MuscleMeat

opstartprobleem

Bezoekers in dit topic

dave7777

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
7 aug 2006
Berichten
1.732
Waardering
2
Hey, mijn pc wil opeens niet meer opstarten. Als ik hem start zegt ie dit : kan de benodigde DLL bestanden voor kernel niet laden.

Ben ik nu ****ed en al mn bestanden kwijt? of is het nog te redden:(
 
eeuwig karma voor wie me helpt:(
 
win xp cdtje erin pleuren. booten via cd.

Recov schermje:

cd system32 [enter]

ren winlogon.exe winlogon.old
ren msgina.dll msgina.old
ren shell32.dll shell32.old
ren shlwapi.dll shlwapi.old

cd.. [enter]
cd servicepackfiles\i386 [enter]
copy MSGINA.DLL c:\windows\system32
copy SHELL32.DLL c:\windows\system32
copy WINLOGON.EXE c:\windows\system32
copy shlwapi.dll c:\windows\system32


90% van de gevallen is het een van die dll files. Zo niet kijk ff welke dll bij jou mist of corrupt is en copy die dan
 
dat had ik al geprobeerd maar dat doet hij ook niet.. kzal zo even kijken wat ie ook al weer zegt.
 
ik kan die files toch niet downloaden op mijn pc of zie ik dat verkeerd?
 
brand ze op een cd? diskette? andere hd?

win xp cdtje weer erin pleuren. booten via cd. recov schempje en de files in de goede map copyen
 
als ik via cd wil opstarten zegtie: boot disk fail
 
Heb je wel een fatsoenlijke bootable windows xp cd?
Staat cd-rom drive op first in de boot sequence ?
zitten je kabels goed en vast?

Bootdisk.Com kan je altijd nog bootdisks maken.

Ben je er wel al achter welke dll's je mist?
 
met erd commander kan je nog gegevens redden.
En altijd best een image maken van je c schijf, dan heb je nooit problemen.
of je HD moest stuk gaan
 
format & herinstalleren
 
probeer eens fixboot, en eventueel daarna fixmbr (herstelconsole van winxp=opstarten via winxp cd)
FIXBOOT
fixboot stationsnaam:
Gebruik deze opdracht om de nieuwe Windows-opstartsectorcode in de systeempartitie te schrijven. In deze opdrachtsyntaxis is stationsnaam de aanduiding van het station waarnaar de opstartsector wordt geschreven. Met deze opdracht herstelt u schade in de opstartsector van Windows. Dit heeft voorrang boven de standaardinstelling, waarbij naar de systeemopstartpartitie wordt geschreven. De opdracht fixboot wordt alleen ondersteund op x86-computers.

FIXMBR
fixmbr apparaatnaam
Gebruik deze opdracht om de hoofdopstartrecord van de opstartpartitie te herstellen. In deze opdrachtsyntaxis is apparaatnaam een optionele apparaatnaam waarmee het apparaat wordt aangeduid waarvoor een nieuwe hoofdopstartrecord nodig is. Gebruik deze opdracht als de MBR is beschadigd door een virus en Windows niet kan worden gestart.

Waarschuwing Deze opdracht kan de partitietabellen beschadigen als er een virus aanwezig is of als er sprake is van een hardwareprobleem. Als u deze opdracht gebruikt, kunnen er ontoegankelijke partities ontstaan. Microsoft raadt u aan antivirussoftware uit te voeren voordat u deze opdracht gebruikt.

U kunt de apparaatnaam ophalen uit de uitvoer van de opdracht map. Als u geen apparaatnaam opgeeft, wordt de MBR van het opstartapparaat hersteld. Bijvoorbeeld:
fixmbr \apparaat\vaste-schijf2
Als de opdracht fixmbr een partitietabelhandtekening detecteert die ongeldig of niet standaard is, wordt uw toestemming gevraagd voordat de hoofdopstartrecord opnieuw wordt geschreven. De opdracht fixmbr wordt alleen ondersteund op x86-computers.
 
ok cd drive doet het weer..

cd system32 [enter]

ren winlogon.exe winlogon.old
ren msgina.dll msgina.old
ren shell32.dll shell32.old
ren shlwapi.dll shlwapi.old


tot daar ging het goed, daarna pakte hij ze niet meer. gerestart en nog steeds zelfde

kga nu fixboot en fixmbr proberen:(
 
Nou moet je de dll's vanaf je xp cdrom kopieren naar je hd

bv.

cd e:

E:>cd servicepackfiles\i386 [enter]
E:>copy MSGINA.DLL c:\windows\system32
E:>copy SHELL32.DLL c:\windows\system32
E:>copy WINLOGON.EXE c:\windows\system32
E:>copy shlwapi.dll c:\windows\system32
 
gvd nu probeer ik weer via cd naar rec scherm te gaan zegtie dit: file setupdd.sys could not be loaded. the error code is 7. setup cannot continue



word echt gek hier
 
Klinkt misschien gek he..

Als je twee geheugen plankjes gebruikt.. wissel ze eens om.
 
dave nerd, ik snap geen drol van wat je allemaal zegt
 
Als je er zelf niet uitkomt..

Haal de desbetreffende HD eruit. Gooi hem in een andere pc. Copy al je bestanden die je wilt behouden naar een andere HD. Gooi hem weer terug in je eigen pc. Reinstal windows. Check je ram geheugen of die niet kapot is en of je HD nog 100% is.
 
nou kheb het allemaal geprobeerd maar word er niet wijzer van,,, bedankt voor jullie hulp kgaat nu maar formatteren:(
 
backup eerst je files man zou zonde zijn als je alles kwijt raakt
 
Back
Naar boven