Fitness Seller

Breaking News Oorlog - Rusland valt Oekraïne binnen

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.661
Dan halen ze het toch uit hun eigen gasvelden, kopen ze het Noorwegen of de VS, stoken de steenkool en bruinkool centrales nog wat op en dan is er geen vuiltje aan de lucht. Of nou ja, dat laatste wel, maar dan maar schijt aan het milieu en klimaat.
Novak cited Germany’s decision last month to halt the certification of Nord Stream 2, a secondary pipeline, saying: “We have every right to take a matching decision and impose an embargo on gas pumping through the Nord Stream 1 gas pipeline.”

He claimed it would be impossible to quickly find a replacement for Russian oil on the European market. “It will take years, and it will still be much more expensive for European consumers. Ultimately, they will be hurt the worst by this outcome,” he said.

Analysts at Bank of America have said prices could reach US$200 a barrel if most of Russia’s exports were cut off, and oil prices hit near 14-year highs on Tuesday, with Brent crude futures reaching as high as $125.19 a barrel.

Duitsland ontvangt 40% van zijn gasbehoefte uit Rusland. Als dat in 1x wordt stopgezet heeft de Duitse industrie een gigantisch probleem. Producten worden dan tevens te duur om te produceren.

Mensen denken dat het alleen invloed heeft op je huis verwarmen :roflol:. Dat is dus wel echt het minste probleem.
Was er niet een of ander groot land tussen hier en Polen waar ze een goed alternatief voor gascentrales hadden?

Novak cited Germany’s decision last month to halt the certification of Nord Stream 2, a secondary pipeline, saying: “We have every right to take a matching decision and impose an embargo on gas pumping through the Nord Stream 1 gas pipeline.”

He claimed it would be impossible to quickly find a replacement for Russian oil on the European market. “It will take years, and it will still be much more expensive for European consumers. Ultimately, they will be hurt the worst by this outcome,” he said.

Analysts at Bank of America have said prices could reach US$200 a barrel if most of Russia’s exports were cut off, and oil prices hit near 14-year highs on Tuesday, with Brent crude futures reaching as high as $125.19 a barrel.
Ja, het gaat veel geld kosten en het zal ons in een recessie duwen, maar wijn kunnen nog iets inleveren, ik denk dat de gemiddelde rus dat niet meer kan.

• #1.665
Was er niet een of ander groot land tussen hier en Polen waar ze een goed alternatief voor gascentrales hadden?
Tja. Maar die groenen moeten alles stuk maken. Daarom gun ik het ze eigenlijk wel dat Rusland de gaskraan dichtdraait. Laat ze maar bloeden voor hun groene waanzin.

• #1.667
Ja, het gaat veel geld kosten en het zal ons in een recessie duwen, maar wijn kunnen nog iets inleveren, ik denk dat de gemiddelde rus dat niet meer kan.
Hoezo wil iedereen dat wij zo nodig dingen in gaan leveren? Wij zijn niet eens in oorlog. Hoezo vinden jullie dit allemaal normaal?

Zoveel extra betalen voor een achterlijk corrupt land als Oekraïne? lol f**k Oekraïne.

• #1.668
Ja, dan kan je het nog steeds kopen, het wordt alleen duurder.
Nee, dat kan dus niet. 40% komt uit Rusland, dat valt weg. Noorwegen draait al op maximale capaciteit. Hoe ga je die 40% dan opvangen?

De ene fabriek draait de ene week, de andere fabriek de volgende week?
Hmm?

Je hele economie en financiële markt stort dan in. 2008 wordt dan kinderspel ;). En als Putin dan hardcore strateeg is, dat ik denk dat hij is, dan gaat hij alsnog gas aanbieden aan europese landen mits ze stoppen met steun geven aan Oekraïne. En zo trek je de unie uit elkaar als de arme landen gaan happen door druk vanuit de bevolking.

Ja die oorlog is kut, maar denk je echt dat alle Europese burgers bereidt zijn zich op te offeren door jaren een financiële crisis in te gaan voor een land dat niet eens in de EU zit? Na 2 jaar coronacrisis?

Think again.

Hoezo wil iedereen dat wij zo nodig dingen in gaan leveren? Wij zijn niet eens in oorlog. Hoezo vinden jullie dit allemaal normaal?

Zoveel extra betalen voor een achterlijk corrupt land als Oekraïne? lol f**k Oekraïne.
Ik zeg niet dat in het wil, ik zou alleen tegen Rusland zeggen, stik lekker in je gas en zelf de kraandicht draaien en niets meer betalen als zij gaan dreigen.

Ik zeg niet dat in het wil, ik zou alleen tegen Rusland zeggen, stik lekker in je gas en zelf de kraandicht draaien en niets meer betalen als zij gaan dreigen.
Ik denk alleen aan mijn eigen portemonnee en als Russisch gas het goedkoopste is dan breng maar deze kant op.

• #1.672
Waarom, wat hebben ze jou precies aangedaan dan? Of hang je hier de moraalridder uit.

De moraalridder die dan wel gas uit the USA wilt importeren (zoals je net zelf voorstelde). Want dat zijn toch zulke ethische lieverdjes :roflol:.

Btw. Europa dreigde met de gaskraan dicht te draaien hè;). De Russen zeggen nu ja is goed. Kut als iemand je bluff called.

• #1.676
Omdat ik er niet van houd als anderen ergens mee dreigen.
Ah. Dus eigenlijk snap je die Russen wel? Zij houden er blijkbaar ook niet van dat wij dreigen de gaskraan dicht te draaien.

- Het Westen "Putin, als je zo doorgaat dan draaien wij de gaskraan dicht!".
- Putin "Ja is goed. Weetje wat, wij doen dat wel voor jullie."
- Westerse media: Putin dreigt met dichtdraaien gaskraan.

• #1.679
Tja, ik werk voor een Amerikaans bedrijf en heb al meerdere malen toegegeven dat ik hypocriet ben.
Ja dat maakt niet uit, maar zeggen dat Rusland ermee dreigt klopt niet. Wij ( het Westen) waar diegenen die dreigden met het dichtdraaien van de gaskraan.

Een flinke (domme) bluff en Putin called.

Ah. Dus eigenlijk snap je die Russen wel? Zij houden er blijkbaar ook niet van dat wij dreigen de gaskraan dicht te draaien.

- Het Westen "Putin, als je zo doorgaat dan draaien wij de gaskraan dicht!".
- Putin "Ja is goed. Weetje wat, wij doen dat wel voor jullie."
- Westerse media: Putin dreigt met dichtdraaien gaskraan.
Maar, even serieus, dit is toch precies wat er gebeurt?

Beide kanten dreigen met de zelfde maatregel, maar dat het westen het eerst deed en nu Putin neemt toch niet weg dat het een dreigement is?

Terug
Naar boven