XXL Nutrition

Op welke partij ga jij stemmen? (Tweede Kamerverkiezingen 2012) (1 bezoeker)

Op welke partij ga jij stemmen? (Tweede Kamerverkiezingen 2012)


  • Totaal stemmers
    237
  • Peiling gesloten .

Bezoekers in dit topic

Hier een treffend stukje tekst van een teleurgesteld PVDA stemmer in de krant. Ik moet zeggen ik kan hem heel erg goed begrijpen.

http://www.geenstijl.nl/archives/images/heekudtbabyboomergaeensdood.html


Zo na de verkiezingen kan ik hem en bijvoorbeeld Roemer heel makkelijk begrijpen. PVDA hoort eerst op links te zoeken en nu zijn ze zonder enige twijfel met de VVD in zee gegaan.

Het enige wat Samsom nu tegen elketeleurgestelde PVDA stemmer zegt is: zoals ik al aangaf in het laatste debat, ik kan geen garanties geven. Nee garanties niet nee SAMSOM maar je had er wel meer aan kunnen doen om de VVD geen ruimte te geven.

Vooral het rechterstukje vind ik erg sterk, d66 en GL hadden nooit de cda/vvd moeten helpen met het kunduz/lente akkoord. Dan was de VVD er nooit zo sterk uitgekomen (verkiezingen) maar ja. Elke partij zegt voor zijn idealen te staan en dan even later buigt men 'want dat is politiek'. Als de SP zo groot was waren ze denk ik wel stoer genoeg geweest.

PVDA had na de verkiezingen moeten zeggen: wij gaan niet met de VVD regeren, wat er ook gebeurd.
 
Laatst bewerkt:
Hier een treffend stukje tekst van een teleurgesteld PVDA stemmer in de krant. Ik moet zeggen ik kan hem heel erg goed begrijpen.

http://www.geenstijl.nl/archives/images/heekudtbabyboomergaeensdood.html


Zo na de verkiezingen kan ik hem en bijvoorbeeld Roemer heel makkelijk begrijpen. PVDA hoort eerst op links te zoeken en nu zijn ze zonder enige twijfel met de VVD in zee gegaan.

Het enige wat Samsom nu tegen elketeleurgestelde PVDA stemmer zegt is: zoals ik al aangaf in het laatste debat, ik kan geen garanties geven. Nee garanties niet nee SAMSOM maar je had er wel meer aan kunnen doen om de VVD geen ruimte te geven.

Vooral het rechterstukje vind ik erg sterk, d66 en GL hadden nooit de cda/vvd moeten helpen met het kunduz/lente akkoord. Dan was de VVD er nooit zo sterk uitgekomen (verkiezingen) maar ja. Elke partij zegt voor zijn idealen te staan en dan even later buigt men 'want dat is politiek'. Als de SP zo groot was waren ze denk ik wel stoer genoeg geweest.

PVDA had na de verkiezingen moeten zeggen: wij gaan niet met de VVD regeren, wat er ook gebeurd.

Wat een kneus :roflol:

Ik zou gewoon zo lang mogelijk door blijven werken ook al hoef ik dat niet meer. Beetje gezellig met elkaar gaan kaarten en vertellen hoe goed jij je gras thuis weer gemaaid hebt. Ja het echte leven begint na je pensioen.

Misschien als hij zijn hele leven al gezond had geleefd had hij niet zo moeilijk gedaan over paar maandjes langer werken
 
Wat een kneus :roflol:

Ik zou gewoon zo lang mogelijk door blijven werken ook al hoef ik dat niet meer. Beetje gezellig met elkaar gaan kaarten en vertellen hoe goed jij je gras thuis weer gemaaid hebt. Ja het echte leven begint na je pensioen.

Misschien als hij zijn hele leven al gezond had geleefd had hij niet zo moeilijk gedaan over paar maandjes langer werken

Leuk die simpele praatjes....doe even dit even dat. Jij zou gewoon zo lang mogelijk door blijven werken, ja.

Het stukje gaat meer over de grotere inhoud en het gebrek aan politieke idealen behalve het ideaal om te regeren, GL,d'66 en PVDA verloochenen recent eigenlijk de politiek. Het is geen kwestie van voor de verkiezingen dit en erna dat, het is nu meer dan ooit een spel geworden waarbij (zowat) elke partij met elkaar kan regeren......en dan is het eind eigenlijk zoek.

Maar dat zal je kapseltje allemaal wel te boven gaan...
 
Laatst bewerkt:
Als mensen niet bereid zijn idealen aan de kant te zetten kan er nooit een regering komen.

Misschien is het eigenlijk ook eens tijd dat de partij van de arbeid hun naam veranderd zodat het meer hun idealen reflecteert.
 
Als mensen niet bereid zijn idealen aan de kant te zetten kan er nooit een regering komen.

Klopt maar de PVDA moet zeker met de VVD meer aan de kant zetten dan als ze een variant als pvda+sp+cda+d'66 hadden.

Jawel als de PVDA had gezegd, doen we niet had de VVD praktisch niks meer kunnen doen. Dan had de PVDA alle tijd gehad om een voor de kiezer (want veel SP stemmer naar PVDA) 'linkse' coalitie te vormen.

PVDA is helaas voor de stemmers weer links praten, rechts regeren. Jammer voor die SP stemmers die strategisch PVDA kozen...
 
Klopt maar de PVDA moet zeker met de VVD meer aan de kant zetten dan als ze een variant als pvda+sp+cda+d'66 hadden.

Jawel als de PVDA had gezegd, doen we niet had de VVD praktisch niks meer kunnen doen. Dan had de PVDA alle tijd gehad om een voor de kiezer (want veel SP stemmer naar PVDA) 'linkse' coalitie te vormen.

PVDA is helaas voor de stemmers weer links praten, rechts regeren. Jammer voor die SP stemmers die strategisch PVDA kozen...

True..

Maar goed, ze lopen overal en nergens te snijden terwijl ze gewoon de hypotheek rente aftrek er uit moeten gooien, marktwerking uit de zorg en iedereen die in de zorg sector werkt max balkenende norm laten verdienen. Gelijk een boel geld bespaard.

Daarnaast is er niets mis met langer werken, als je kijkt naar een bejaarden tehuis wat voor deprimerende bende dat is dan zullen de meeste mensen daar terug verlangen naar hun baan. Maar zorg er wel voor dat mensen gestimuleerd worden langer te werken, zorg dat het mogelijk is partime te gaan werken en zorg dat het voor werknemers interessant is oudere mensen in dienst te houden.

Er wordt gewoon zoveel gesneden, zowel links als rechts, op vlakken waar het makkelijk is.. Pak gewoon eens iets aan wat controversieel is en druk dat er door. Hogere belasting op ongezond eten en van die inkomsten zorgen dat mensen weer gezonder gaan leven. Gezondere mensen kunnen langer werken dus uiteindelijk verdien je het dubbel terug.
 
Alsof een linkse regering goed is voor het land.
Weet je zeker dat werkgevers niemand meer aannemen, is al hoogst onaantrekkelijk.
 
Alsof een linkse regering goed is voor het land.
Weet je zeker dat werkgevers niemand meer aannemen, is al hoogst onaantrekkelijk.

Los van wat goed is en niet, op een klein aantal partijen na is 'een regering' gewoonweg een kamer waarin bijna elke partij gepropt kan worden.

Ben zeker geen Samsom fanaat of linkse stemmer maar ik had wel gedacht dat Samsom iets slimmer was dan dit toneelstukje opvoeren.
 
PvdA is ondanks impulsen van o.a. Spekman eigenlijk allang geen linkse partij meer. Ze voelen zich veel beter bij een neo-liberaal beleid dat de VVD ook voorstaat dan beleid dat uitgedragen wordt door SP of GL. Enige verschil met de VVD is bij de PvdA een overheid die meer touwtjes in handen heeft. Logisch ook omdat ze daarmee hun pluche plakkende partijgenoten in het zadel houden.
 
Back
Naar boven