forces at https://russianmilitaryanalysis.wordpress.com/

Denk dat er heel veel alleenstaanden met een modaal inkomen zonder koopwoning zo bij zitten momenteel.
Waar vroeger enkel vrouwen financieel afhankelijk leken te zijn is nu elke Jan Modaal aan de beurt zodra ze alleen komen te staan. En de "superstellen" maar sparen in Corona tijd, want ze konden het niet uitgeven.
Dan vraag ik me af wat ze met hun geld doen tbh :roflol:

Kiev lijkt omsingeld te worden, vrees voor een bloedbad daar vannacht

Zing nu ook mee met het leuke liedje over de TB2!

• #1.099
Kiev lijkt omsingeld te worden, vrees voor een bloedbad daar vannacht
Jup, was best duidelijk met die stoet van 70km. Ze hebben de eerste dagen afgetast. Kijken waar en wat voor weerstand er is. Luchtmacht van Oekraïne hebben ze uitgeschakeld in de eerste dag, dus dat konvooi kan gewoon rustig 150km naar Kiev rijden zonder enige vorm van vijandige weerstand. Normaal is dat ontzettend dom omdat je nogal kwetsbaar bent, maar die Russen weten blijkbaar precies waar ze mee bezig zijn. En dan nu een klassieke 'pincer movement' op Kiev (Hallo Stalingrad).

Ze gaan die stad belegeren door em van alle kanten af te sluiten. Binnen een week krijg je tekort op o.a. voedsel. Die TV toren hebben ze ook al uitgeschakeld dus overheidspropaganda wordt lastiger om het volk mee te bereiken. Ondertussen gaan ze in Kiev jagen op Zelensky en gasten uit zijn regering. Hij kan nergens heenvluchten. Pak Zelensky, breek het moraal van de bevolking en het is klaar.

The maneuver was famously developed to its perfection in the blitzkrieg as practiced by the armed forces of Nazi Germany during World War II. In this case, rather than being a mere infantry maneuver, it developed into a complex multi-discipline endeavor involving fast movement of mechanized armor, use of artillery barrages, air force bombardment, and effective radio communications, with the primary objective of destroying enemy command and control chains, undermining enemy troop morale, and disrupting supply lines.

Khoop voor de Oekraïnse bevolking dat dit zo snel mogelijk klaar is zonder al teveel doden en verwoeste steden. Winnen gaan ze toch niet. Beter dan een snelle overgave. Klinkt kut natuurlijk maar betere kansen hebben ze niet.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven