AndroidHealthClinic

Optrekstang

Eddy™

Novice
Waardering
0
Dit is mijn eerste topic die ik open, ik heb de "zoek" functie gebruikt maar niets kunnen vinden.
dus val mij niet aan als newbee, mocht er toch al een topic zijn...

Optrekstang

Artikelnr. 872642W

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ruimtebesparend inklapbaar. Wordt incl. montagemateriaal geleverd. Afm. (hxbxd): ca. 37x131x6,5 cm. Geteste kwaliteit

http://www.otto.nl/fitnesstroep/aftrekstang

ik heb tussen mijn woonkamer en achterkamer een grote opening, met een poort van beton, waarbij ik zo'n soort stang kan ophangen.

nu is mijn vraag; heeft iemand ervaring met zo'n stang? heeft het nut om zo'n ding thuis te hebben? en zijn er alternatieven?

zo'n deurstang lijkt me 3x niks...

Je muur moet wel stevig zijn iig. Verder niks mis mee volgens mij.

• Topic Starter Topic Starter
Zelda zei:
Je muur moet wel stevig zijn iig. Verder niks mis mee volgens mij.

de muur is van beton, das geen probleem.
maar hij ziet er (en is) goedkoop uit.

Niet dat ik er aan ga hangen met m'n 90kilo, dat blijkt dat de buizen hol zijn, de te schroeven dun en doorbuigen als veer.
ik bedoel... er wordt nogal wat geweld op los gelaten...

• Topic Starter Topic Starter
en die "Geteste kwaliteit" zegt mij ook niks.

waarmee getest? met die kleine chinese meisjes die ze doorgaans voor de foto's gebruiken?? lees 50kilo.

zie dit bijvoorbeeld

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

de gemiddelde nederlandse man, heeft zijn haren in de catrol zitten :eek:

Eddy™ zei:
de muur is van beton, das geen probleem.
maar hij ziet er (en is) goedkoop uit.

Niet dat ik er aan ga hangen met m'n 90kilo, dat blijkt dat de buizen hol zijn, de te schroeven dun en doorbuigen als veer.
ik bedoel... er wordt nogal wat geweld op los gelaten...
moet je ze bellen/mailen en vragen wat de maximumbelasting is:cool:
zelf een stang monteren kan idd ook maar zo'n ding is wel makkelijk natuurlijk, zeker als je m alleen hoeft te bevestigen

Zelf zou ik het niet doen, gewoon knallen in de sportschool is genoeg :) of train je thuis?

Eddy™ zei:
http://www.otto.nl/fitnesstroep/aftrekstang[/URL]

hehe gaar hoor...

Maar wie sterk wil worden moet optrekken! M'n gym heeft echter niet echt de mogelijkheid daartoe, maar met het nieuwe schuurtje achter het huis zie ik mogelijkheden :D

Volgens mij waren die stangen gewoon recht die kerel hangt eraan en ze zijn krom :D
Gewoon in de gym doen moeter niet aan denken dat ik met opgetrokken knieen aan dat ding hang en met mn 120kilootjes ter aard stort om vervolgens half met mijn knieen op de drempel te komen!
Alleen de gedachte doet mij al kijken naar mijn knie!

Mijn broertje heeft precies dezelfde bij ons thuis hangen (bij Otto besteld). Kwaliteit valt niet tegen. Hij kan me pa ook houden, en die weegt 90 Kg.

ik heb thuis een optrekstang zelf gemaakt, gewoon naar de praxis en een buis kopen, die is ook hol van binnen, met een paar schroeven en wat hout in de steunbalken van me garageplafond geboord en hij houd mijn 80 kilo nog steeds :D

Trickolutions zei:
ik heb thuis een optrekstang zelf gemaakt, gewoon naar de praxis en een buis kopen, die is ook hol van binnen, met een paar schroeven en wat hout in de steunbalken van me garageplafond geboord en hij houd mijn 80 kilo nog steeds :D

Indeed, als je thuis wilt kunnen optrekken, doe het dan zo. Da's tien keer zo goedkoop en je kan hem als je een beetje handig bent ook op jezelf aanpassen (bijvoorbeeld een fat bar of een small bar gebruiken).

Mijn vader had van zijn werk eerst een holle buis van staal gehaald. Met mijn lichaam van 70 kilo ging dat net goed, maar alles daarboven boog dat ding van doormidden. Toen vond hij een buis van aluminium. Ik denk dat de muren het eerder begeven dan dat ding.. bijzonder sterk spul.

Heb er zelf ook een in mekaar laten steken. Zit stevig in het plafond van de garage en zal zeker nooit plooien. Doe het zo, voor maar 10 euro was het in orde.

Koop geen rotzooi van de bouwmarkt of zo.
Die buizen zijn niet te vergelijken met industrieel constructiestaal of aluminium, het is dunne zachte rotzooi.
Ik heb bij mij op zolder een houten steunspant in het midden van het dak (een A vormig frame) waar ik in de horizontale balk 2 stevige schommelhaken heb geschroefd.
Hierdoorheen heb ik een masieve stalen stang van 20mm dik, gekocht in een metaalhandel waar ze staal voor de industrie verkopen, doorheen gestoken.
Daar kan ik met mijn 105kg en een rugzak met daar 25kg aan schijven in met een hand in het midden aan gaan hangen rukken, maar die geeft geen krimp.
En als ik mijn onderarmpjes wil trainen hang ik ipv die stang er een houten afrasteringspaal met 2 touwlussen aan op.
Als je je met je handen aan die dikke paal die ook nog eens uit je handen kan draaien doordat die aan touwen hangt vasthoud zolang je kunt, en dat drie keer, dan heb je goed opgepompte onderarmen.

Powerblade zei:
Koop geen rotzooi van de bouwmarkt of zo.
Die buizen zijn niet te vergelijken met industrieel constructiestaal of aluminium, het is dunne zachte rotzooi.
Ik heb bij mij op zolder een houten steunspant in het midden van het dak (een A vormig frame) waar ik in de horizontale balk 2 stevige schommelhaken heb geschroefd.
Hierdoorheen heb ik een masieve stalen stang van 20mm dik, gekocht in een metaalhandel waar ze staal voor de industrie verkopen, doorheen gestoken.
Daar kan ik met mijn 105kg en een rugzak met daar 25kg aan schijven in met een hand in het midden aan gaan hangen rukken, maar die geeft geen krimp.
En als ik mijn onderarmpjes wil trainen hang ik ipv die stang er een houten afrasteringspaal met 2 touwlussen aan op.
Als je je met je handen aan die dikke paal die ook nog eens uit je handen kan draaien doordat die aan touwen hangt vasthoud zolang je kunt, en dat drie keer, dan heb je goed opgepompte onderarmen.

juist! massief staal is het best!

Terug
Naar boven