AndroidHealthClinic

Breaking News Oorlog - Rusland valt Oekraïne binnen

Als ik geen verplichtingen had in Nederland zou ik emigreren naar Thailand. Een land waar de bevolking nog enigzins aardig en behulpzaam is en je een prachtige natuur hebt. Ben er paar keer geweest voor werk en uiteraard volop gebruik van gemaakt van me vrije tijd.

Ben overigens wel een viezerik kon geen genoeg krijgen van het nachtleven van patong/pattaya….

Als ik geen verplichtingen had in Nederland zou ik emigreren naar Thailand. Een land waar de bevolking nog enigzins aardig en behulpzaam is en je een prachtige natuur hebt. Ben er paar keer geweest voor werk en uiteraard volop gebruik van gemaakt van me vrije tijd.

Ben overigens wel een viezerik kon geen genoeg krijgen van het nachtleven van patong/pattaya….
Sucky sucky fucky fucky me luv you longtiiimeee.

Mij te link. Als ik gezopen heb gaat er wel wat drugs in. Geen zin om 20 jaar op een betonnen vloer te moeten slapen 🤣

I know. Kutbeesten die 's nachts steeds de straat oversteken wanneer je op je scootertje rondscheurt, of achter je aan komen rennen. Paar keer op de scooter die kutbeesten weg moeten trappen in Koh Phangan.
Ik heb er zelf weinig last van maar dat komt omdat ik in Bangkok woon, in Pattaya is het bijvoorbeeld meer een probleem ook op de eilanden. En ja op de scooter (rijd liever op mijn scooter als in mijn auto) kunnen ze heel gevaarlijk zijn. 1 keer roedel van die beesten achter me aangehad in Samui. Niet echt leuk. In het dorp buiten Bangkok waar ik woonde hadden we ook wat van die straathonden echter dat waren er niet veel en ze waren niet agressief of lastig. Heel anders als de honden die ik Pattaya en Samui gezien heb. Zou niet graag een hond willen aanrijden ga je zelf ook onderuit.

Ik heb er zelf weinig last van maar dat komt omdat ik in Bangkok woon, in Pattaya is het bijvoorbeeld meer een probleem ook op de eilanden. En ja op de scooter (rijd liever op mijn scooter als in mijn auto) kunnen ze heel gevaarlijk zijn. 1 keer roedel van die beesten achter me aangehad in Samui. Niet echt leuk. In het dorp buiten Bangkok waar ik woonde hadden we ook wat van die straathonden echter dat waren er niet veel en ze waren niet agressief of lastig. Heel anders als de honden die ik Pattaya en Samui gezien heb. Zou niet graag een hond willen aanrijden ga je zelf ook onderuit.
Woon je daar in een dikke villa?

't is de Filipijnen niet...

Ohh edit: Thailand is ook vrij verschrikkelijk qua drug straffen.
Redelijk zwaar ja, hoewel ze nu bezig zijn wiet wat minder te straffen misschien op termijn geheel vrij te geven. Het mag nu al door mensen zelf geteeld worden. Maar de rest van de wetten zijn nog niet aangepast. Dus het is nog illegaal. Andere drugs zijn zeker erg gevaarlijk om mee gepakt te worden. Soms kan je je wel vrijkopen maar zal je best wel wat kosten. Tijdens een feestje wat wat luid (in een woonwijk) was werden opeens al mijn kennissen getest. Maar iedereen mocht gaan voor 2000bt ofzo. Ook degene die dus drug gebruikt hadden.

Woon je daar in een dikke villa?
Nu wel ja, voorheen in een normaal huis wat ik zelf gekocht had (heb ik nog steeds staat op naam van een voormalige stiefdochter die in Nederland woont). Maar woon nu in het huis dat het bedrijf van mijn vriendin betaald. Midden in de duurste wijk van BKK. zon 3000 euro per maand aan huur. Zelf zou ik het nooit betalen ben niet gek. Maar goed vriendin verdiend heel goed is een expat uit Singapore. Zit een zwembad aan het huis. Maar goed buiten Bangkok kan je redelijk goedkoop in een dik huis wonen. Maar zelf wil ik niet teveel geld aan wonen uitgeven. Ook had ik liever niet in het hartje Bangkok gezeten maar goed zij moet er voor haar werk wonen.

Nu wel ja, voorheen in een normaal huis wat ik zelf gekocht had (heb ik nog steeds staat op naam van een voormalige stiefdochter die in Nederland woont). Maar woon nu in het huis dat het bedrijf van mijn vriendin betaald. Midden in de duurste wijk van BKK. zon 3000 euro per maand aan huur. Zelf zou ik het nooit betalen ben niet gek. Maar goed vriendin verdiend heel goed is een expat uit Singapore. Zit een zwembad aan het huis. Maar goed buiten Bangkok kan je redelijk goedkoop in een dik huis wonen. Maar zelf wil ik niet teveel geld aan wonen uitgeven. Ook had ik liever niet in het hartje Bangkok gezeten maar goed zij moet er voor haar werk wonen.
DBB Meet 2023 @ Bangkok? :roflol:

Gastekort mn reed.

Ik denk dat de bevolking niet meer of minder behulpzaam is als in andere landen. Het is vrij lastig om hier te wonen als je onder de 50 bent. Pas als je hier langer bent zie je de problemen hier. Er is geen land perfect, ik vind het hier leuk anders zou ik wel terug in Nederland zijn. Maar je moet Thailand niet als pefect zien. Vooral de bureaucratie en problemen waar je als buitenlander tegen aan loopt kunnen vervelend zijn. Je moet je redelijk kunnen aanpassen en flexibel zijn. Maar goed ik denk dat dat voor heel veel landen geld. Op vakantie is toch wat anders als echt ergens wonen.

• Heart
Waarderingen: AK
Wat nou als we Oekraïne gewoon aan Putin geven in ruil voor zeer goedkope olie en gas? €1,00 aan de pomp? Je jacuzzi het hele jaar op 40 graden voor slechts 5 tientjes @ak? We hoeven alleen wat nazi's in een corrupt non-EU land ervoor op te offeren.

Klinkt dat niet als een prachtidee?
Dat klinkt alsa Trump die de Arabieren vergaf voor de moord op Kashoggi. Bevolking vond de lage olie-prijs erg prettig en een boycot van Arabisch gas is alleen in de achterkamertjes besproken (ik was erbij met mn harde lul)

Ik denk dat de bevolking niet meer of minder behulpzaam is als in andere landen. Het is vrij lastig om hier te wonen als je onder de 50 bent. Pas als je hier langer bent zie je de problemen hier. Er is geen land perfect, ik vind het hier leuk anders zou ik wel terug in Nederland zijn. Maar je moet Thailand niet als pefect zien. Vooral de bureaucratie en problemen waar je als buitenlander tegen aan loopt kunnen vervelend zijn. Je moet je redelijk kunnen aanpassen en flexibel zijn. Maar goed ik denk dat dat voor heel veel landen geld. Op vakantie is toch wat anders als echt ergens wonen.
Ja waarschijnlijk heb je gelijk, na 2/3 weken was het meestal wel verstandig als ik weer terug naar huis kon.

Ja waarschijnlijk heb je gelijk, na 2/3 weken was het meestal wel verstandig als ik weer terug naar huis kon.
Ik woon hier graag hoor, anders had ik wel terug gekomen. Maar er zijn best wel wat dingen lastig hier. Vooral visa's ect plus Engels wordt niet veel gesproken dus dat maakt het best lastig. Ik spreek wel wat Thais natuurlijk maar niet genoeg voor alle dingen. Je wordt snel erg afhankelijk van mensen. Maar goed ligt ook weer aan waar je woont en je situatie. Als je een Thaise partner hebt is het weer makkelijker. Mijn vriendin is dus niet Thais en spreekt minder Thais dan mij. Dus dat zorgt soms voor wat problemen. Ik ben getrouwd geweest met een Thaise toen was het makkelijker nog steeds bevriend met haar overigens.

Ik heb ook wat Thaise kennissen / vrienden dus ik kan wel wat hulp krijgen maar in het begin moet je dat allemaal opbouwen.

• Like
Waarderingen: AK
The United States has rejected Poland’s offer to send its MiG-29 fighter jets to Ukraine via a US airbase in Germany, saying the proposal raised “serious concerns” for the entire NATO alliance.

Joh.. Polen dacht ook geven jullie ze maar door als je ze zo nodig jets wilt geven :o

Terug
Naar boven