XXL Nutrition

Overmatige hoeveelheid huid

Niksmismee

Novice
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
87kg
Vetpercentage
13%
Yo, ik heb een probleem.
ik had namelijk vroeger overgewicht, en veel ook. op mijn 10e woog ik 80 kilo, en op mijn hoogtepunt op mijn 14e woog ik 110 kilo. Toen heb ik mijn hele leefstijl omgegooid, ik ben begonnen met wielrennen en hardlopen, en heb mijn voedingspatroon drastisch verbeterd. daardoor woog ik na een half jaar 81 kilo. daarbij voelde ik me goed, maar ik had een grote hoeveelheid huid die vroeger mijn vet beschermde. ik ben een jaar geleden begonnen met sirieus fitnessen, en heb al aardig wat spiermassa opgebouwd. ik weeg momenteel 87 kilo, maar heb nog steeds een grote hoeveellheid huid die mijn spieren onzichtbaar houdt, en dan heb ik het vooral over de buikspieren.
is er iemand die hiermee ervaring heeft, die mij advies kan geven!

Thanks!

Yo, ik heb een probleem.
ik had namelijk vroeger overgewicht, en veel ook. op mijn 10e woog ik 80 kilo, en op mijn hoogtepunt op mijn 14e woog ik 110 kilo. Toen heb ik mijn hele leefstijl omgegooid, ik ben begonnen met wielrennen en hardlopen, en heb mijn voedingspatroon drastisch verbeterd. daardoor woog ik na een half jaar 81 kilo. daarbij voelde ik me goed, maar ik had een grote hoeveelheid huid die vroeger mijn vet beschermde. ik ben een jaar geleden begonnen met sirieus fitnessen, en heb al aardig wat spiermassa opgebouwd. ik weeg momenteel 87 kilo, maar heb nog steeds een grote hoeveellheid huid die mijn spieren onzichtbaar houdt, en dan heb ik het vooral over de buikspieren.
is er iemand die hiermee ervaring heeft, die mij advies kan geven!

Thanks!

Volgens mij is je huid er niet ter bescherming van het vet wat eronder zit. Maar dat terzijde.

Goed werk gozer!

En je huid zou terug moeten 'krimpen'. Alleen schijnt dit wel even te duren.
Je leeftijd heb je in ieder geval erg mee.

En train anders gewoon door dan zitten er spieren i.p.v. onder dalijk.
Hoeft je huid daarvoor niet meer uit te rekken :cool:

Props voor het verliezen van zoveel gewicht!

Hoe lang ben je nu 'slank'? Over tijd slinkt je huid nog wat in, mede doordat je zo jong bent. Ik merk bij mezelf dat het langzaam nog wat strakker trekt.

Misschien als je volgroeid bent qua lengte een operatie overwegen?

buikwandcorrectie, wordt trouwens niet vergoed

Teveel aan huid is helaas iets dat je niet zomaar weg kan trainen, tenzij het beperkt zou zijn. Dat moet je dus zoals al gezegd laten opereren. Misschien kan je wel nog wat vet kwijt.

• Topic Starter Topic Starter
Ben nu bijna 2,5 jaar slank, en mijn huid is nog niet merkbaar minder geworden. Ik kan het niet helemaal opvullen met buikspieren, helaas.
Buikwandcorrectie ben ik waarschijnlijk nog iets te jong voor (?), maar de foto's van de operatie zien er tot nu toe nog niet zo prettig uit, zie onder.

http://farm4.static.flickr.com/3105/2721405000_afc4fb9ee2.jpg

Inderdaad geen geweldig aanzicht, al hoop ik wel dat dit gaat om een 'vers' litteken. Persoonlijk heb ik ook last van overtollig buikvel, overweeg in de toekomst als dit zo blijft wel een operatie. Heb wel gehoord dat je 't minimaal 2 jaar de tijd moet geven om strak te trekken. In mijn geval nog 1,5 jaar te gaan dus:)! BWC is overigens wel prijzig dacht ik.

Ga maar lekker trainen,op gezonde manier aankomen....huid is elastisch, op wat langere termijn moet het bijtrekken. En jij bent nog jong en groeit nog ;)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Terug
Naar boven