XXL Nutrition

Over oral only kuurtjes!

Big'r

Competitive Bodybuilder
Waardering
21
Beetje jammer dat er dan mensen zijn die hier gaan roepen dat we geen goed advies geven en dat het kuurtje wel ok is. ..

Heb ik dat gezegd?
Er is niemand hier die een inhoudelijk goed beargumenteerde motivatie heeft gegeven waarom 8 weken 50 mg winstrol giftig en ongezond is terwijl 10 weken test + deca met 6 weken dezelfde hoeveelheid winstrol orals ook maar enigszins minder giftig zou zijn voor de lever. Het lijkt mij toch dat de laatste veel slechter voor de lever is.

Daar komt nog eens de extra verhoogde bloeddruk en een totaal verziekt cholesterol bij waar je nooit iemand over hoort in het geval van de test/deca/winstrol stack.
Het gaat hier op het board alleen maar over de lever!

beetje jammer dit soort zaken Big'r

Jammer dat ik niet meer mocht reageren.
Veel mensen die oral only kuurtjes willen hebben zich inderdaad niet goed voorbereid. Ik kan geen verantwoording nemen voor individuele keuzes van leden!

Dat wil nog niet zeggen dat een oral only kuur slechter is. Het gaat gewoon om de totale hoeveelheid orals die je inneemt.
En er zijn genoeg mensen die op winstrol only, var only en dianabol only goede gains pakken en houden. Ik kan wel wat links naar gebruikerservaringen geven hoor!

en ps: als je op winny only 3 kg blijvende massa wint dan heb je gewoon nog zat naturel potentieel, natuurlijk groei je dan goed op winny, dan groei je op ALLES goed. Maar ga gvd eerst maar eens naturel massa winnen !

Ik denk dat slechts 10 % van de mensen aan de roids gaan nadat ze alle trainings- en eetschama's hebben uitgeprobeerd, hun lichaam helemaal kennen en echt VOLLEDIG aan hun genetische grens zitten.
No way kent iemand onder de 25-28 jaar zijn lichaam goed genoeg! (Al weten ze "zeker" dat dat wel zo is).
3 kg pakken op winstrol ligt redelijk tegen de ondergrens aan, de meesten pakken meer.

• Topic Starter Topic Starter
Stukje van BigCat:

Week Dianabol Winstrol/Stromba Anavar HCG & Nolva

1 30-40 mg/day (D-boll)
2 30-40 mg/day (D-boll)
3 30-40 mg/day (D-boll) 25-50 mg/day (Stromba)
4 30-40 mg/day (D-boll) 25-50 mg/day (Stromba) 5000 IU/week HCG
5 30-40 mg/day (D-boll) 25-50 mg/day (Stromba) 5000 IU/week HCG
6 30-40 mg/day (D-boll) 25-50 mg/day (stromba) 30-40 mg/day (Anavar)5000 IU/week HCG
7 25-50 mg every day (Stromba) 30-40 mg/day (Anavar) 5000 IU/week HCG
8 25-50 mg every day (Stromba) 30-40 mg/day (Anavar)
9 40 mg/day Nolva
10 20 mg/day Nolva
11 20 mg/day Nolva

I'm a member at several online steroid boards and you always hear the vets say: "Don't use only orals, your gains won't last". Here's a newsflash: the roids you take orally are no different from the ones you inject. Naturally I need to add here that you will get better gains with injectables. The half-life is longer, they can be used longer because they aren't so toxic, they can be used in higher doses and the effects stay for a while after a cycle (which could account for the belief that gains on orals disappear). But I'd like to know where the belief that an oral only stack can't offer good gains originated? A lot of bodybuilders in the 60's and 70's were basically living off dianabol. The key to keeping gains on any stack is facilitating the return of natural test after a stack and keeping calories high in your diet no matter what.

The problem of an oral only stack is that its limited in time. 6-8 weeks at best. Meaning multiple stacks are needed where less stacks would be needed with injectables.
An oral only stack is hard to set up because you have no real base compounds either. This is one I sweated out after much thinking for all you wimps that can't take a needle. Because anavar and winny block the aromatisation off d-bol, there isn't much post-cycle estrogen so the use of clomid/Nolva afterwards is limited but still advised. It should be started immediately after the cycle is over. With lon-acting injectables one can usually wait 1.5 to 2 weeks after last shot to start post-cycle therapy and then still there is a certain level of androgens in the body. With the orals, most of the androgen will be cleared in 1-2 days tops. So Clomid/Nolva therapy needs to start immediately. Here it is illustrated with 40 and 20 mg of Nolva, but could easily be run with 150 and 100 mg of clomid respectively. This was a good stack to demonstrate the use of HCG (which is injectable. Oh the irony). At least one of the uses. HCG keeps the size of your nuts up even after HPTA is shut down by your roids. That facilitates post-cycle recovery. Since HCG itself can cause negative feedback it needs to be discontinued the week before you come off or it will do the opposite of what it is intended to do. NEVER run HCG longer than Nolva or clomid. One should take a long break off any type of 17-alpha-alkylated steroids after this cycle as the liver will have taken a severe beating. That's the downside of being scared of needles.

http://www.bodybuilding.com/fun/catsample.htm

Ben het met je eens en heb al een keer een ode aan DBol geschreven op dit board. Die werd toen verwijderd. Maar toen was ik ook nog redelijk nieuw op dit board haha.
Ik heb al vaker geschreven dat orals heel nuttig kunnen zijn en bij verstandig gebruik niet ongezond hoeven te zijn als je het beperkt tot 2 kuurtjes van een week 7 of 8 per jaar.

Ik heb gisteren nog gereageerd op de nieuwel cyclus van Suat voor wat betreft het gebruik van HCG. Een deel van jouw citaat is recht uit mijn hart gegrepen.

Wer raar dat dat stuk van Big Cat komt maar hij vervolgens een tegenovergesteld advies aan Suat geeft!

HCG keeps the size of your nuts up even after HPTA is shut down by your roids. That facilitates post-cycle recovery. Since HCG itself can cause negative feedback it needs to be discontinued the week before you come off or it will do the opposite of what it is intended to do. NEVER run HCG longer than Nolva or clomid. One should take a long break off any type of 17-alpha-alkylated steroids after this cycle as the liver will have taken a severe beating. That's the downside of being scared of needles.

Laatst bewerkt:
goeie post Big'r!

ik denk idd dat bepaalde factoren zoals cholesterol,bloeddruk en andere zaken onderschat worden t.o.v. de leverwaarden!

ben ook eens gestart met dbol, en ging er als een debiel op!!dankzij een goeie nakuur 8 kg behouden!!

oral kuurtjes kunnen heel nuttig zijn als beginner maar als gevorderde kuurder zal je al snel naar de injects moeten.

Natuurlijk is DBOL goed, alle bodybuilders in de jaren van Arnold zijn daar groot mee geworden.

Goeie post Big'r. Ik denk alleen wel dat het stukje van BC dat je aanhaalt in je post outdated is. Voor zover ik weet is BC nu juist tegen oral only cycles omdat 17aa's de cortisolgevoeligheid doen toenemen waardoor na je kuur de kans groot is dat je bijna alles weer verliest. Daar lees ik hier verder niets over.

Ow.....dus na 20 jaar zou dbol ineens niet goed meer werken ofzo?

Onzin natuurlijk...

Iedereen weet dat injects beter zijn maar om te zeggen dat een oral only beroerd is gaat me wat te ver.

Als je vd rest weet wat je moet doen kan je er best leuke resultaten mee boeken.

Eindelijk.. Eindelijk beginnen er weer eens wat positieve geluiden te komen over orals. Gelukkig zijn hier nog mensen met een eigen mening en die onderscheiden zich gelukkig van de na-praters!

Hulde aan Big'r!

Yoyoyo, heren.

Bedankt voor de support!

Ik had gedacht dat ik behoorlijk geflamed zou worden :D

Valt tot nu toe reuze mee. Had niet verwacht dat er toch zoveel mensen zouden zijn die orals niet zomaar afkeuren omdat dat toch een beetje de gang van zaken is hier.

Ik zal wel proberen een keer een draadje te openen over de werkelijke giftigheid van orals aan de hand van wetenschappelijke onderzoeken die ik kan vinden.

Ik wil nu ook weer niet iedereen aan de orals helpen hoor. Dat is zeker niet de bedoeling. Denk zelf dat een test only kuurtje veeeeel beter is (alhoewel ik dit aan de hand van de kennis die ik heb nog niet volledig kan onderbouwen). Alleen vergeleken met een stack van een oral met injects lijkt me een oral only kuurtje niet zo slecht.

als er nou een goed onderzoek is , of als big cat dat artikel van hem kan uitleggen, dan neem ik mijn woorden terug. Ben tenslotte altijd bereid om te leren :D

Volgens mij heb ik daar al eens wat over geschreven of verzameld. Ik zal eens ff kijken. Ik zal mijn threads vanavond ff aflopen. Greetz

Big'r zei:
Yoyoyo, heren.
Bedankt voor de support!
Valt tot nu toe reuze mee. Had niet verwacht dat er toch zoveel mensen zouden zijn die orals niet zomaar afkeuren omdat dat toch een beetje de gang van zaken is hier.
Ik zal wel proberen een keer een draadje te openen over de werkelijke giftigheid van orals aan de hand van wetenschappelijke onderzoeken die ik kan vinden.
Ik wil nu ook weer niet iedereen aan de orals helpen hoor. Dat is zeker niet de bedoeling. Denk zelf dat een test only kuurtje veeeeel beter is (alhoewel ik dit aan de hand van de kennis die ik heb nog niet volledig kan onderbouwen). Alleen vergeleken met een stack van een oral met injects lijkt me een oral only kuurtje niet zo slecht.

Testo zei:
Ow.....dus na 20 jaar zou dbol ineens niet goed meer werken ofzo?
Onzin natuurlijk...

Dat zeg ik niet bro, ik haal alleen BC's argument van cortisolgevoeligheid aan. Dat geldt voor elke 17aa steroïde dus niet alleen voor dbol. Volgens hem betekent dat wanneer je een oral als dbol in je kuur gebruikt deze het beste aan het begin van je kuur kunt nemen icm met een inject, zodat je aan het einde van je kuur niet zit met overgevoelige cortisol receptoren met alle gevolgen van dien. Er is dan immers aardig wat cortisol aanwezig.

Met andere woorden dbol is geen rotzooi maar lekka lekka indien je het juist gebruikt. En geloof me, ik kan het weten :cool: dbol is lekka.

G21 zei:
goeie post Big'r!
ik denk idd dat bepaalde factoren zoals cholesterol,bloeddruk en andere zaken onderschat worden t.o.v. de leverwaarden!
ben ook eens gestart met dbol, en ging er als een debiel op!!dankzij een goeie nakuur 8 kg behouden!!

daling in de je cholesterol wordt voornamelijk veroorzaakt door 17-AA's ... op injectables reageerd iedereen anders de een kan een daling verwachten en bij de ander gebeurd er niks..dat gezegd cholesterol waardes worden erg overgewaardeerd

4cc

Vnl. door 17-AA's en AAS die niet zwaar aromatiseren. Oestrogenen hielden weer je chol. levels te verbeteren.

Dacht ik. ;)

Big'r zei:
Yoyoyo, heren.

Bedankt voor de support!

Moet je GS es afzeiken :o :p

Ik denk idd dat je met Orals behoorlijk wat kunt bereiken op een relatief veilige manier, tuurlijk is het zwaar voor je lever, maar diverse middelen hebben diverse bijwerkeingen en nadelen. Allemaal in te calculeren als je jezelf goed na laat kijken.

Big'r zei:
Denk zelf dat een test only kuurtje veeeeel beter is (alhoewel ik dit aan de hand van de kennis die ik heb nog niet volledig kan onderbouwen).

Onder andere doordat testosteron heel veel functies vervult in het menselijk lichaam die niet allemaal worden opgevangen door dbol. Dit geldt echter voor elke roid anders dan test.

Over verhoogde cortisollevels bij gebruik 17-AA's. Copy/paste van mezelf:

Heb mezelf ook niet zo in die cortisol levels verdiept, maar volgens mij bedoelt BigCat deze studie:
[3H]dexamethasone binding activity in liver microsomes is modulated differently by 17 alpha-alkylated androgens and testosterone in vivo.
Rat liver microsomes contain a single class of steroid binding sites, capable of binding various glucocorticoids and progesterone. In a previous article, we have described the in vitro interaction of several androgens with this binding site. Unlike natural androgens, the 17 alpha-alkyl derivatives stanozolol and danazol were capable of interacting with this binding site through a negative allosteric pattern. Now, the effects these steroids exert on the microsomal [3H]dexamethasone binding site have been studied in vivo. The administration of a single dose of stanozolol to rats provoked a significant reduction in the microsomal [3H]dexamethasone binding capacity. This effect was maximal two hr after stanozolol administration and persisted for six hr. The restoration of the [3H]dexamethasone binding level after stanozolol administration was dependent on protein synthesis, since it was blocked by the concomitant administration of cycloheximide. None of the other androgens tested (danazol, methyltestosterone, fluoxymesterone, and testosterone propionate) was capable of provoking a similar effect when administered 2 or 24 hr prior to sacrifice. In rats treated for seven days with a daily dose of diverse androgens and sacrificed 24 hr after the last treatment, none of the 17 alpha-alkyl androgens assayed provoked significant changes in the microsomal [3H]dexamethasone binding level, although stanozolol, danazol, and methyltestosterone provoked a significant increase in glucocorticoid receptor concentration. In contrast, the administration of testosterone propionate provoked a 50% reduction in the [3H]dexamethasone binding level without causing changes in the glucocorticoid receptor concentration. These results provide new evidence on the existence of different effects on the liver of 17 alpha-alkyl androgens, compared to the effects produced by natural androgens.
Maar zoals ik al vermeldde: Heb hier verder ook geen verstand van.
Edit: toch nog iets relevants te melden: De studies naar oestrogeen receptoren lieten na gebruik van anti- oestrogenen een tijdelijke verhoging van receptoren zien van enkele weken.
Ik weet niet of je deze tijds-spanne zomaar kunt doortrekken, en ik weet ook niet hoe belangrijk lever receptoren zijn in het gehele plaatje. Tenslotte kan ik ook niet afleiden of deze receptoren ook in andere delen van het lichaam zijn verhoogd in aantal, en of dit weer relevant genoeg is voor een algehele catabole toestand.
Vind er zomaar nog eentje:
Stanozolol and danazol, unlike natural androgens, interact with the low affinity glucocorticoid-binding sites from male rat liver microsomes.
Some 17 alpha-alkylated androgens used as anabolic agents, such as stanozolol (ST) and danazol (DA), have specific effects on the liver that are not exerted by testosterone. This gives rise to the possibility that a steroid-binding protein, other than the androgen receptor, could modulate the intracellular actions of these agents. Male rat liver microsomes contain a homogeneous population of [3H]dexamethasone ([3H]DEX)-binding sites which we have denominated low affinity glucocorticoid-binding sites (LAGS). Because glucocorticoids, progestagens, and the synthetic estrogen ethynyl estradiol compete with [3H]DEX for binding to the LAGS, we aimed to study the possible interactions between androgens and the LAGS. To investigate whether several androgens had the capability of interacting with the LAGS, we performed competition experiments. The LAGS had no affinity for testosterone or methyltrienolone (R1881). However, some 17 alpha-alkylated androgens (DA (IC50, 116 nM) > ST >> fluoxymesterone > mestaline > methandriol >> methandrostenolone > methyltestosterone) were able to compete with [3H]DEX binding to liver microsomes. ST and DA were potent inhibitors of [3H]DEX binding to liver microsomes. They decreased both the affinity and the number of [3H]DEX-binding sites, increased the dissociation rate of [3H]DEX from the LAGS, and provoked a time- and dose-dependent inactivation of the [3H]DEX-binding site. These results strongly suggest that ST and DA exert a negative allosteric modulation on [3H]DEX binding to the LAGS. The in vivo administration of ST (but not other androgens) to male rats provoked a time- and dose-dependent decrease in the LAGS level. Full recovery of the LAGS concentration required at least 8 h and was blocked by protein synthesis inhibitors. Such results suggest that ST irreversibly inactivates the [3H]DEX-binding site in vivo as it does in vitro. Taken together, these observations are indicative of an irreversible interaction between some 17 alpha-alkylated androgens and the LAGS both in vitro and in vivo and suggest that ST may be an important pharmacological tool that can be used in the elucidation of the molecular structure of the LAGS. These results also mean that the LAGS are a steroid-binding entity able to distinguish between natural androgens and 17 alpha-alkylated testosterone derivatives used as anabolic agents.
VOLLEDIGE PDF: [Link niet meer beschikbaar]

Ruff-E zei:
Dat zeg ik niet bro, ik haal alleen BC's argument van cortisolgevoeligheid aan. Dat geldt voor elke 17aa steroïde dus niet alleen voor dbol. Volgens hem betekent dat wanneer je een oral als dbol in je kuur gebruikt deze het beste aan het begin van je kuur kunt nemen icm met een inject, zodat je aan het einde van je kuur niet zit met overgevoelige cortisol receptoren met alle gevolgen van dien. Er is dan immers aardig wat cortisol aanwezig.
Met andere woorden dbol is geen rotzooi maar lekka lekka indien je het juist gebruikt. En geloof me, ik kan het weten :cool: dbol is lekka.

Ik bedoelde het ook niet tegen jouw persoonlijk hoor,bro.

Bedoelde dus die theorie van BC.

Terug
Naar boven