Fitness Seller

Breaking News Oorlog - Rusland valt Oekraïne binnen

En ons land kent ook zo een verhaal.
80 jarige oorlog. Was een oorlog tussen nederlandse edelen en uiteindelijk met Willem 2, en het spaanse koningshuis.
Iedereen had het prima in ons land, grote mate van zelfbestuur . Toch kozen een paar voor de confrontatie, de edelen,de bezetting kostte HUN teveel geld( en geloof, maar dat was tekenend voor die tijd en stond toen gelijk aan geld😅)

Het was zo, het is zo, zal altijd zo blijven

En ons land kent ook zo een verhaal.
80 jarige oorlog. Was een oorlog tussen nederlandse edelen en uiteindelijk met Willem 2, en het spaanse koningshuis.
Iedereen had het prima in ons land, grote mate van zelfbestuur . Toch kozen een paar voor de confrontatie, de edelen,de bezetting kostte HUN teveel geld( en geloof, maar dat was tekenend voor die tijd en stond toen gelijk aan geld😅)

Het was zo, het is zo, zal altijd zo blijven
Euh, nee.

De meeste edelen waren eerst Katholiek en het was hen voornamelijk te doen om de inperking van hun privileges.

We worden nog steeds onderdrukt door de nazaten van de Bin Ladens van Den Briel.

Ik eis herstelbetalingen en Habsburgers!

• Like
Waarderingen: vntl
Ik heb juist enorm veel respect voor Zelensky. Eindelijk een politicus die daadwerkelijk water bij de wijn doet. En hij zet de NAVO en de EU steeds heerlijk onder druk door ze direct aan te spreken op hun hypocrisie en valse beloftes. Bijvoorbeeld door te stellen dat Rutte de toetreding van Oekraïne tot de EU steunt. Dat kan Rutte in Nederland niet verkopen (zeker niet met verkiezingen op komst) en daarom moest hij dit wel en plein public ontkennen. Dat is voor Rutte erg ongemakkelijk, omdat hij normaal gesproken juist roept dat hij Oekraïne steunt waar mogelijk. Hij dwingt Rutte dus kleur te bekennen en laat daarmee de hypocrisie van het Westen zien. Dan ben je wel een politiek genie. Trouwens ook knap hoe hij de bevolking weet te mobiliseren.

Laatst bewerkt:
Noemen ze patriotisme, kennen we hier niet meer dus ik snap je reactie
Die neo-nazi paramilitairen zijn wel patriottisch ja, terwijl ze hun burgers een AK in handen duwen en aan tanks opofferen. Of elkaar afschieten omdat ze te dom zijn om hun eigen terugtrekkende materieel te herkennen.

Ik hoor dit vaker maar ik ben toch wel benieuwd hoe je dit anders had gezien.
In een timeline vanaf het moment dat de oorlog begon.

Oekraine had aan het begin van de oorlog 0 onderhandelingsmacht.
Daarom, hopeloos, die realiteit accepteren en zo min mogelijk slachtoffers laten maken. Burgers oproepen (nog) veilige gebieden op te zoeken, daar hulp en evacuaties opzetten. Gebruik je troepen dan om een veilige zone voor evacuerende burgers te vormen, als dat nodig is. Maar dat lijkt niet eens nodig, misschien zou er zelfs helemaal niet gevochten worden als ze Rusland hun gang lieten gaan.

Wanneer Putin vervolgens genocide (wat we allemaal weten dat niet gebeurt) zou plegen, ok, dan is het vechten om te overleven/vluchten whatever en kun je alles doen om andere landen erbij te betrekken.

Gewoon kappen met die gore corrupte EU lui, bescherm je volk zo dan. Maar dat is klaarblijkelijk niet de bedoeling.

Niet dat ik goedkeur wat Putin doet. Maar ik zie het ergens wel als gevolg van zaken waar al die propaganderende krokodillentranentrekkers ook niks aan hebben gedaan terwijl zij het (als we Putin kunnen geloven) juist konden voorkomen.

Euh, nee.

De meeste edelen waren eerst Katholiek en het was hen voornamelijk te doen om de inperking van hun privileges.

We worden nog steeds onderdrukt door de nazaten van de Bin Ladens van Den Briel.

Aaah "de dag dat Alva zn bril (den briel)"verloor. De bekende uitspraak.

Privileges stond toen toch redelijk gelijk aan rijkdom?

Idd zat niet helemaal goed. Ben pas op pagina 54 van 400 in mn boek over de 80 jarige oorlog.

Maar feit blijft dat burgers altijd de dupe zijn van disputen tussen hoger beklede mensen en hun belangen

Laatst bewerkt:
Die neo-nazi paramilitairen zijn wel patriottisch ja, terwijl ze hun burgers een AK in handen duwen en aan tanks opofferen. Of elkaar afschieten omdat ze te dom zijn om hun eigen terugtrekkende materieel te herkennen.
Nogmaals , een blik van de zwakke westerling.

Vraag het de mannen daar 1 op 1 en ze zijn alle bereid om de strijd aan te gaan met de russen, niks gedwongen aan. Daarom reist de hele diaspora af naar oekraine om te vechten. Ze worden gedwongen en voorgelogen en als kanonvoer ingezet, dan zou ik ook echt terugreizen ja.

Nogmaals , een blik van de zwakke westerling.

Vraag het de mannen daar 1 op 1 en ze zijn alle bereid om de strijd aan te gaan met de russen, niks gedwongen aan. Daarom reist de hele diaspora af naar oekraine om te vechten. Ze worden gedwongen en voorgelogen en als kanonvoer ingezet, dan zou ik ook echt terugreizen ja.
Ik heb het niet over dwang maar zwakzinnige mensen zoals jij een wapen geven en "voor hun land" laten sterven is gewoon onnodig. Al die kneuzen die erheen gaan hebben ook te veel propaganda geslikt, of vinden het gewoon stoer om in achterlijke conflicten te vechten. Misschien dat jij daarvan onder de indruk bent en ga lekker je gang als je je ertoe geroepen voelt, maar ik vind het niet zo stoer om door de coax van een T72 aan flarden te worden gereten.

Wat je met je IQ van onder de 80 echter niet begrijpt is dat je ook heel veel onnodige slachtoffers maakt omdat het Russische leger door heeft dat elke burger tegen hen is gekeerd. En dan ga je weer zitten janken dat opoe en omoe in hun autotje afgeknald worden. Of schooltjes en flats worden gebombardeerd omdat die stoere patriotten zich daar verschuilen.

Ik heb het niet over dwang maar zwakzinnige mensen zoals jij een wapen geven en "voor hun land" laten sterven is gewoon onnodig. Al die kneuzen die erheen gaan hebben ook te veel propaganda geslikt, of vinden het gewoon stoer om in achterlijke conflicten te vechten. Misschien dat jij daarvan onder de indruk bent en ga lekker je gang als je je ertoe geroepen voelt, maar ik vind het niet zo stoer om door de coax van een T72 aan flarden te worden gereten.

Wat je met je IQ van onder de 80 echter niet begrijpt is dat je ook heel veel onnodige slachtoffers maakt omdat het Russische leger door heeft dat elke burger tegen hen is gekeerd. En dan ga je weer zitten janken dat opoe en omoe in hun autotje afgeknald worden. Of schooltjes en flats worden gebombardeerd omdat die stoere patriotten zich daar verschuilen.
Wat moet je dan volgens jou wel doen als Oekraïner die niet pro-Russisch is?

Aaah "de dag dat Alva zn bril (den briel)"verloor. De bekende uitspraak.
De Oranjes, al zijn die eigenlijk al minstens 2x uitgestorven.
Privileges stond toen toch redelijk gelijk aan rijkdom?
Dat denk ik wel, macht en de mogelijkheid rijkdom te vergaren.
Idd zat niet helemaal goed. Ben pas op pagina 54 van 400 in mn boek over de 80 jarige oorlog.
Tip: kijk de meest recente uitzending van dat geschiedenisprogramma op NPO1 met Daan Schuurmans terug, gaat daarover.

Of niet, want dan weet je al hoe het afloopt. :D
Maar feit blijft dat burgers altijd de dupe zijn van disputen tussen hoger beklede mensen en hun belangen
Zeker, dit werd laatst nog aan een van de tafels gezegd, het volk doet het, maar er is in Rusland geen machtsovername geweest dir niet door een/de elite werd aangejaagd.

Euh, nee.

Is dat ' het verleden ' van Nederland?
Wat een slechte kutserie en een geschiedenis vervalsing.
Als of Nederland ophoudt bij Amersfoort. Alles rechts ervan hoort blijkbaar niet bij Nederland.
Heel het leven op de oostelijke zandvlaktes en de hunebedden etc buiten beschouwing gelaten, wat een sukkels.

Wat moet je dan volgens jou wel doen als Oekraïner die niet pro-Russisch is?
Zo veel mogelijk thuis blijven geen wapens oppakken en niet als een stel doofussen in oorlogsgebied gaan zitten rondrijden. Ongeveer de corona regels maar dan voor het eggie.

Wat vind jij dat ze moeten doen dan? Weet wel dat domme vragen stellen niet heel veel doet tegen een tank colonne.

Terug
Naar boven