MuscleMeat

Overbelast of gewoon trainen?

ZeroHero

Novice
Waardering
0
Lengte
1m89
Massa
88kg
Had dit in het verkeerde forum gepost.

Sinds een aantal weken ben ik weer aan het sporten na lange tijd. Vorige week maandag heb ik mijn borst getraind met bench en flies. Ik ben toen direct voluit gegaan met een matige warming up, wat achteraf niet slim was. De volgende dag viel de spierpijn mee en ben ik 36 baantjes gaan zwemmen. Woensdag flink spierpijn dus ben naar de sportschool gegaan en oefeningen gedaan waarbij ik m'n borst en anterior deltoid ontzag. Rug getraind en tricep. Blijkbaar toch m'n borst wat belast wat 's nachts had ik al gigantisch veel spierpijn. Heeft wat dagen aangehouden. En nu heb ik sinds zaterdag geen spierpijn meer maar kan ik mijn borstspier (major of minor pec denk ik) niet echt strekken. Het is alsof de spier vast zit of een stuk korter is. Als ik met mijn armen gestrekt in een t vorm ga staan ( armen wat hoger dan de schouders) trekt mijn borst heel erg. Gek genoeg is het met gestrekte armen meer voelbaar dan met gebogen.

Wat kan dit zijn? Als ik hem nu belast/aanspan voel ik geen pijn. Maar hij is wel stijf/kort/gespannen. Iemand enig idee? Ik wil morgen graag weer wat baantjes trekken namelijk.

Als het geen pijn doet kan je gewoon gaan zwemmen.

Jij bedoelt niet je aanhechtingen, toch? Als je spier gewoon stijf is, is het vast milde spierpijn. Je spier wordt echt niet ineens cht korter.

Als je spierpijn dagenlang aanhoudt, dan kan het best zijn dat jij het in je voeding moet zoeken. Matige beweging is meestal goed tegen spierpijn (betere doorbloeding, dus betere toevoer van voedingsstoffen en afvoer van afvalstoffen), zeker icm gewoon goede voeding.

Terug
Naar boven