Fitness Seller

op onderhoud en "honger"

• Topic Starter Topic Starter
is anders if niet iets voor jou?

Kan je toch redelijk wat eten in je eating window.

if ?

---------- Toegevoegd om 21:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:32 ----------

Normaal is een relatief begrip in deze. Echter is dit iets wat veel mensen wel ervaren, en vormt een groot probleem in het gehele obesitas verhaal. Hormoonhuishouding lijkt er een belangrijke rol in te spelen, en is niet altijd iets waar je altijd iets aan kunt doen.

Vooralsnog is het onduidelijk waarom dit zo is, één van de gedachten is dat het een evolutionair voordeel met zich mee heeft gedragen door in de zomermaanden, ten tijden van overvloed, meer te kunnen eten en in vetmassa aan te kunnen komen; terwijl je in de maanden van schaarste gedurende de winter juist op reserves zou kunnen teren. Enkel in tijden van overvloed zoals deze, werkt dat alles vrij averechts.

Bij sommige mensen helpt het te compenseren middels volume. Veel rauwkost, water, etc.

Eén van de betrokken hormonen, leptine, is ook geassocieerd met een daling door cardio. Waarbij een hoog leptine een honger gevoel geeft, zorgt een daling voor een afname van dit gevoel. Het toevoegen van cardio aan je schema kan dan ook baat hebben. Waarbij onderzoek met name gebruik heeft gemaakt van low/medium intensity cardio, en niet zozeer HIIT. Uiteraard sta je daarin vrij om te kijken of en wat voor jezelf werkt.

ik voetbal 2 x in de week en 3 x sportschool.

---------- Toegevoegd om 22:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:32 ----------

Nja, je moet kijken wat je wilt.
Als je de hele dag door wilt eten en het je niet uitmaakt dat je dan dus ook honger hebt: veel eetmomenten.
Als je de hele dag door honger hebt, maar niet wilt en het je niet uitmaakt wanneer je eet: weinig eetmomenten.

Ik heb net mijn ontbijt klaar gemaakt... pannenkoeken op basis van whey, 1 tartaartje en 150 gram wokgroenten = 738kcal... ik mag 3 x 733 kcal en 450 gram kwark voor het slapen gaan.

Dus 's middags en 's avonds week zo een portie kijken hoe dit zich gaat verhouden

Bijgevoegd de dag van morgen:
OLyaKn4.jpg

Laatst bewerkt:
Nee. NIEMAND wordt vet door het over-eten van groente.

Als ik heel bijdehand overkom vast mijn excuses... Maar wil je nou zeggen dat als ik structureel boven mijn KCAL behoeftes zit door het eten van groentes ik NOOIT dik word !?

Dat ben ik dan toch echt niet met je eens....

Het maakt toch niet uit WAT je eet... als je structureel meer eet dan je verbrand(dan word je vanzelf dik)

Als ik heel bijdehand overkom vast mijn excuses... Maar wil je nou zeggen dat als ik structureel boven mijn KCAL behoeftes zit door het eten van groentes ik NOOIT dik word !?

Het maakt toch niet uit WAT je eet... als je structureel meer eet dan je verbrand(dan word je vanzelf dik)

Als je je best doet zal het best wel lukken, maar als je zonder te tellen 2+ kilo groente per dag eet zul je een heel stuk minder honger hebben en dus minder (calorie-rijk voedsel) gaan eten.

(en mijn smartass-mode zegt dat je niet dik wordt van de groente, maar van wat je erbij eet ;))

Ik ben zelf geen fan van grote maaltijden, het eind na de volgende maaltijd is dan voor mij te lang. Zelf eet ik 6 maaltijden die allemaal even groot zijn. Dat mis ik een beetje in je eerste schema. Een kiwi als tussendoor vult dan niet genoeg om het gat te overbruggen tot de volgende maaltijd. Mijn ervaring is ook dat als je eenmaal honger hebt je er die dag heel moeilijk weer vanaf komt, tenzij je een hele grote maaltijd eet. Daarom kun je ook proberen je eerste maaltijd van de dag iets groter te maken en dan de rest weer gelijk te houden. Dat werkt voor mij iig goed. Beetje experimenteren zou ik zeggen.

Als dit je bang maakt om aan te komen fiets je gewoon 2 minuten extra of loop je iet meer, die groente kun je er echt wel bij hebben.

Als dit je bang maakt om aan te komen fiets je gewoon 2 minuten extra of loop je iet meer, die groente kun je er echt wel bij hebben.

Nee dit maakt mij niet bang hoor... Ik weet hoeveel kcal ik mag hebben daar gaat het niet zo om..

Ik vond de stelling nogal hard en wilde daar graag wat duidelijkheid in.

---------- Toegevoegd om 11:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:20 ----------

Als je je best doet zal het best wel lukken, maar als je zonder te tellen 2+ kilo groente per dag eet zul je een heel stuk minder honger hebben en dus minder (calorie-rijk voedsel) gaan eten.

(en mijn smartass-mode zegt dat je niet dik wordt van de groente, maar van wat je erbij eet ;))

Tenzij je eerder op de dag al andere keuzes hebt gemaakt en structureel een kilo groentes erbij eet... dan kom je in het geval van broccoli gewoon 270 kcal over je onderhoud heen en kom je dus aan van groentes :-)

Maar ik snap je punt overigens wel hoor.

---------- Toegevoegd om 19:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:09 ----------

Is anders IF niet iets voor jou?

Kan je toch redelijk wat eten in je eating window.

Wat is IF ? :)

Tnx ik ga even checken

Terug
Naar boven