XXL Nutrition

Breaking News Oorlog - Rusland valt Oekraïne binnen

Omdat de VS onzettend veel materieel en manschappen heeft gestationeerd in NAVO-bondgenoten. Dat standhouden is onmogelijk en vanuit beide kante onwenselijk bij het verlaten van de NAVO door de VS, alles daar weghalen is ook onwenselijk voor de VS omdat het dan veel van zijn invloed zal verliezen. Als er al iets met met verhouding tussen de NAVO en de VS moet gebeuren zie ik eerder strengere regels onstaan waardoor een paar zwakke bondgenoten die de VS liever arm dan rijk is er uit gewerkt kunnen worden.

De VS haalt ook een hoop invloed uit het feit dat ze verreweg de grootste en belangrijkste speler zijn in de NAVO.

Als ze de NAVO verlaten gaat die invloed waarschijnlijk aanzienlijk verminderen.

De VS haalt ook een hoop invloed uit het feit dat ze verreweg de grootste en belangrijkste speler zijn in de NAVO.

Als ze de NAVO verlaten gaat die invloed waarschijnlijk aanzienlijk verminderen.
Nog niet aan gedacht, oude cijfers maar toch.

de West-Europese NAVO-partners slechts 232 miljard aan hun defensie tegenover de Amerikanen bijna 600 miljard.
De VS kunnen dus ook dingen onder de NAVO vlag uitvoeren als ze dat liever niet namens de VS zelf willen doen, met deze verhoudingen is er niemand die veel tegen zal spreken.

Waarom heeft strudel een ban in zijn eigen topic?

Die WO3 misschien niet, maar verdere escalatie voor Trump's presidentschap zie ik nog wel komen.

Omdat de VS onzettend veel materieel en manschappen heeft gestationeerd in NAVO-bondgenoten. Dat standhouden is onmogelijk en vanuit beide kante onwenselijk bij het verlaten van de NAVO door de VS, alles daar weghalen is ook onwenselijk voor de VS omdat het dan veel van zijn invloed zal verliezen. Als er al iets met met verhouding tussen de NAVO en de VS moet gebeuren zie ik eerder strengere regels onstaan waardoor een paar zwakke bondgenoten die de VS liever arm dan rijk is er uit gewerkt kunnen worden.
Dan ga je ervan uit dat de VS die rol wil blijven vervullen. Trumps uitgangspunt is bij mijn weten dat hij dat juist niet meer wil. Dan maakt dat verlies van invloed niet meer uit.

Dan ga je ervan uit dat de VS die rol wil blijven vervullen. Trumps uitgangspunt is bij mijn weten dat hij dat juist niet meer wil. Dan maakt dat verlies van invloed niet meer uit.
Wat wil hij niet meer? Politieagentje spelen in nietszeggende landen niet nee, maar voor MAGA is militaire macht uitstralen en zijn huidige bondgenoten te vriend houden imo wel nodig.

• Like
Waarderingen: Pren
'Europa laat Rusland straffeloos wegkomen met sabotage' - https://nos.nl/l/2545148

Misschien moet Europa niet zo veel naar de Jankees kijken en verwachten. Maar hun eigen achtertuin beter in de gaten houden.

Wat wil hij niet meer? Politieagentje spelen in nietszeggende landen niet nee, maar voor MAGA is militaire macht uitstralen en zijn huidige bondgenoten te vriend houden imo wel nodig.
Hij gaat m.i. net zijn macht uitstralen door de andere NAVO leden onder druk te zetten. Te starten met de financiële bijdragen. Landen als België halen nog altijd niet de vooropgestelde bijdragen. Trump is het beu dat de VS de geldkoe van de NAVO is. Terecht

yep het amerkiaanse begrotings tekort moet gecamoufleerd worden.

Als ome Donald het daadwerkelijk in zijn hoofd zou halen om de VS uit de NAVO te laten stappen (wat ik sowieso al ten zeerste betwijfel) en daarmee in feite heel die club in elkaar te laten storten, zal de volgende assassination attempt sowieso raak zijn.

Er zijn veels te veel extreem machtige personen en organisaties die baat hebben bij de NAVO.

Donald mag misschien een beetje buiten de lijntjes kleuren en hier en daar wat tegen de gevestigde orde in gaan, maar natuurlijk never nooit dusdanig ver.

Als ome Donald het daadwerkelijk in zijn hoofd zou halen om de VS uit de NAVO te laten stappen (wat ik sowieso al ten zeerste betwijfel) en daarmee in feite heel die club in elkaar te laten storten, zal de volgende assassination attempt sowieso raak zijn.

Er zijn veels te veel extreem machtige personen en organisaties die baat hebben bij de NAVO.

Donald mag misschien een beetje buiten de lijntjes kleuren en hier en daar wat tegen de gevestigde orde in gaan, maar natuurlijk never nooit dusdanig ver.
Hij gaat niet uit de NAVO. Maar de druk op de lidstaten om een evenwaardig percentage aan bijdrage te leveren gaat wel verhogen. Kan al simpel door wat meer dwars te liggen in te steun aan Oekraine.

Hij gaat m.i. net zijn macht uitstralen door de andere NAVO leden onder druk te zetten. Te starten met de financiële bijdragen. Landen als België halen nog altijd niet de vooropgestelde bijdragen.
Dat zie ik ook wel gebeuren, zeker nu Zweden en Finland zijn toegetreden.

• Like
Waarderingen: horn
Kan al simpel door wat meer dwars te liggen in te steun aan Oekraine.
Kan, maar dan breekt hij wel fors met de huidige beleid aangezien de VS ruimschoots de grootste ondersteuning levert aan Oekraïne. Laatst heb ik cijfers voorbij zien komen dat de VS alleen ca $60miljard aan alles rondom Oekraïne heeft uitgegeven en de NAVO $30miljard.

Terug
Naar boven