Fitness Seller

Profielwerkstuk: Bigorexia, vrijwilligers gevraagd om een enquête in te vullen(10min)

zou t zelf niet bigorexia noemen. die naam klopt niet. het is ook wel bekend onder "the adonis complex"
maar goed.

1. Op welke leeftijd ben je begonnen met trainen en wat was daar je reden tot toe?

19e omdat ik uit vorm was geraakt. op mn 23e serieus met voeding etc bezig gegaan

2.1 Denk jij zelf dat je niet zonder sporten meer kan?

op dit moment zou ik niet zonder kunnen

3. Hoe hou je je motivatie om steeds groter en groter en groter te worden?
ik heb een streefdoel voor ogen.
3.1 Heb je het echt nodig om gemotiveerd worden of ben je al gemotiveerd genoeg van eigen?
trainen zit in mijn routine. het is niet moeilijk om te trainen. het gaat vanzelf
3.2 Kijk je regelmatig filmpjes op internet om weer de "drive" te krijgen om weer de sportschool in te gaan?
af en toe, maar zoals ik al aangaf, zit het in mijn dagelijkse routine om naar de sportschool te gaan en op vaste tijden te eten.

4. Hoeveel uren ben je per week bezig met bodybuilding/fitness?(inclusief koken ,research op internet)
A.Sporten? 4,5 uur
B.Koken? 1,5 uur
C.Research op het internet? 2 uur

5. Is de drang om groot te worden voor jou zo groot dat je bereid bent om over te stappen op de anobilische middelen en waarom zou je dat doen of juist niet doen?
ja. het doel wat ik voor ogen heb is met mijn genetische aanleg niet te behalen.

6. Wat heeft bodybuilding/fitness voor jou betekent, wat heeft het jou gebracht, niet alleen op fysiek gebied maar ook op mentaal gebied?
meer zelfvertrouwen, hogere pijngrens, stukje karakter(weten dat je trots op iets kunt zijn als je er hard voor gewerkt hebt en dingen hebt gelaten)
7. Wat heeft bodybuilding/fitness voor een negatieve gevolgen gehad? Op bijv sociaal gebied fysiek, financieel, anders……
het kost veel geld. voeding, supplementen, aas

Laatst bewerkt:
Sinds ik anobilische middelen neem, maak ik de gains van mn leven !!!1!1!

1. Op welke leeftijd ben je begonnen met trainen en wat was daar je reden tot toe?

20, na het uitgemaakt te hebben met mijn vriendin en eindelijk vrije tijd te hebben

Nee. Ik sta altijd wel te springen om te trainen en ik voel me zeer beroerd als ik verplicht een keer moet overslaan. Maar als ik echt niet meer zou kunnen door overmacht zal ik mij daar bij neerleggen

Resultaten zien en discipline

3.1 Heb je het echt nodig om gemotiveerd worden of ben je al gemotiveerd genoeg van eigen?

Ik ben altijd zeer gedisciplineerd geweest. Dom om ergens aan te beginnen en niet af te maken, ookal is de finish nog lang niet in zicht

3.2 Kijk je regelmatig filmpjes op internet om weer de "drive" te krijgen om weer de sportschool in te gaan?

Alleen om nieuwe traininsmanieren te ontdekken

4. Hoeveel uren ben je per week bezig met bodybuilding/fitness?(inclusief koken ,research op internet)

Zonder overdrijven zo'n 4 uur per dag

A.Sporten?

2 uur per 4 dagen + 1 uur cardio op zondag = 9 uur

B.Koken?

half uur elke ochtend + 2 uur int weekend = 5,5 uur

C.Research op het internet?

Wanneer ik op me werkk zit bij elkaar miss een uurtje of 2 per dag

5. Is de drang om groot te worden voor jou zo groot dat je bereid bent om over te stappen op de anobilische middelen en waarom zou je dat doen of juist niet doen?

Ja. Alleen is het voor mij erg moeilijk om in aanraking te komen met de goede personen.
Waarom? Omdat het kan!

6. Wat heeft bodybuilding/fitness voor jou betekent, wat heeft het jou gebracht, niet alleen op fysiek gebied maar ook op mentaal gebied?

Meer Discipline en zelfvetrouwen

7. Wat heeft bodybuilding/fitness voor een negatieve gevolgen gehad? Op bijv sociaal gebied fysiek, financieel, anders……

1 keer goed ziek geweest van efedrine en toen was ik best bang, maar verder nee

Op mijn 18e de wondere wereld van het krachttrainen begonnen met ontdekken, rond mijn 20e serieus begonnen.
Momenteel kijk ik elke dag uit naar de avond uren, waarbij ik weer kan sporten. Gewichtstoename, krachttoename en uiterlijke verandering houden me dusdanig gemotiveerd/geobsedeerd dat het een onderdeel van mijn leven is geworden, tevens het ritme en de discipline van het bodybuilden. Ik zou gestoord worden als ik dit zou moeten missen, hoogstwaarschijnlijk.

Het groter en sterker worden is motivatie genoeg. De weg naar het nog groter en nog sterker worden.

Moderation in discipline is failure. Ik ben gemotiveerd en gedisciplineerd van mijn eigen. Degene die dat niet zijn, hebben bij voorbaat al verloren.

Filmpjes? Ik besteed mijn tijd liever nuttig ;)

A.Sporten? 4x 1.5 uur = circa 6uur
B.Koken? uurtje of 4-5
C.Research op het internet? Gemiddeld genomen toch wel een aantal uur

Ja zeker. Ik ben sowieso al geen genetisch wonder zogezegd en mijn doelen liggen uiteindelijk toch wel hoger dan naturel haalbaar.

Discipline, motivatie, ritme, zelfvertrouwen, kracht & spiermassawinst ;), en zeer veel kennis en enigzins motoriek.

Financieel natuurlijk wel wat, 5000+kcal per dag eten is niet goedkoop.
Ik heb een schouderblessure opgelopen waar ik vandaag de dag nog steeds sporadisch last van heb.

toen ik 15 was, de reden is dat ik sterker wil zijn dan m'n vader. mijn doel was hem verslaan met front rises:P

Ik kan wel zonder. Alleen moet ik dat leren accepteren. later word je ook oud en zul je der ook ooit mee moeten ophouden.

door filmpjes te kijken en dat ik na mijn training ineens superman lijk. dan lijkt het net of ik gewoon paar jaar langer train!

nee. Ik denk bij alles : ALS je het doet, doe het dan goed!

ja eigenlijk best wel vaak.

A.Sporten?

5/6 uur per week

B.Koken?

koken hmm. als eitje koken telt dan misschien 1 uur per week.

C.Research op het internet?

Ongeveer anderhalf uur per dag

Ja. maar toch begin ik hier niet aan, dat is het niet waard wat je er allemaal mee verkloot.

meer zelfvertrouwen EN CHICKS!

Last van jaloerse mensen die mij gaan beschuldigen van steroide gebruik. maar het ergste zijn nog de ziekelijke vieze homo ventjes in de gym. hiervoor had ik niks tegen homo's, maar nu begin ik ze echt te haten! het is geen homobar!

Laatst bewerkt:
Sorry nu even geen tijd voor. Maar ik vraag me af: Hoe wou je deze enquete gebruiken voor je werkstuk? Ga je de data analyseren, of kijk je er een beetje naar en schrijf je daar een half a4-tje over? Het lijkt me namelijk nogal lastig met deze vragen om de antwoorden te analyseren en overeenkomsten enz. te vinden (behalve dan een beetje uit de losse pols).

Als je nu bijv. een programma als SPSS download, de vragen mult.choise maakt en analyseert zorgt het standaart voor +2 punten voor je beoordeling.

Laatst bewerkt:
Bigorexia enquête

5 Jaar geleden, toen was ik 17. Ik ben begonnen om lekkerder in mijn vel te gaan zitten

Ja, zonder sport voel ik me niet lekker

Vooral het kijken naar de pro's en foto's bekijken van mensen die mooie prestaties hebben neergezet. Ook mijn eigen groei en die van mijn trainingsmaten motiveert.

Eigen motivatie is genoeg voor 2

Soms, maar zonder zou ik de drive ook wel hebben. Als bij een goede training even een flex tevoorschijn haalt geeft dit ook veel motivatie ;)

A.Sporten? Incl weg gaan tot thuiskomen: 11 uur
B.Koken? Kook altijd vers, niet ingewikkeld: 7 uur
C.Research op het internet? 4/5/6 uur

FAACK: totaal toch wel 23 uur

Sluit niets uit. Ik zou dit gebruiken als dit aan sluit bij mijn doelen. Stel je wilt x aantal kilo spiermassa aankomen in x aantal jaar. Gaat dit naturel; mooi, is dit niet het geval dat is er hulp nodig

Fysiek: lekkerder in vel
Mentaal: Ego boost, vrouwen houden ervan (ook al beweren ze heel vaak dat het ze niet uit maakt, sorry deze leugens de wereld uit te helpen). Overigens is dit niet dé reden te gainen, dit doe ik nog altijd voor mezelf en het plezier in de sport

Als je er te ver in door gaat moet je uitkijken dat je nog wel kunt genieten van de dingen die voor andere mensen normaal zijn. Een drankje doen, heel soms wel een keer cheaten. Verder hebben mensen wel gemakkelijk een oordeel over BB en drugs. Als op zichzelf wonende student heeft het financieel heel veel gevolgen, het kost behoorlijk wat geld om veel te eten :D. Maar het is het zeker waard:p

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven