- Waardering
- 851
- Lengte
- 1m85
- Massa
- 95kg
- Vetpercentage
- 15%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Lol "realist"Ik maak me meer zorgen over wat er in 2012 gaat gebeuren dan over een griepje, waar toch een vaccin voor is.
je beoelt /care uiteraard
Gezonde mensen zullen er weinig last van hebben.. het is gewoon een stevige griep.
Oude en zieke mensen zullen echter een hogere stervingskans hebben. Daar gaat je oma, je sukkelende vader, je zwakke broertje en die vriendin wiens gezondheid toch al niet optimaal was.. (overigens niet heel erg anders dan bij een normale griep die ieder jaar slachtoffers eist, alleen een beetje erger vanwege de het specifieke virus)
Gezonde mensen er geen last van?
Dat is niet waar. Het zijn juist 20-30 jarigen die het vlaggen gaan hebben:
kinderen en tieners hebben een immuunsysteem dat vliegensvlug kan reageren op een nieuwe griepvariant. Ouderen hebben een immuunsysteem dat al veel griepvarianten heeft meegmaakt, maw zij hebben meer opgebouwde resistentie. 20-30 jarigen hun immuunsysteem is niet zo top meer als dat van de tieners en hebben niet genoeg griepvarianten meegmaakt om enige resistentie opgebouwd te hebben.
Van de 7,nogwat miljard mensen zijn er tot nu toe 135 omgekomen, big deal.
Ik maak me meer zorgen over wat er in 2012 gaat gebeuren dan over een griepje, waar toch een vaccin voor is.
Serious?Het vaccin is een remmer en geen anti-griep middel...
vlaggen ?
Je wordt er wel ziek van (en goed ook), maar ga je er ook dood aan ... dat is doorgaans toch eerder weggelegd voor de jongeren en de ouderen onder ons (aka de fysiek zwakkeren in de samenleving).
Trouwens, volgens mij wordt je alleen resistent voor die ene griep die je al gehad hebt. Komt diezelfde griep terug dan heb je er profijt van, maar anders ben je net zo ****ed als de rest qua besmetting. En aangezien de griep zich ieder jaar geheel vernieuwd ... (waarom zou je anders jaarlijks een nieuwe giriepprik moeten halen ?)
Pff, ik dacht dat het ergste al voorbij was. Je hoort er nu in ieder geval geen **** meer van.

Nee, er kan enige vorm van resistentie zijn voor "nieuwe" griepen. Aangezien een "nieuwe" griep is steeds een combinatie van eerder bestaande griepen. Wat ik zeg is heus niets nieuws, hoor. Algemeen geweten in de medische wereld dat je vanaf 25-35 in één van de hoogste risicogroepen zit bij een nieuwe griep. Bij de Spaanse griep is dit ook vastgesteld geweest. Natuurlijk je opa van 85 jaar gaat er ook aan geloven, maar die zou ook dood kunnen vallen als de zomer net iets te warm is of de winter net iets te koud. Na ca 35 jaar zit je niet meer in de risicogroep en ca voor je 25 ook niet.
(dat en die extra vrije dag die ik vanaf mijn 40e kreeg)