Fitness Seller

Overstap van Stronglifts naar 'German Volume Training (3 day split)'

Derkk

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m91
Massa
92kg
Hallo allemaal,

Ik ben de laatste tijd druk bezig geweest met het Stronglifts 5x5 schema, ik ben ook erg blij met dit schema, in mijn ogen heb ik ontzettende sprongen gemaakt! Ik ben zichtbaar in massa toegenomen en in kracht gegroeid.

Op dit moment zit ik zo in het schema (week 12):

-Squat 95kg 5x5
-Deadlift 105kg 1x5
-Bench Press 67,5kg 5x5
-Overhead Press 47,5kg 5x5
-Barbell Row 57,5kg 5x5

Ik ben van 74kg naar 81kg aangekomen, mijn vetpercentage is van 9% naar 7% gedaald (daar ben ik overigens niet heel erg blij mee).

Ik heb dus met veel plezier en motivatie met het Stronglifts schema getraind, ook heb ik het gevoel dat ik een goede basis heb gelegd voor een evt nieuw schema. Een schema waar de nadruk iets meer op massa ligt ipv het 'powerliften'. (Ik weet dat massa hand in hand gaat met kracht)

Via 'Welk schema is geschikt voor mij?' is mijn oog gevallen op het zogenoemde 'German Volume Training'. Dat schema ziet er uit als een goede basis. Ik wil graag een 3-day split schema als volgt gaan volgen:

MA:
chinnen (10x10)
incline bankdrukken (10x10)
dumbbell rows (3x10)
incline dumbbell flyes (3x10)

WO:
squat (10x10)
lying leg curl (10x10)
leg extensions (3x15-20)
Deadlift (3x10)

VR:
weighted triceps dips tussen 2 bankjes(10x10)
biceps barbell curl(10x10)
liggende triceps extensions(3x10)
incline hammer curl (3x10)

Zouden jullie nog oefeningen toevoegen/eruit halen? Eventueel nog het standaard bankdrukken eraan toevoegen?

Het zou fijn zijn als jullie me hiermee willen helpen, ik bedank jullie alvast voor alle tips en opmerkingen!

Derk

Dus je zegt dat je 7kg bent bijgekomen en in vetpercentage 2% gedaald.
Dat wilt dus zeggen van 67kg vetvrije massa naar 75kg vetvrije massa.
Lijkt mij toch een zeer mooi resultaat hoor.

Hallo allemaal,

Ik ben de laatste tijd druk bezig geweest met het Stronglifts 5x5 schema, ik ben ook erg blij met dit schema, in mijn ogen heb ik ontzettende sprongen gemaakt! Ik ben zichtbaar in massa toegenomen en in kracht gegroeid.

Op dit moment zit ik zo in het schema (week 12):

-Squat 95kg 5x5
-Deadlift 105kg 1x5
-Bench Press 67,5kg 5x5
-Overhead Press 47,5kg 5x5
-Barbell Row 57,5kg 5x5

Ik ben van 74kg naar 81kg aangekomen, mijn vetpercentage is van 9% naar 7% gedaald (daar ben ik overigens niet heel erg blij mee).

Ik heb dus met veel plezier en motivatie met het Stronglifts schema getraind, ook heb ik het gevoel dat ik een goede basis heb gelegd voor een evt nieuw schema. Een schema waar de nadruk iets meer op massa ligt ipv het 'powerliften'. (Ik weet dat massa hand in hand gaat met kracht)

Via 'Welk schema is geschikt voor mij?' is mijn oog gevallen op het zogenoemde 'German Volume Training'. Dat schema ziet er uit als een goede basis. Ik wil graag een 3-day split schema als volgt gaan volgen:

MA:
chinnen (10x10)
incline bankdrukken (10x10)
dumbbell rows (3x10)
incline dumbbell flyes (3x10)

WO:
squat (10x10)
lying leg curl (10x10)
leg extensions (3x15-20)
Deadlift (3x10)

VR:
weighted triceps dips tussen 2 bankjes(10x10)
biceps barbell curl(10x10)
liggende triceps extensions(3x10)
incline hammer curl (3x10)

Zouden jullie nog oefeningen toevoegen/eruit halen? Eventueel nog het standaard bankdrukken eraan toevoegen?

Het zou fijn zijn als jullie me hiermee willen helpen, ik bedank jullie alvast voor alle tips en opmerkingen!

Derk

Waarom met iets stoppen als het voor je werkt :S:S

Zonde dat je met iets gaat stoppen dat zo goed voor je lijkt te werken.

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb het gevoel alsof ik de laatste maand amper meer sprongen maak... Qua kracht groei ik nog langzaam door, maar qua massa komt er weinig bij op, daarom heb ik het gevoel dat het misschien tijd wordt om over te stappen op een ander schema. Bedankt voor jullie reacties!

Niks met trainingschema te maken, ga maar eens aan je voedingsschemawerken als je vooruitgang wilt boeken , de eerste maanden ga je snel gainen, wat jij nu achter de rug hebt, nu zal het sowieso veel trager gaan.

Als sneller wilt gaan moet je minimum een goed voedingsschemasamenstellen en zou je supplementen kunnen gebruiken, maar belangrijkste is je voeding

---------- Post toegevoegd Wed 18 Apr 2012 om 12:13 ----------

Dips tussen 2 bankjes? Kan je toch niet diep gaan, of je moet ver voorover hangen, maar dan zijn het al chest dips

Dus in principe kan ik met Stronglifts ook voldoende door blijven groeien, maar nu is het een kwestie van me meer dan hiervoor op de voeding te concentreren?

Je spreekt je rug heeeeeeeel weinig aan vind ik

---------- Post toegevoegd Wed 18 Apr 2012 om 12:16 ----------

Dus in principe kan ik met Stronglifts ook voldoende door blijven groeien, maar nu is het een kwestie van me meer dan hiervoor op de voeding te concentreren?

Dat kan, maar een massa programma is nog beter soms tussen de 8-12 reps en als je daartussen in failure valt, zit je massa te trainen, 3-4sets doen

---------- Post toegevoegd Wed 18 Apr 2012 om 12:18 ----------

Ik vraag me af hoe je zo snel bent gegroeid als je niet mett je voeding bezig was

In het huidige schema of het nieuwe schema dat ik gepost heb weinig met mijn rug bezig? Ik merk dat ik met het huidige schema het squatten mijn rug ook al behoorlijk aanpak, daarbij ook het deadliften...

Ik ben wel bezig geweest met mijn voeding, maar niet echt in de vorm van een schema... Min of meer op gevoel + weightgainers. Ik ben veel brinta gaan eten, meer boterhammen naar school, bakje kwark voor het slapen gaan, enz...

Als ik nou overstap op dat nieuwe schema + een voedingsschema maak, dan moet ik toch weer flinke sprongen kunnen maken in massa?

Maar even inhoudelijk over het schema dat ik heb voorgesteld, ziet dat er goed uit of zijn er nog dingen aan op te merken?

Je kan max 0,5-1kilo aankomen per maand
Meer is op natuurlijke wijze gewoon niet mogelijk

Ik ben op natuurlijke wijze in 3 maanden 6 kg aangekomen. Dat is dus 2kg per maand...

Ik heb het gevoel alsof ik de laatste maand amper meer sprongen maak... Qua kracht groei ik nog langzaam door, maar qua massa komt er weinig bij op, daarom heb ik het gevoel dat het misschien tijd wordt om over te stappen op een ander schema. Bedankt voor jullie reacties!

Het zit hem echt puur in je voeding. Als je boven je onderhoudsniveau eet zal je hoe dan ook aankomen. Als je niet aankomt eet je te weinig en zal je met geen enkel schema de resultaten boeken die je wilt. Hou gewoon je huidige trainingsschema vast en concentreer je op je voeding.

Per maand zal je max 1kilo spiermassa aankomen, vet kan je meer bijkomen natuurlijk

Oke bedankt, ik zal binnenkort eens een voedingsschema posten, ben benieuwd wat jullie ervan zeggen!

Terug
Naar boven