MuscleMeat

Overval Deurne: Moet de vrouw die de 2 overvallers doodschoot vervolgd worden of niet?

Peiling Peiling Moet de vrouw die 2 overvallers dood schoot vervolgd worden of niet?

• Ja

Stemmen: 12 11,0%
  • Nee

Stemmen: 89 81,7%
  • Geen mening

Stemmen: 8 7,3%

• Totaal stemmers
    109
  • Peiling gesloten .
Daar ging het niet om. Het ging erom dat ik er vanuit ga dat de juwelier WEL genoeg geld heeft (dus niet in aanmerking komt voor rechtsbijstand) maar niet zoveel geld heeft voor een hele goede, dure advocaat.

Hoe je het ook wend of keert, de juweliers mogen hun eigen advocaat uitkiezen.
Ook een dure als zij dat willen, lees mijn vorige bericht en bron.

Hoe je het ook wend of keert, de juweliers mogen hun eigen advocaat uitkiezen.
Ook een dure als zij dat willen, lees mijn vorige bericht en bron.

Ja, daar heb je gelijk in, ik heb ook nooit gezegd dat dit niet mocht. Ik ging in op jouw ''het kostte hem niks''. Niet op het gedeelte over het zelf kiezen van de advocaat.

Ja, daar heb je gelijk in, ik heb ook nooit gezegd dat dit niet mocht. Ik ging in op jouw ''het kostte hem niks''. Niet op het gedeelte over het zelf kiezen van de advocaat.

Volgens mij haal je dingen door elkaar.
Vind dit iig een rare discussie.

Volgens mij haal je dingen door elkaar.
Vind dit iig een rare discussie.

Je snapt het niet..
Jij zegt dit:

''Ik heb daar andere ervaring in.
Dat persoon X zelf zijn advocaat heeft mogen uitkiezen en koste hem niks.
Misschien is dit ondertussen veranderd.''

Ik ga in op het dikgedrukte deel door wetsartikelen te laten zien waarin staat wanneer iemand er recht op heeft (persoon X zal hier dan dus in die categorie hebben gezeten) en dat diegene wel een eigen bijdrage moet betalen.

Jij denkt dat ik het heb over het fout of iemand wel of niet een advocaat mag kiezen, dit is niet zo.

Ja ja, je hebt gelijk hoor.

Hell93,

Om aan te geven dat je altijd je eigen advocaat mag kiezen of je het geld nou wel of niet hebt.
Dat een vermogend iemand wel moet dokken heb ik nooit ontkent en is verder vanzelfsprekend.

---------- Toegevoegd om 16:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:52 ----------

Dankje, iemand die het snapt.
Ik ben echter niet de enige gelijk heeft, aangezien Hill en Kixat dit ook hebben gezegd (dat dit niet geheel gratis is).

Er word je gelijk gegeven omdat mensen moe van je worden.

die hell is echt surreal:roflol::roflol::roflol:

Hell93,

Om aan te geven dat je altijd je eigen advocaat mag kiezen of je het geld nou wel of niet hebt.
Dat een vermogend iemand wel moet dokken heb ik nooit ontkent en is verder vanzelfsprekend.

Daar gaf ik je net al gelijk in..daar had ik het helemaal niet over.

Jij dacht dat ik het over ''zelf kiezen van advocaat'' had.
In de quote over persoon X zeg je dat hij een advocaat kreeg zonder iets te betalen, hierop zei ik dus dat het niet gratis is. Nu is duidelijk dat jij dus ook vindt dat persoon X een eigen bijdrage moest betalen (tenzij hij deze regeling had voordat deze 'eigen bijdrage' wet inging.)

Duidelijk, we zijn het eens.

---------- Toegevoegd om 16:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:55 ----------

Kom op man, ik zeg alleen dat mensen een eigen bijdrage moeten betalen als ze rechtsbijstand krijgen, omdat jij zegt dat persoon X NIKS hoefde te betalen.
Is dat nou echt zo moeilijk?

Ben je ook, engerd.

Daar gaf ik je net al gelijk in..daar had ik het helemaal niet over.

Jij dacht dat ik het over ''zelf kiezen van advocaat'' had.
In de quote over persoon X zeg je dat hij een advocaat kreeg zonder iets te betalen, hierop zei ik dus dat het niet gratis is. Nu is duidelijk dat jij dus ook vindt dat persoon X een eigen bijdrage moest betalen (tenzij hij deze regeling had voordat deze 'eigen bijdrage' wet inging.)

Duidelijk, we zijn het eens.

Vond helemaal niet dat persoon X een eigen bijdrage moest betalen, hoe kom je er bij? :D

Met de onderstaande quote wek je toch echt het vermoeden dat je bedoeld dat ze dus geen top advocaat kunnen regelen terwijl het geen moer uitmaakt hoeveel geld ze hebben en ten alle tijden hun advocaat mogen uitkiezen of ze dit nu WEL of NIET kunnen betalen.
En dan jou mening?
Het gaat om de feiten!

Je krijgt een advocaat van de staat, als je minder inkomen hebt dan .... euro. (Bedrag weet ik niet).
Ik ga er vanuit dat zij genoeg geld hebben om een advocaat zelf te betalen, maar niet genoeg om een top advocaat te betalen. Dat is mijn mening, maakt verder niet eens uit.

Kom op man, ik zeg alleen dat mensen een eigen bijdrage moeten betalen als ze rechtsbijstand krijgen, omdat jij zegt dat persoon X NIKS hoefde te betalen.
Is dat nou echt zo moeilijk?

Die persoon X was ik zelf en die eigen bijdrage was 0!
Dan betaal je dus in feite geen eigen bijdrage....:rolleyes:

Oké..op een rijtje dan maar:

Ik dénk dat de juwelier genoeg geld heeft om niet in aanmerking te komen voor rechtsbijstand.
Ik dénk dat de juwelier niet zóveel geld heeft om een top advocaat te betalen.
(Dit is mijn mening, wat ik ook constant heb aangegeven..)

Het feit is, dat je bij rechtsbijstand (tegenwoordig dan) wel een eigen bijdrage moet betalen. Jij gaf aan dat persoon X dit niet hoefde, ik gaf aan dat dit dan misschien verandert is.
Daarin heb ik het niet over of je wel of geen advocaat zelf mag kiezen (wat dus wel zo is, zoals jij ook zegt).

Conclusie: iedereen mag een eigen advocaat kiezen. Mensen die recht hebben op rechtsbijstand moeten een eigen bijdrage betalen.

Oké..op een rijtje dan maar:

Ik dénk dat de juwelier genoeg geld heeft om niet in aanmerking te komen voor rechtsbijstand.
Ik dénk dat de juwelier niet zóveel geld heeft om een top advocaat te betalen.
(Dit is mijn mening, wat ik ook constant heb aangegeven..)

Het feit is, dat je bij rechtsbijstand (tegenwoordig dan) wel een eigen bijdrage moet betalen. Jij gaf aan dat persoon X dit niet hoefde, ik gaf aan dat dit dan misschien verandert is.
Daarin heb ik het niet over of je wel of geen advocaat zelf mag kiezen (wat dus wel zo is, zoals jij ook zegt).

Conclusie: iedereen mag een eigen advocaat kiezen. Mensen die recht hebben op rechtsbijstand moeten een eigen bijdrage betalen.

Jij moet ook het land uit.

En mijn buurman ook trouwens.

Terug
Naar boven