MuscleMeat

Openbare Bassisschool geeft Islamles

andere kant is idd wel dat het een openbare school is, geef dan les in ALLE religies:cool: maar ach, ze moeten wat te zeuren hebben, als het het jodendom was geweest had je er niks van gehoord, islam is nu eenmaal hot item:D

Tja FOUT dus:

Het is een Openbare Basisschool en geen Islamitische, Christelijke, Joden school of wat voor geloof dan ook. Dus godsdienst les in het algemeen niet op een openbare school, vinden de ouders het belangrijk dat hun kind(eren) les in godsdienst krijgen dan moeten die kinderen maar naar een daarvoor bestemde school.

Bovendien vindt ik les in de Islam al een kwalijke zaak, we leven namelijk niet in een Islam land, maar in een westers land. Deze tijd zou beter besteed kunnen worden aan een stuk maatschappij leer, (westerse) normen en waarde enz enz.

Verder moet iedereen geloven in wat hij/zij wil, maar doe dat dan thuis en in de kerk/moskee.

DavyO zei:
Deze tijd zou beter besteed kunnen worden aan een stuk maatschappij leer, (westerse) normen en waarde enz enz.
Ik vind dat religie ook thuishoort bij maatschappijleer, en zeker de huidige heersende ideeen betreffend de islam en moslims.

Vind dat religie op een openbare basisschool in principe niet thuishoort of het moet geboden worden als keuzevak. Dan nog zouden alle grote wereldreligies behandelt moeten worden.

Ook op het bijzonder onderwijs is overigens nog maar weinig plaats voor godsdienstonderwijs. Mijn kinderen zitten (nouja, 1 nog maar inmiddels) op een RK school (dit omdat de openbare basisschool hier naar mijn mening een bende is) maar geloof dat ze per week 1 uur aan godsdienst behandelen, dat bestaat dan uit bijbelvertellingen (zijn gave sprookjes mam!). Verschil begint (lijkt) met openbaar onderwijs sowieso te vervagen.

Dani zei:
Ik vind dat religie ook thuishoort bij maatschappijleer, en zeker de huidige heersende ideeen betreffend de islam en moslims.

Vind dat religie op een openbare basisschool in principe niet thuishoort of het moet geboden worden als keuzevak. Dan nog zouden alle grote wereldreligies behandelt moeten worden.

Ook op het bijzonder onderwijs is overigens nog maar weinig plaats voor godsdienstonderwijs. Mijn kinderen zitten (nouja, 1 nog maar inmiddels) op een RK school (dit omdat de openbare basisschool hier naar mijn mening een bende is) maar geloof dat ze per week 1 uur aan godsdienst behandelen, dat bestaat dan uit bijbelvertellingen (zijn gave sprookjes mam!). Verschil begint (lijkt) met openbaar onderwijs sowieso te vervagen.

Mischien komt dit omdat ik zelf niet religeus ben opgevoed vroeger, maar ik lag altijd te slapen (althans dat probreerde ik altijd) tijdens de godsdienst les :D

Idd bij maatschappijleer of geschiedenis. Tevens als er dan toch godsdienstles gegeven moet worden, doe het dan zo breed mogelijk, dus een stukje van alle godsdiensten.
Groet Robert

Belachelijk! :mad:

Ik sta zelf ook voor de klas maar zou hier echt niet aan mee doen. Laat de kinderen wat meer over eigen land leren. Meer geschiedenis bijvoorbeeld en een beter onderwijs in de Nederlandse taal.

Het is schandalig dat deze school een half uur per week lesgeeft over de Islam terwijl er 9 van de 10 keer op openbare basisscholen nog niet eens een half uur "gewoon" godsdienst wordt gegeven! :rolleyes:

Kijk als er nou een uur per week godsdienst wordt geven waar het ook over andere godsdiensten gaat, dan kun je ook de Islam naar voren laten komen. Dat vind ik wat anders maar dit.... nee sorry, gaat er bij mij niet in.

Terug
Naar boven