MuscleMeat

Op welke partij ga jij stemmen? (Tweede Kamerverkiezingen 2012)

Op welke partij ga jij stemmen? (Tweede Kamerverkiezingen 2012)


  • Totaal stemmers
    237
  • Peiling gesloten .

Bezoekers in dit topic

look at those sharp knees, she is way below my standards
 
Wat vind jij dan een binnenhofbabe? Oh ja, kindvrouwtje Mei li Vos toch?

:thumbd:

Ja daar heb ik echt een hoge pet van op :


Huppelk*tje en kindvrouwtje Mei Li Vos is gelukkig pleite, totaal nutteloze troela die niks bijdraagt in de tweede kamer.


Uit 2010 en ze is niet opeens een babe geworden of een politiek zwaargewicht.

In ieder geval vind ik een vrouw Hennis) die er op haar 38ste er uitziet als achter in de 40 ook geen babe. Niet dat ze lelijk is verder maar ze is wel voorbij de houdbaarheidsdatum. Nu weer even terug naar mijn kelder in Charleroi :D
 
Had op pvv gestemd. Jammer dat wilders een aantal zetels heeft verloren
 
De overheid loopt de komende jaren jaarlijks miljarden euro’s mis door de overstap van fossiele brandstoffen naar duurzame energie en door teruglopende gasbaten.

Dat zegt de Algemene Energieraad (AER), een adviesorgaan van de overheid, in een advies dat vandaag wordt uitgebracht.

Relatief hoge opbrengsten fossiele brandstoffen

‘De opbrengsten uit fossiele brandstoffen voor de Staat bedragen nu ruim €35 mrd per jaar. Onze voorzichtige schatting is dat dit over vijf jaar €5 mrd minder zal zijn’, zegt AER-bestuurslid Kees Wiechers zonder in details te treden. Deze rekening komt op tafel te liggen bij de formatiebesprekingen, waar de overheidsfinanciën voor de komende jaren worden uitonderhandeld door VVD en PvdA.

Het uithollen van de belastinginkomsten door de verduurzaming treft veel landen. Nederland wordt echter bovengemiddeld geraakt, omdat de overheid relatief veel verdient aan fossiele brandstoffen, aldus belastingexpert Arjan Lejour van het Centraal Planbureau (CPB). Het ging het afgelopen jaar om 14% van circa € 130 mrd aan belastingen.

Verhoging van de milieubelastingen

Probleem is volgens hem bovendien dat de teruglopende belastinginkomsten ‘erin sluipen’, omdat het om een groot aantal uiteenlopende posten gaat. Te denken valt aan gemiste energiebelasting voor zelfopgewekte energie met bijvoorbeeld zonnepanelen, accijnzen op brandstoffen en de dalende aanschafbelasting voor auto’s die steeds zuiniger worden (bpm). ‘Het gaat bij elkaar om substantiële bedragen’, zegt Lejour.

Het ministerie van Financiën zegt de impact van de vergroening op de overheidsfinanciën in de gaten te houden. ‘Daarbij valt op dat de groei van de opbrengsten van milieubelastingen de groei van de economie al niet meer bijhouden’, zegt een woordvoerder van het ministerie. ‘Dat betekent dat op termijn verhoging van de milieubelastingen of andere belastingen noodzakelijk is om de totale opbrengsten op peil te houden.’

Teruglopende belastinginkomsten door vergroening

De wegvallende belastinginkomsten komen boven op de kosten van de vergrijzing en de oplopende kosten van de zorg, waardoor de overheidsfinanciën de komende jaren al uit het lood dreigen te slaan. Alleen door een forse ingreep van het demissionaire kabinet-Rutte (€18 mrd) en de bezuinigingen van het Lenteakkoord (€12 mrd) is het houdbaarheidstekort van de overheid beperkt tot 1,1% in 2017, aldus berekeningen van het CPB van juni.

Om te voorkomen dat het begrotingstekort en de staatsschuld op lange termijn onhoudbaar worden, zoals in Griekenland is gebeurd, moet een nieuw kabinet nog €7 mrd extra structureel bezuinigen. Nog zo’n bedrag is nodig om tot begrotingsevenwicht te komen in 2017. Voorschotten hierop zijn al genomen door bijna alle politieke partijen in de verkiezingsprogramma’s. In de houdbaarheidsanalyses van het CPB wordt rekening gehouden met de dalende gasbaten op middellange termijn, maar niet met alle teruglopende belastinginkomsten door de vergroening.

Stimuleren van vergroening

De daling van de belastinginkomsten wordt deels door de overheid zelf aangewakkerd doordat zij de vergroening stimuleert met zowel fiscaal beleid als subsidies. Nederland voldoet daarmee wel aan de internationale afspraken om de gevolgen van klimaatverandering tegen te gaan. Die verandering die niet bewezen is die wordt bestreden met maatregelen waar de burger geen inspraak in heeft, nice.

Het Centraal Bureau voor de Statistiek meldde gisteren dat de overheidsuitgaven voor klimaatbeleid de afgelopen jaren zijn toegenomen. Het gaat daarbij om subsidies en maatregelen om energie te besparen.


http://fd.nl/economie-politiek/7916...-de-staat-miljarden-euros-kosten?visited=true




Steeds meer overheidsgeld naar preventief klimaatbeleid

woensdag 19 september 2012 09:51

De overheid heeft in 2010 1,3 miljard euro uitgegeven aan maatregelen die klimaatverandering zouden moeten beperken. Het gaat vooral om maatregelen die energiebesparing en de toepassing van nieuwe energiebronnen, zoals windenergie, bevorderen.

Dat blijkt uit cijfers die het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) woensdag heeft gepubliceerd.

Subsidies
De afgelopen jaren is de overheid steeds meer geld gaan uitgeven aan klimaatverandering. In 2007 waren deze uitgaven ruim 900 miljoen euro, 0,25 procent van de overheidsuitgaven.

In 2010 ging met 1,3 miljard euro bijna 0,4 procent van de overheidsuitgaven naar preventief klimaatbeleid. Dat is 0,2 procent van het bruto binnenlands product. Deze stijging werd vooral veroorzaakt door toename van subsidies voor opwekking van hernieuwbare energie.

Driekwart van de uitgaven voor klimaatbeleid in 2010 bestond uit subsidies voor duurzame energie en duurzame mobiliteit. De provincies hebben in 2010 gezamenlijk 122 miljoen euro besteed aan het terugdringen van de uitstoot van broeikasgassen.

[Link niet meer beschikbaar]


DANK U!

[Afbeelding niet meer beschikbaar] [Afbeelding niet meer beschikbaar] [Afbeelding niet meer beschikbaar] [Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Was laatst op TV, straks nog meer weghalen bij de burger, komt geen end aan.
 
Onconventionele gasreserves in NL worden door TNO geschat op ca. 500.000 miljard kubieke meter (2009 rapport, 2012 is wat minder enthousiast), genoeg om Europa een paar duizend jaar mee van gas te voorzien. En natuurlijk ons van gasbaten en het kostenbesparende effect van het totaal overbodig maken van iedere investering in zonne- en windenergie.

Tijd voor proefboringen naar schaliegas, en schnelll.
 
Laatst bewerkt:
ik ben zeker niet links, maar ik zou t toch wel erg mooi vinden als ons land kon draaien op waterstof, thorium en kernfusie
 
ik ben zeker niet links, maar ik zou t toch wel erg mooi vinden als ons land kon draaien op waterstof, thorium en kernfusie

Ik zou het ook mooi vinden als er geld aan de bomen zou groeien. Tot die tijd moet ik er helaas nog voor werken.
 
Ik zou het ook mooi vinden als er geld aan de bomen zou groeien. Tot die tijd moet ik er helaas nog voor werken.

haha +1, karma wanneer ik op de comp zit. Idealen zijn leuk, maar niet als gigantisch veel mensen niks meer te besteden hebben, in verzorgingstehuizen een pamper hebben of een gehandicapt kind hebben waarvoor ze geen goede zorg kunnen geven. Dan moet je gewoon blijven gaan op wat het beste is in deze crisis voor de bevolking en dat is niet(naar mijn mening) de huidige ingeslagen weg
 
De Europese doelstelling is om tussen 2014 en 2020 200 miljard aan belasting geld te investeren (lees verbranden) tbv klimaatbeheersing. In een al wankelende economie gaan we er nog even vol de handrem op zetten door deze belachelijke uitgaven.
 
ze kunnen dat geld beter uitgeven aan een gezondere omgeving zoals beter openbaar vervoer en electrisch vervoer.
bewust worden van minder energie verbruiken en investeren in zonnen en wind energie en opslag daarvan.
verbranden van 200miljard aan geld is erg vervuilend:D
investeren = goed voor de economie.
 
ze kunnen dat geld beter uitgeven aan een gezondere omgeving zoals beter openbaar vervoer en electrisch vervoer.
bewust worden van minder energie verbruiken en investeren in zonnen en wind energie en opslag daarvan.
verbranden van 200miljard aan geld is erg vervuilend:D
investeren = goed voor de economie.

:roflol:

Precies. Maakt niet uit waar je het in investeerd, zo lang je maar belasting centen aan iemand geeft zit je wel goed.
 
:coffeepc::hedbang:
hahaha

hoe denk je dat kolen centrales zijn gebouwd en de eerst en nog vele kerncentrales erna?

uitvindingen waar jij en ik nu erg blij mee zijn is ook een goed voorbeeld.

investeringen door de overheid is iet wat altijd al aan de orde van de dag was en is.

niks bijzonders, alleen nu met de crisis word daar nog even de nadruk op gelegd door bepaalde mensen.

ieder zijn ding natuurlijk maar ik vind het nog niet erg

wat ik wel erg vind is dat veel van dat geld blijft hangen overal.
vooral al bij een veel te kostbare EU overheid.
 
:coffeepc::hedbang:
hahaha

hoe denk je dat kolen centrales zijn gebouwd en de eerst en nog vele kerncentrales erna?

uitvindingen waar jij en ik nu erg blij mee zijn is ook een goed voorbeeld.

investeringen door de overheid is iet wat altijd al aan de orde van de dag was en is.

niks bijzonders, alleen nu met de crisis word daar nog even de nadruk op gelegd door bepaalde mensen.

ieder zijn ding natuurlijk maar ik vind het nog niet erg

wat ik wel erg vind is dat veel van dat geld blijft hangen overal.
vooral al bij een veel te kostbare EU overheid.

Kolencentrales leveren goedkope energie, windmolen kosten alleen geld. Het is dus geen verstandige investering. Er zal NOOIT een moment komen waarop een weldenkend mens blij is met windmolens. Windmolens hebben maar 1 doel en dat is de achterban van linkse partijen tevreden houden met dure symboolpolitiek. Ja en de hele op subsidie draaiende productieketen die het zooitje fabriceert.
 
Back
Naar boven