Fitness Seller

overheadpress/military press

gta4jwz

Freaky Bodybuilder
Waardering
227
Lengte
1m77
Massa
88kg
Vetpercentage
15%
Stand van je voeten. Bij MP staan je voeten tegen elkaar, alsof je in de houding staat.

Bij OH Press sta je gewoon op schouderbreedte,

Je hebt ook nog pushpress.. dan gebruik je leg drive.

Goed zo?

• Topic Starter Topic Starter
Stand van je voeten. Bij MP staan je voeten tegen elkaar, alsof je in de houding staat.

Bij OH Press sta je gewoon op schouderbreedte,

Je hebt ook nog pushpress.. dan gebruik je leg drive.

Goed zo?
wat heeft het voor nut dan die voetenstand?

military press is ook een overhead variant.

je drukt het gewicht immers boven je hoofd (over - head).

De Military Press is een variatie op de Overhead Press.
Dus je kan je oh press alleen maar military press noemen als je een bepaalde techniek hanteert.
(knieën gelokt, hielen tegen elkaar en voor je lichaam de baar uitdrukken)

Nu het overgrote deel van de mensen zijn niet zo strict in het benoemen van de military press.
de enigste 3 belangrijke criteria zijn da ge rechtstaat, je knieën gelokt houd en da ge het voor u lichaam uitdrukt.
Al de rest (handenstand, voetenstand,...) maakt niet zoveel uit imo :o

Bij overhead press komt er meer kracht uit de rest van je lichaam, military press is alleen maar schouders.

• Topic Starter Topic Starter
Het is me helemaal duidelijk bedankt ik doen zins vandaag rippetoe, maar als mp meer compound is doe ik die inplaats van overhead press

Wie zegt dat MP meer compound is??

Hoe meer spiergroepen je aanspreekt des te meer compound de oefening is. MP press is juist strikter en spreekt minder spiergroepen aan en is dus minder compound.

Wie zegt dat MP meer compound is??

Hoe meer spiergroepen je aanspreekt des te meer compound de oefening is. MP press is juist strikter en spreekt minder spiergroepen aan en is dus minder compound.

Ik redeneerde vanuit het idee dat je door een instabiele houding juist meer kleine hulpspieren nodig had om toch de oefening correct uit te blijven voeren. Leg mij dan eens uit waarom precies een overhead press meer compound zou zijn? Is dat omdat je meer met de rest van je lichaam mee beweegt ( resultaat: je kan meer gewicht aan?).

Ik redeneerde vanuit het idee dat je door een instabiele houding juist meer kleine hulpspieren nodig had om toch de oefening correct uit te blijven voeren. Leg mij dan eens uit waarom precies een overhead press meer compound zou zijn? Is dat omdat je meer met de rest van je lichaam mee beweegt ( resultaat: je kan meer gewicht aan?).

meer compound wil vooral zeggen meer gewrichten in het spel en das met een mp nu eenmaal minders als met een default overhead.

Voor mierenplasgatneukers is er een wereld van verschil, de rest van de wereld boeit het geen reet.

Mijn idee hiervan was altijd dat OH press gewoon een verzamelnaam is voor alle vormen van schouderdrukken, MP is hier een (strikte) variant van.

Dat klopt. OH press is een verzamelnaam.

doe hem vooral veel afwisselen met dumbbells, barbell en heel soms in de smit (maar das vooral neckpress)

maar sta liever met een been iets voor het andere voor stabiliteit..

Terug
Naar boven