XXL Nutrition

opdrukken met gewichten zal dat voor spiermassa zorgen?

pr0ownage52

Novice
Waardering
0
Lengte
1m86
Massa
63kg
Beste bodybuilders,

ik ben nog niet zo breed & ben nu beter aan 't trainen bij de sportschool voor massa spieren.
ongeveer 1 maand actief bezig.
merk ik nog niet zoveel van, maar dat is logisch na zo'n korte tijd.

zal thuis opdrukken tot de max (met rugzak met gewichten, zodat ik ze ongvr 10x kan doen 3x)
helpen om de 2 avonden?

zal je dan snel resultaat zien bij je armen triceps/biceps en borst/schouders??

ik deed dit gister voor 't eerst en ja ik voelde toch wel dat dit wel heavy was en dat je er
eigenlijk alles mee aanspant.

iemand ervaring ?

Jazeker, als het gewicht op je rug voldoende hoog is zodat je maar zo'n 10 reps kunt maken (verhoog het gewicht als je er 12 kunt).

Is een goede oefening, goed dat je progressief met gewicht aan het trainen bent.

Maar hoe vaak train je je borst in de sportschool?
Als je ze daar al 3x per week traint o.i.d. dan heeft het niet zoveel zin om dit te doen.

Indien je borst helemaal niet wordt getraind (omdat je bijvoorbeeld alleen cardio doet) dan is dit een goede oefening om twee keer in de week te doen.

Zou dan echter wel na een paar weken beginnen met de benchpress, dat is de belangrijkste oefening om je borst te trainen.

Beste bodybuilders,

ik ben nog niet zo breed & ben nu beter aan 't trainen bij de sportschool voor massa spieren.

zal thuis opdrukken tot de max (met rugzak met gewichten, zodat ik ze ongvr 10x kan doen 3x)
helpen om de 2 avonden?

ik deed dit gister voor 't eerst en ja ik voelde toch wel dat dit wel heavy was en dat je er

iemand ervaring ?

Er zijn ook genoeg goede opdrukoefeningen waarbij je geen gewichten nodig hebt. Zoek maar eens op Google of Youtube.

Beste bodybuilders,

helpen om de 2 avonden?

iemand ervaring ?

Zolang je in een nette rep range (5-12) blijft, zul je vooruitgang zien (mits je ook progressief traint en voldoende eet)
Zorg wel dat je als tegenhanger ook rows doet, zodat je voorkant schouder en borst, niet uit balans raken vergeleken met je trapezius/achterkant schouder/lats. anders ga je met je schouders naar voren hangen uiteindelijk (kyfose) en een ontwikkelde voorkant schouder met achterlopende zij/achterkant schouders ziet er ook niet uit natuurlijk.

Zou dan echter wel na een paar weken beginnen met de benchpress, dat is de belangrijkste oefening om je borst te trainen.

Flyes zijn veel beter om de borst te stimuleren voor hypertrofie dan bankdrukken.
Bankdrukken is dan weer een gewenste goede compound oefening, maar zeker niet het beste of belangrijkste om een goede borst te kweken.

Terug
Naar boven