AndroidHealthClinic

Breaking News Oorlog - Rusland valt Oekraïne binnen

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.102

Deden ze dit ook toen Amerika Irak en/of Afghanistan binnenviel?

Laatst bewerkt:
Jup, was best duidelijk met die stoet van 70km. Ze hebben de eerste dagen afgetast. Kijken waar en wat voor weerstand er is. Luchtmacht van Oekraïne hebben ze uitgeschakeld in de eerste dag, dus dat konvooi kan gewoon rustig 150km naar Kiev rijden zonder enige vorm van vijandige weerstand. Normaal is dat ontzettend dom omdat je nogal kwetsbaar bent, maar die Russen weten blijkbaar precies waar ze mee bezig zijn. En dan nu een klassieke 'pincer movement' op Kiev (Hallo Stalingrad).

Ze gaan die stad belegeren door em van alle kanten af te sluiten. Binnen een week krijg je tekort op o.a. voedsel. Die TV toren hebben ze ook al uitgeschakeld dus overheidspropaganda wordt lastiger om het volk mee te bereiken. Ondertussen gaan ze in Kiev jagen op Zelensky en gasten uit zijn regering. Hij kan nergens heenvluchten. Pak Zelensky, breek het moraal van de bevolking en het is klaar.

Khoop voor de Oekraïnse bevolking dat dit zo snel mogelijk klaar is zonder al teveel doden en verwoeste steden. Winnen gaan ze toch niet. Beter dan een snelle overgave. Klinkt kut natuurlijk maar betere kansen hebben ze niet.

Ik heb niet t idee dat de Russische opmars zo voorspoedig, gestaag en zorgvuldig gepland loopt als jij misschien denkt. Ik denk ook niet dat Oekraïne snel zal capituleren nu, ook niet als Kiev zou vallen. Oekraïne heeft inmiddels zoveel resources en moraal dat dit een lange strijd kan gaan worden waarbij de Russen stad voor stad, dorp voor dorp af zullen moeten en heel veel troepen gaan verliezen

Echt een super boeiende Podcast over dit onderwerp:
Hij bespreekt onderwerpen zoals: waarom de Russen nu ook protesteren, waarom de opmars langzamer lijkt te gaan dan verwacht, de rol van het westen hierin, de geschiedenis van de Sovjets en zo nog wat meer.

Ik heb niet t idee dat de Russische opmars zo voorspoedig, gestaag en zorgvuldig gepland loopt als jij misschien denkt. Ik denk ook niet dat Oekraïne snel zal capituleren nu, ook niet als Kiev zou vallen. Oekraïne heeft inmiddels zoveel resources en moraal dat dit een lange strijd kan gaan worden waarbij de Russen stad voor stad, dorp voor dorp af zullen moeten en heel veel troepen gaan verliezen

Ik hoop met je mee, denk zeker niet dat Oekraïne niet snel zal capituleren, denk zelfs helemaal niet. Maar ik denk dat Putin nog wel een aantal versnellingen heeft, zeker nu ook Belarus zich met de strijd gaat bemoeien, ookal doen ze het vooralsnog lijken alsof ze alleen de grensregio willen beschermen.

• #1.106
Moet je kijken hoe lang dat moraal volhoudt als je een stad voedsel ontzegt. Oekraïne gaat niet snel kapituleren met Zelensky aan het roer. Prio 1 voor de Russen is om hem te pakken krijgt.

Ik denk juist dat we de Russen onderschatten. Er wordt veel stof in de ogen gegooid met allemaal nepfilmpjes van Russen die zich zogenaamd overgeven, Russisch materiaal dat zogenaamd vernietigd is, allemaal neppe cijfers en statistieken en een president die super machtige speeches geeft alsof hij in controle is.

Pure propaganda om het moraal van het volk hoog te houden. De hoop erin te houden.

Maar we gaan het zien aankomende dagen. Zelensky kan natuurlijk ook niet zomaar capituleren zonder eerst strijdlustig over te komen, dan wordt ie gelynched door zijn eigen bevolking.

Ik hoop dat ze de steden een beetje intact houden. Een Grozny 2.0 zit niemand op te wachten.

• #1.107
Zou die journalist nu nog steeds lachen?

• #1.109

Ik denk dat de enige kans die Oekraïne maakt tegen de Russen is door te vechten in de steden. Vechten om elke straat. Guerilla tactieken gebruiken. Bij conventionele oorlogsvoering maakt het Oekraïnse leger geen schijn van kans.

Maar dan zullen die steden helaas ruïnes worden. Kzie het somber in.

Laatst bewerkt:
  • #1.113
Handig voor de symbolen die op de voertuigen staan.
IMG_20220302_004741.jpg

en een kaartje
IMG_20220302_084337.jpg

• #1.114
Een Russische journalist verkondigde dat het Russische leger de inwoners van Kherson ging bevrijden.
Tja, perspectief is alles natuurlijk. Als je van mening bent dat Oekrainers gegijzeld worden door een stelletje nazi's dan is er geen woord gelogen door die journalist.

• #1.116
Ja, als je het zo bekijkt zouden de Palestijnen ook Israel mogen binnenvallen. :trollface:
Vanuit dat perspectief is wat de Israeliërs doen ook gerechtvaardigd. Of wat Amerika overal doet. Of wat China doet.

Je ziet het in elke oorlog, de media moet het verkopen aan het volk.

Vanuit dat perspectief is wat de Israeliërs doen ook gerechtvaardigd. Of wat Amerika overal doet. Of wat China doet.

Je ziet het in elke oorlog, de media moet het verkopen aan het volk.

Tja denk dat het in deze oorlog een mooie bijkomstigheid is dat Oekraïne best wel wat gas en olievoorraden heeft. Valt me nog mee dat die spin off niet breed ingezet wordt, zou wel erg doorzichtig zijn, maar mensen zouden het nemen voor zoete koek.

• #1.118
Tja denk dat het in deze oorlog een mooie bijkomstigheid is dat Oekraïne best wel wat gas en olievoorraden heeft. Valt me nog mee dat die spin off niet breed ingezet wordt, zou wel erg doorzichtig zijn, maar mensen zouden het nemen voor zoete koek.
Het zou wel ironisch zijn als het Westen Rusland beschuldigt van het binnenvallen van een land omwille van gas en olie.

• #1.119

Wie moest ook meteen hieraan denken?

Terug
Naar boven