Fitness Seller

Op zoek naar hardcore gym Den Bosch ('s-Hertogenbosch)

Bezoekers in dit topic

Pehr

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
16 apr 2012
Berichten
331
Waardering
7
Lengte
1m89
Massa
81kg
Vetpercentage
16%
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een nieuwe gym in Den Bosch (of nabije omstreken).
Ik zit op het moment bij Fit Inn in Vught en heb hiervoor bij het Koning Willem 1 college gezeten.
KW1C had om te squatten alleen een Smith. Verder was het daar best prima, niet te druk en een brede spiegel met rubber matten ervoor en flink veel halters. Wel schijven met variabele grootte voor de bb's dus vanaf 20kg pas normale diameter.

Fit Inn is een fijne sportschool met vriendelijke mensen en goede uitrusting, maar voor powerlifting net te weinig. Op de bovenverdieping wel twee barbells en rubberen schijven van 5 en 10 kg met normale afmeting (45cm), maar geen powerrack, alleen van die standaarden. Bovendien ook geen spiegel daar. Wel fijn is dat ze een assisted dip/chin hebben, heeft mijn pullups heel erg geholpen.

Bij Sportiom gekeken en daar vond ik het krachttraining gedeelte wel erg klein.

Ik zoek dus een gym met de volgende eigenschappen:

-Power/Squat rack (het belangrijkst).
-Genoeg ruimte om te deadliften (vrije ruimte is vaak beperkt merk ik).
-Liefst plates van 'normale grootte' (45 cm). Als alleen de 20 kg dat zijn ook goed, maar geen zeshoekige plates.
-Spiegels
-Mogelijkheid tot vetmeting
-Ik vergeet veel dingen op het moment, voeg ik misschien later toe.

En vooral niet te mietig, ik zoek wel een 'hardcore' gym. Liefst ook andere mensen die squatten/deadliften/benchen met fatsoenlijke techniek en gewichten, waar ik misschien nog wat van kan leren.

Gyms die ik ken in Den Bosch, als je andere weet vul me alsjeblieft aan!

-KW1C
-Fit for free
-Wladimirov
-Train more 4 less (Vliert)
-Flashgym
-Olympia
-Fit Inn (Vught)
-Health City
-Sportiom

Dus: heb je ervaring met één of meer van deze gyms, kun je er dan aub iets over vertellen (aanwezige apparatuur, mensen, indeling) en of je m aanraadt of niet.

Alvast heel erg bedankt!
 
Woon zelf rondom Den Bosch en met de auto is het 15 minuutjes reizen. Ben van plan om over te stappen naar een andere gym aangezien de gym waar ik nu sport te weinig biedt
 
Ok, laat maar weten welke je kiest!
 
KW1C
Zoals je zelf al aangeeft: best aardig voor beginners. Alleen geen squatrack en dumbbells maar t/m 30kg.
Wel erg goedkoop (100 euro/jaar).
Fit for free
Nooit geweest, maar echt: daar lees je alleen maar slechte verhalen over, zowel over de apparatuur als het volk dat er rondloopt.
Wladimirov
Nooit geweest. Hoor er wisselende verhalen over. In de Bossche Omroep van afgelopen zondag stond iets over een actie. Ik meen 1 maand voor 17,50, 3 maanden voor 35 euro. Dat is dan weer niet duur om te proberen.
Train more 4 less (Vliert)
Qua apparatuur best OK. En parkeren voor de deur. Squatrack aanwezig, dumbbells t/m 38kg. Apparatuur van technogym. Barbells zijn niet olymisch, maar 10,8kg en kunnen tot max. 190kg belast worden. Dat lijkt sneu, maar is voor 99% voor de mensen geen beperking. Was vroeger netjes en schoon met goede sfeer en leuke mensen. Sinds het TrainMore is het publiek nogal richting Fit 4 Free opgeschoven en zijn met name de kleedkamers/douches niet schoon meer.
Flashgym
Oltskool gym, nog niet zo lang geleden verhuisd naar om de hoek. Veel apparatuur maar het meeste is net zo oud als de Pumping Iron documentaire. Squatrack aanwezig, dumbbells t/m 40kg, maar 1 dikke teringbende: je moet elke keer zoeken om twee gelijke te vinden. Ranzige vloerbedekking. Ik blijf het gevoel houden dat er veel meer uit deze ruimte te halen is. De inrichting vind ik wat Johnny/Anita achtig, maar de mensen die er trainden waren tegen mij aardig en behulpzaam. Maar wat die motor en wat andere zooi nou in een sportschool moeten? Losse training 8,50, bij een jaarabonnement 25 euro per maand.
Olympia
Ken ik niet. Dumbbells schijnen t/m 40kg te gaan en er schijnt een squatrack te zijn.
Fit Inn (Vught)
Ooit getraind toen het nog FitnessFirst was. Vond ik toen wel OK.
Health City
In Rosmalen zit een Basic. Niet geweest, maar lijkt me niets. In Vught zit een All Inclusive die wel mooi schijnt te zijn, maar ws. niet op bodybuilding gericht is.
Sportiom
Dumbbells t/m 36kg, sinds enige tijd een squatrack, maar: wat een suffe bende: het lijkt wel of de mensen die daar sporten niet echt willen of zo. Veel bejaarden. Onhandige indeling: een deur midden in het KT gedeelte. Squatrack staat niet voor een spiegel, Smith staat achterstevoren etc. Wel uitgebreide sauna, maar de keren dat ik daar was waren er altijd bejaarden die hun gezondheidsklachten aan het doornemen waren. En je moet vier trappen op voordat je binnen bent. Erg duur.
Reflex sportcentre (Maaspoort)
Dumbbells t/m 34kg, squatrack, weinig stangen en grotendeels 30mm waardoor allerlei gewichten niet uitwisselbaar zijn. Heeft wel wat weg van een bejaardensoos. Via smalle trapjes kom je op een bovenverdiepinkje waar nog wat buikspiermeuk staat.
Squash and More (Maaspoort)
Zag er best OK uit, maar geen squatrack en apparatuur van een onbekend merk. Dumbbells t/m 40kg.
Club Active
Leuke sportschool gerund door een stel dat er hard voor werkt en dat is met name aan de goede groepslessen te merken. Niet geschikt voor bodybuilding.
Fitland
Ooit een keer geweest. Grote hoge ruimte, apparatuur van Nautilus. Of er ook een squatrack is en tot hoever de dumbbells gaan weet ik niet.
Spierings (Orthen)
Ik zie dat bord elke keer staan als ik er langs rij, ben er nooit geweest en ook op internet niets over te vinden. Gerucht gaat dat het erg hardcore is. Als er iemand is die meer van Spierings weet hoor ik het graag.
Van Gent (Donk)
Ken ik ook niet. Lijkt meer op dans en groepslessen gericht.

Essentie: in Den Bosch zitten veel sportscholen, maar ze zijn het allemaal net niet (mijn mening).
 
Laatst bewerkt:
Het is idd niet geweldig allemaal in omg den-bosch. Zelf train ik inmiddels al heel wat jaartjes bij Olympia met enkele vrienden en dat bevalt prima. Heb ook een aantal keren bij een andere gym een proefles genomen maar bovenstaande bevalt het beste.

De db's gaan t/m 40kg. 2x cable row 100kg, 2x pulldown 100kg, 2x flat bench, 1x incline bench, 1x powerrack (diverser te gebruiken dan squat rack dus), chin up stangen hangen er verscheidene, een hele lijn aan life-fitness toestellen maar ook een aantal plate loaded. Sfeer is ook goed moet ik zeggen en er is voldoende ruimte, vond ik bij flash gym het grootste nadeel alles staat op elkaar gepropt.

Als je nog meer wilt weten vraag maar.
 
-
 
Laatst bewerkt:
FYI: m.b.t. Olympia: als ik de Multisportcard goed begrijp kun je met zo'n Multisportcard in de daluren (ma-vr 10-18 en za/zo gehele dag) bij Olympia trainen voor 9,95 per maand.
 
-
 
Laatst bewerkt:
KW1C
Zoals je zelf al aangeeft: best aardig voor beginners. Alleen geen squatrack en dumbbells maar t/m 30kg.
Wel erg goedkoop (100 euro/jaar).
Fit for free
Nooit geweest, maar echt: daar lees je alleen maar slechte verhalen over, zowel over de apparatuur als het volk dat er rondloopt.
Wladimirov
Nooit geweest. Hoor er wisselende verhalen over. In de Bossche Omroep van afgelopen zondag stond iets over een actie. Ik meen 1 maand voor 17,50, 3 maanden voor 35 euro. Dat is dan weer niet duur om te proberen.
Train more 4 less (Vliert)
Qua apparatuur best OK. En parkeren voor de deur. Squatrack aanwezig, dumbbells t/m 38kg. Apparatuur van technogym. Barbells zijn niet olymisch, maar 10,8kg en kunnen tot max. 190kg belast worden. Dat lijkt sneu, maar is voor 99% voor de mensen geen beperking. Was vroeger netjes en schoon met goede sfeer en leuke mensen. Sinds het TrainMore is het publiek nogal richting Fit 4 Free opgeschoven en zijn met name de kleedkamers/douches niet schoon meer.
Flashgym
Oltskool gym, nog niet zo lang geleden verhuisd naar om de hoek. Veel apparatuur maar het meeste is net zo oud als de Pumping Iron documentaire. Squatrack aanwezig, dumbbells t/m 40kg, maar 1 dikke teringbende: je moet elke keer zoeken om twee gelijke te vinden. Ranzige vloerbedekking. Ik blijf het gevoel houden dat er veel meer uit deze ruimte te halen is. De inrichting vind ik wat Johnny/Anita achtig, maar de mensen die er trainden waren tegen mij aardig en behulpzaam. Maar wat die motor en wat andere zooi nou in een sportschool moeten? Losse training 8,50, bij een jaarabonnement 25 euro per maand.
Olympia
Ken ik niet. Dumbbells schijnen t/m 40kg te gaan en er schijnt een squatrack te zijn.
Fit Inn (Vught)
Ooit getraind toen het nog FitnessFirst was. Vond ik toen wel OK.
Health City
In Rosmalen zit een Basic. Niet geweest, maar lijkt me niets. In Vught zit een All Inclusive die wel mooi schijnt te zijn, maar ws. niet op bodybuilding gericht is.
Sportiom
Dumbbells t/m 36kg, sinds enige tijd een squatrack, maar: wat een suffe bende: het lijkt wel of de mensen die daar sporten niet echt willen of zo. Veel bejaarden. Onhandige indeling: een deur midden in het KT gedeelte. Squatrack staat niet voor een spiegel, Smith staat achterstevoren etc. Wel uitgebreide sauna, maar de keren dat ik daar was waren er altijd bejaarden die hun gezondheidsklachten aan het doornemen waren. En je moet vier trappen op voordat je binnen bent. Erg duur.
Reflex sportcentre (Maaspoort)
Dumbbells t/m 34kg, squatrack, weinig stangen en grotendeels 30mm waardoor allerlei gewichten niet uitwisselbaar zijn. Heeft wel wat weg van een bejaardensoos. Via smalle trapjes kom je op een bovenverdiepinkje waar nog wat buikspiermeuk staat.
Squash and More (Maaspoort)
Zag er best OK uit, maar geen squatrack en apparatuur van een onbekend merk. Dumbbells t/m 40kg.
Club Active
Leuke sportschool gerund door een stel dat er hard voor werkt en dat is met name aan de goede groepslessen te merken. Niet geschikt voor bodybuilding.
Fitland
Ooit een keer geweest. Grote hoge ruimte, apparatuur van Nautilus. Of er ook een squatrack is en tot hoever de dumbbells gaan weet ik niet.
Spierings (Orthen)
Ik zie dat bord elke keer staan als ik er langs rij, ben er nooit geweest en ook op internet niets over te vinden. Gerucht gaat dat het erg hardcore is. Als er iemand is die meer van Spierings weet hoor ik het graag.
Van Gent (Donk)
Ken ik ook niet. Lijkt meer op dans en groepslessen gericht.

Essentie: in Den Bosch zitten veel sportscholen, maar ze zijn het allemaal net niet (mijn mening).


Aanvulling hierop:

Spierings = Drugs = closed
Van Gent = closed
Fashgym is alles netjes opgeruimd. Tevens de enige echte hardcore gym in Den Bosch.

De rest is meer BasicFit achtig, dus om fit te blijven meer dan genoeg.
 
Back
Naar boven