69ingChipmunks
Ripped Bodybuilder
- Waardering
- 322
- Lengte
- 1m81
'Die vakken spreken mij niet echt aan.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
je bent iig geen nederlands gaan studeren ofwa jonguhh

Ik zit in het 3e jaar van CE maar het klopt wel dat er erg veel studenten zijn die die opleiding doen verder is het zoals al gezegd is erg breed.
Moet zeggen dat voor mijn huidige opleiding (Administrateur niv4 versneld) het juist andersom is bij mij.
Op school wordt nog veel met de hand gedaan waarbij veel fouten gemaakt kunnen worden waar je van leert. Bij een bedrijf is het allemaal zo geautomatiseerd dat ik af en toe het gevoel heb dat een aap het nog wel kan doen. Zal wel verschillen per opleiding uiteraard. Hoop daarom op HBO ook een grotere uitdaging tegemoet te gaan.
Ja, denk dat dat wel geld voor de meeste economische opleidingen.
Ben op 3 februari klaar met mijn laatste MBO stage, en wil het liefst daarna meteen beginnen met HBO omdat anders ik 8 maanden lang vakantie heb...
Denk dat mijn keuze bedrijfseconomie zal worden, maar... lastig beslissen.

Als automonteur (noem maar wat) zit je zowat vast gebeiteld aan hetzelfde vak. Als je financiën op gaat... tja, zijn miljoenen banen te noemen die daarmee te maken hebben en anders kun je nog altijd een eigen bedrijf beginnen.
Dat is bij het MBO misschien het geval maar bij de technische opleidingen op het HBO leer je echt niet hoe je aan een auto moet sleutelen. In de economische sector is op het moment gewoon te veel aanbod.... en dat komt ook gewoon omdat HBO economie geen ruk voorstelt.Tja, ga je je keuze baseren op ratio of op gevoel? Met ratio bedoel ik: het toekomstperspectief/marktontwikkelingen in de sector waar jij wil gaan studeren. Dan moet je niet Bedrijfseconomie gaan doen, helaas ...
Natuurlijk moet je een opleiding gaan doen die het dichtst bij je talent, plezier en gevoel zit ... maar laat je alsjeblieft goed voorlichten wat je diploma (en je CV) straks waard is!
Kies de juiste school, zet je voor 110% in, leen zo min mogelijk geld en probeer de juiste balans tussen studie (-motivatie) & plezier te vinden.
Succes!

Gast, denk je nou echt dat je met een technische HBO opleiding automonteur wordt?Dat is bij het MBO misschien het geval maar bij de technische opleidingen op het HBO leer je echt niet hoe je aan een auto moet sleutelen. In de economische sector is op het moment gewoon te veel aanbod.... en dat komt ook gewoon omdat HBO economie geen ruk voorstelt.
Je moet de technische kant op, daar is al een tekort aan en dat wordt nog veel groter de komende jaren.
Edit: En daar bedoel ik niet mee "Technische Bedrijfskunde" etc etc want daar komt geen enkel technisch aspect aan bod volgens mij..
Gast... volgens mij heb jij een heel verkeerd beeld van de studie Accountancy, een paar vragen...
1. Wat is Accountancy volgens jou dan precies?
2. Volgens mij heb jij een heel verkeerd beeld van 'controle werk' van een Accountant, kun je mij vertellen wat het is volgens jou?
Btw.. er is zat werk in de economie hoor, werkgevers zijn alleen wat kritischer bij het aannemen van personeel.. Veel en gericht netwerken brengt je snel binnen, relevante werkervaring is een must, verder houden ze van iemand die in het buitenland heeft gestudeerd. Cijferlijsten zijn nieteens heel belangrijk.
Oh kijk de cijfers-maken-niet-uit-het-gaat-om-je-cv-mythe

Oh kijk de cijfers-maken-niet-uit-het-gaat-om-je-cv-mythe. De beter werkgevers kijken daar écht wel na, de topwerkgevers vinden 90e percentiel vaak eerder een vereiste dan een positief punt...
Gast... volgens mij heb jij een heel verkeerd beeld van de studie Accountancy, een paar vragen...
1. Wat is Accountancy volgens jou dan precies?
2. Volgens mij heb jij een heel verkeerd beeld van 'controle werk' van een Accountant, kun je mij vertellen wat het is volgens jou?
Btw.. er is zat werk in de economie hoor, werkgevers zijn alleen wat kritischer bij het aannemen van personeel.. Veel en gericht netwerken brengt je snel binnen, relevante werkervaring is een must, verder houden ze van iemand die in het buitenland heeft gestudeerd. Cijferlijsten zijn nieteens heel belangrijk.