Fitness Seller

Opdrukken

JennyMindTricks

Dutch Bodybuilder
Waardering
10
Lengte
1m68
Mensen die opdrukken en er een klap tussen kunnen doen (zal vast wel één of andere mooie naam hebben :shrug:), hebben jullie tips voor me? Want opdrukken kan ik wel, maar zo'n klap ertussen lukt me niet..

Explosiever naar boven pushen ...

En meer kracht ontwikkelen ;)
(door benchpresses etc...)

Is niet zo moeilijk lijkt me, als je meer dan 10x kan opdrukken moet het lukken.

Opdrukken bedoel ik mee volledige rom waarbij je met je borst de grond raakt, en geef wijfenrom waarbij je alleen met je kont heen en weer beweegt.

• Topic Starter Topic Starter
Is niet zo moeilijk lijkt me, als je meer dan 10x kan opdrukken moet het lukken.

Opdrukken bedoel ik mee volledige rom waarbij je met je borst de grond raakt, en geef wijfenrom waarbij je alleen met je kont heen en weer beweegt.

Dat ik een wijf ben betekend niet dat ik het ook doe als een wijf, en ja dat kan ik meer dan 10x maar zo makkelijk vind ik het niet.. :)

Probeer gewoon zo explosief mogelijk uit te duwen. Hoe hoger je boven de grond uit komt hoe meer tijd om te klappen.

zo explosief mogelijk duwen, en zo snel mogelijk klappen.

Tip: Ga wel flink diep zodat je meer snelheid kan opbouwen

gewoon sterker worden, door vaak op te drukken. vanzelf zal je sterk genoeg worden om explosief omhoog te kunnen komen.

• Topic Starter Topic Starter
haha oke, ik had niet door dat je een vrouw was:D
Dan is het zowiezo goed dat je uberhaupt kan opdrukken.

Haha ok dan ;) Dacht je gaat me meteen minder laten voelen omdat ik vrouwelijk ben (gebeurd namelijk nog wel eens;)) maargoed, dan vergeef ik je..:kiss:

Maar jongens, zal vanavond wel weer even gaan oefenen en vertellen hoe het ging... :)

ik ga het ook proberen wordt het moeilijker van

Koop opdruksteunen, dan kan je dieper doorbeugen en krijg je meer sterkte daarin.
Doe je benen omhoog op een stoel, ook om sterker te worden.
Op een zeker moment merk je met opdrukken dat je meer kan, dat het te makkelijk gaat, en dan wat extra kracht geven extra hoog en proberen te klappen.
Gewoon oefenen.
Go girl go

Explosieve kracht trainen. Ik las een keer over een oefening waarbij de smith eindelijk eens een keer nuttig wordt: ballistic bench presses. De bedoeling is dat je de stang hoog in de smith lanceert dmv de bench press techniek en daarna weer weet op te vangen.

Mensen die opdrukken en er een klap tussen kunnen doen (zal vast wel één of andere mooie naam hebben :shrug:), hebben jullie tips voor me? Want opdrukken kan ik wel, maar zo'n klap ertussen lukt me niet..

plyometrische pushups ;)

gewoon veel oefenen, vaak en explosief opdrukken

Clap push-ups kon ik eerder ook niet. Hoe ik het mezelf heb geleerd? Tijdens het hardlopen doe ik soms allerlei oefeningen tussendoor zoals opdrukken, dippen, bodyweight of ook squats of jumpsquats en de buikspieroefeningen tegen een helling.

Bankjes in het park zijn mijn dankbare hulpjes bij dippen en opdrukken. Beide oefeningen kun je explosief doen. Dat wil zeggen dat je je afzet op de rand van het bankje en jezelf zo hard mogelijk afzet tot je een eind de lucht in vliegt.

Als het je lukt met de handen tegen de rugleuning van het bankje, pak je het zitvlak. Zodra je flink wat reps kan maken, doe je ze met de tenen op het zitvlak. Explosief natuurlijk, dus afzetten tot je een centimeter of 20 los komt van de grond. Als je dit kan, zijn de push up met 1 handjeklap op de grond een eitje. Probeer eerst eens om je gewoon af te zetten en vervolgens om bv om de herhaling een klapje te doen. Zodra dit een beetje onder de knie hebt zoek je natuurlijk een nieuwe uitdaging dus ga je er 2 maken of 3 en varieren;)

ClapPushUp.gif - 117077
Clap Push-up

Als je geen bankje in huis hebt, of degelijk tuinmeubilair, pak je gewoon een ander object om op te oefenen.

Mijn max met opdrukken is ooit genoteerd op 130, geen idee wat het nu is. Met een arm opdrukken kan ik alleen nog steeds niet:o Althans soms 1-5 krampachtige herhalingen. Dit heb ik een tijdje geoefend, wederom met behulp van de bankjes en andere ongebruikelijke voorwerpen.

Tegenwoordig train ik te intensief voo deze grappen en heb ik mijn rust hard nodig. Maar het blijft leuk om te kunnen, en vooral om te doen.

Laatst bewerkt:

Echte mannen drukken zich smal op, of drukken explosief. Smal wil zeggen een ruit vormen door duim en middel/wijsvingers elkaar te laten raken. De diamond push up.

Uit onderzoeken, die via de zoekfunctie wel ergens te vinden zijn, is dit ook veruit de meest effectieve vorm gebleken voor mannen. Voor vrouwen kwamen andere resultaten naar voren.

P.S; Onder full rom versta ik trouwens rug recht en met je neus de grond raken. NIET met je buik of borst:)

Laatst bewerkt:
Echte mannen drukken zich smal op, of drukken explosief. Smal wil zeggen een ruit vormen door duim en middel/wijsvingers elkaar te laten raken. De diamond push up.

Uit onderzoeken, die via de zoekfunctie wel ergens te vinden zijn, is dit ook veruit de meest effectieve vorm gebleken voor mannen. Voor vrouwen kwamen andere resultaten naar voren.

P.S; Onder full rom versta ik trouwens rug recht en met je neus de grond raken. NIET met je buik of borst:)

smal is meer voor triceps.

bij tae-kwon-do moest ik zelfs ook nog eens me benen in de lucht klappe

hou je benen wat verder uit elkaar. Dan is het wat makkelijker. Moest met thaiboxen ook welleens triple claps ertussen doen, of een clap achter de rug. Verzekerd van spierpijn de volgende dag.

rugtasje met gewicht op je rug en/of tussen 2 bankjes;)

Terug
Naar boven