XXL Nutrition

opgelicht door FIT-vak!!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja wat wil je dan gozer. In sportscholen werken alleen maar r**ards, die r**ards moeten toch les gehad hebben van andere r**ards met retarded gedachten.. Anders hadden er wel meer beesten rondgelopen. Het heeft dus niet uitgemaakt dat je hiermee gefaald hebt, de hele opleiding faalt, of ze het nu halen of niet.

Uiteindelijk denk ik dat Fitvak een organisatie is die je een basis geeft om makkelijker te kunnen opereren. Het is geen garantie formule voor succes of bewijs van dat je bekwaam of onbekwaam bent.

Ik denk dat voor een succesvolle trainer het belangrijker is dat je de basis door hebt van gezond en effectief sporten en dat je je visie zo kan overbrengen dat je klant zich jouw training eigen kan maken. Dat kun je gemakkelijk halen uit een paar goede boeken, losse cursussen, online trainingen en de praktijk.

Je hoeft dus niet te wachten op een go van Fitvak. Laat Fit vak niet je dromen en ambities stelen, die je middels voor het trainen hebt ontwikkeld.Maak Fitvak in jouw mind een organisatie die jouw reeds lopende werkzaamheden en werkwijze kan complimenteren. Maar geef ze niet zoveel plaats in je carrièrepad dat ze je algehele toekomst plannen vertragen of zelfs helemaal kunnen doen stagneren.

Ga dus wel voor je eigen plannen! Heeft Fitvak jouw na een lopende website, een redelijke klantenkring en een aardige verdienste tijdens een nieuw examen nog wat aan te merken? Geef ze dan aan dat je hun visie waardeert, maar dat jij en jouw klanten er anders over denken. Uiteraard ben je op het moment van het examen wel bereid om hun werkwijze jouw eigen te maken.

Laat zo een herexamen dus niets anders zijn dan een fijne examendag waarin je kan laten zien wat je wel kan en kan netwerken met toekomstige collega's.
Steek de rest van je energie in het motiveren, aanmoedigen en behouden van de klanten die al wel voor jouw hebben gekozen. Vanuit dat perspectief ben je eigenlijk al geslaagd. Verder over geld gesproken? een papiertje is alleen belangrijk als je voor een baas werkt, als je echt goed bent is het allang tijd om je eigen bedrijf te beginnen.

ok bedankt

groetjes

Godver... ik had het hele stuk gelezen tamme gek dat je er bent!

fitvak is achterhaald en in mijn ogen niet veel waard

wat een geldverspilling voor een misschien even waardeloze opleiding; krijg je geen herkansing?

Laatst bewerkt:
Fitvak is idd vrij nutteloos, eigenlijk al het werk in een fitness branche.
Ik heb zelf ook al die papieren gehaald, Maar dan meer op me muur vol te krijgen met diplomas voor me klanten tijdens de PT. Maar geloof me, PT is geen ruk aan, 9-10 klanten zijn niet gemotiveerd, wil je echt in de sport werken, dan moet je opzoek gaan na wedstrijd sporters, maar die kan je niet begleiden van fitvak en iedere cursus of opleiding steld geen ruk voor

Fitvak is idd vrij nutteloos, eigenlijk al het werk in een fitness branche.
Ik heb zelf ook al die papieren gehaald, Maar dan meer op me muur vol te krijgen met diplomas voor me klanten tijdens de PT. Maar geloof me, PT is geen ruk aan, 9-10 klanten zijn niet gemotiveerd, wil je echt in de sport werken, dan moet je opzoek gaan na wedstrijd sporters, maar die kan je niet begleiden van fitvak en iedere cursus of opleiding steld geen ruk voor
Eén van de taken is ook om je klanten te motiveren he...

Maar het meeste leer je gewoon door het zelf te doen, door serieuze wetenschappelijke artikels en boeken te lezen, en door jaren ervaring. De diploma's/getuigschriften in de fitnessbranche zijn idd maar een basis.

Ik heb een aantal maanden geleden mijn Fitvak a diploma gehaald.
Voor iemand die er totaal geen verstand van heeft en fitness instructeur zou willen worden is het wel een handige opleiding, maar voor iemand die al wat jaartje intensief bezig is met bodybuilding en voeding heeft er maar weinig te leren. Misschien op het sociaal vlak nog iets. Kwa voeding is het te verwaarlozen wat je krijgt, beetje vitamines en 1 lesje over de rest. Het is er handig om toch wel als diploma erbij te hebben als je in de fitness branche wilt werken. Maar haal je basis kennis please van het vele lezen van boeken en het internet. En uit eigen ervaring.

Ik heb nog geen een les over de deadlift gehad. says is all...

Fitnessinstructeurs mogen ook geen deadlift aanbevelen aan klanten man, veel te gevaarlijk, de naam alleen al :eek:

mensen die deadliften zitten aan de anabolen

fact

Eén van de taken is ook om je klanten te motiveren he...

Maar het meeste leer je gewoon door het zelf te doen, door serieuze wetenschappelijke artikels en boeken te lezen, en door jaren ervaring. De diploma's/getuigschriften in de fitnessbranche zijn idd maar een basis.

Nee natuurlijk, dat is de hoofdtaak van een PTer. Maar jij weet net zo goed als mij, wanneer je bevoorbeeld, redelijk wat tijd in een voedingsschemasteekt voor een klant. En die komt daarna uit de jakuzie en die gaat dan een broodje frikandel speciaal eten in de kantine. Nou dan zak bij mij me broek af, en wil ik niet graag meer met zo persoon werken.

voordeel is wel dat OP zijn wraak heeft kunnen uitoefenen, vul fitvak in op google en je hebr onmiddelijk een link naar dit topic.

haha herkenbaar dit, ben zelf ook gezakt voor praktijk bij Fit****.. zelfde gezeik als jij, bullshit redenen etc etc. ach ja...

1e keer dat ik mn examen deed zakte ik door het gebruik van louter free weight oefeningen. want dat kun je niet doen voor beginners immers. ondanks dat ik aangaf dat het terugkerende beginners waren, waar geen probleem mee was. hun tip was: pas je routine aan op machines en dan moet t goed komen.

dus op de her pak ik dezelfde personen, zelfde routine alleen dan met machines. examinatoren waren ook dezelfden.
ook deze keer zou ik zakken. want er had meer variatie in gekund met freeweights i.p.v. alleen machines. uiteindelijk discussie gehad waarin ik ze netjes toelichtte dat ik de feedback van mijn vorige examen exact had geïmplementeerd zochten ze naar mijn "dossier", dat konden ze niet vinden natuurlijk. gelukkig had ik toen zelf verzocht om een kopie en had deze mee.
er was toen even een awkward stilte, maar was toen wel geslaagd.....

fitvak laat vaak een bepaald percentage zakken om extra centjes te pakken. ik hoor dat steeds vaker en vaker.

Examen voor machines.

Moet niet gekker worden

1e keer dat ik mn examen deed zakte ik door het gebruik van louter free weight oefeningen. want dat kun je niet doen voor beginners immers. ondanks dat ik aangaf dat het terugkerende beginners waren, waar geen probleem mee was. hun tip was: pas je routine aan op machines en dan moet t goed komen.

dus op de her pak ik dezelfde personen, zelfde routine alleen dan met machines. examinatoren waren ook dezelfden.
ook deze keer zou ik zakken. want er had meer variatie in gekund met freeweights i.p.v. alleen machines. uiteindelijk discussie gehad waarin ik ze netjes toelichtte dat ik de feedback van mijn vorige examen exact had geïmplementeerd zochten ze naar mijn "dossier", dat konden ze niet vinden natuurlijk. gelukkig had ik toen zelf verzocht om een kopie en had deze mee.
er was toen even een awkward stilte, maar was toen wel geslaagd.....

fitvak laat vaak een bepaald percentage zakken om extra centjes te pakken. ik hoor dat steeds vaker en vaker.

Waarom zou je zon waardeloze cursus willen afronden?

Klein bumpje maar....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven