AndroidHealthClinic

PC systeem nodig

Tractortje

Monstrous Giant
10.000 berichten
Waardering
840
Lengte
1m86
Massa
66kg
Vetpercentage
19%
Beste vrienden,

Waar ik vroeger nog minimale kennis over de verschillende computeronderdelen had, is dit momenteel compleet vervaagd met de komst van al die nieuwe shizzle. Daarom vraag ik raad aan jullie. Aangezien er meer van dit soort topics zijn, ben ik ervan overtuigd dat jullie mij willen helpen!

Ik ben dus op zoek naar een nieuwe PC. Graag een zo goed mogelijke prijs/kwaliteit verhouding, want ik ben een studentJ :D - Maar €100 zal het niet worden, dat had ik ook al door.

Wat moet de PC kunnen? Nouja, ik wil in ieder geval zware programma's als Illustrator en Photoshop vlekkeloos tegelijk laten draaien. Daarnaast download ik eigenlijk erg veel. En luister ik veel muziek. Gamen doe ik niet. Dual layer DVD branden is een must.

Ben benieuwd wat mijn DBB vrienden ervan bakken. In ieder geval alvast bedankt mannen.

Kwam ik laatst ook al achter, tegenwoordig hebben hd's en dvdspelers andere stekkertjes. Moederborden hebben geen agp meer. enz enz enz, succes ermee.

5yrhnm.jpg

Kan het goedkoper? Ja. Lever je dan in op kwaliteit? Ja.

Dualcore systeem, goed moederbord, snelle en grote HD, videokaart waar je eventueel toch nog een game mee kan spelen, goede DVD-brander, goede+mooie+stille kast.

Je kan een E8200 nemen, 1GB geheugen, minder grote HD, minder snelle videokaart. Goedkopere kast etc. Maar met dit systeem heb je een behoorlijk stevig systeem dat voor veel zaken goed inzetbaar is.

5yrhnm.jpg

Dualcore systeem, goed moederbord, snelle en grote HD, videokaart waar je eventueel toch nog een game mee kan spelen, goede DVD-brander, goede+mooie+stille kast.

Je kan een E8200 nemen, 1GB geheugen, minder grote HD, minder snelle videokaart. Goedkopere kast etc. Maar met dit systeem heb je een behoorlijk stevig systeem dat voor veel zaken goed inzetbaar is.

Heel net en degelijk systeem. Zoiets zou ik ook samenstellen. Dit heb je ook wel nodig. Als het echt nodig is om te besparen kan je een gigje geheugen verwijderen of een mobotje met onboard video.

5yrhnm.jpg

Waar heb je dit besteld, Eric?

Assembleren kost overigens ook nog wat geld maar gelet op de basic samenstelling kan je dit ook zelf. Aangezien je waarschijnlijk toch niet gaat overklokken is de cooler die meegeleverd wordt bij de processor meer dan genoeg.

............

Laatst bewerkt:
Ik zou toch meteen voor een quadcore gaan. :D

Bij azerty of sallandautomatisering ben je wel goedkoop uit. En in elkaar zetten kan je zelf hoor.

Ik zou toch meteen voor een quadcore gaan. :D

Gelet op het doel van Tractortje is een Core2duo meer dan genoeg. Geheugen naar 4Gb zou misschien beter uitkomen gelet op de eis om Illustrator en Photoshop tegelijk te kunnen draaien.

Computers kosten geen reet meer, mijn eerste computer had ik bijna 10 jaar geleden gekocht voor 3000 euro, en toen nog 2 jaar later geupgrade (nieuw moederbord+processor+geheugen) toen later nog videokaart erbij, en hij doet het nog steeds perfect foutloos.

Maar nu wil ik wel een nieuwe computer hebben, aangezien er een bepaald spel (zie ava:D) uitkomt die ik absoluut weer wil gaan spelen.

Amd is een betere keus in het midden en laag sigment. Ik snap ook niet waarom iedereen zo Intel minded is terwijl je bv met een AMD triple core al met de helft van de prijs zit dan de bovengenoemde Intel.

En nee, ik ben geen AMD fanboy, maar kijk alleen naar wat ga je ermee doen en wat kost het.

Amd is een betere keus in het midden en laag sigment. Ik snap ook niet waarom iedereen zo Intel minded is terwijl je bv met een AMD triple core al met de helft van de prijs zit dan de bovengenoemde Intel.

En nee, ik ben geen AMD fanboy, maar kijk alleen naar wat ga je ermee doen en wat kost het.

Post jij dan eens een vergelijkbaar systeem als dat van EricR, maar dan AMD. Of beter natuurlijk, als dat voor dat geld kan.

Vergelijkbaar kom je uit op een Phenom 9350, die is qua prijs vergelijkbaar maar ontwikkelt wel meer warmte.

Heb jarenlang AMD gekocht maar vind Intel momenteel toch beter aan de weg timmeren.

wachten op een koopje vd lidl/aldi

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb momenteel 2GB op m'n laptop (1,66ghz duo core), maar daar draaien de applicaties ook niet feilloos op. Gaat erg langzaam en veel vastlopers. Ik denk dat ik dan liever voor de 4GB ga als dat beter is.

Overigens vind ik 500euro reuze meevallen. Dat is een maandje niet zuipen. Ik had gerekend op zo'n 800 tot 1000 euro :roflol:

Ik heb momenteel 2GB op m'n laptop (1,66ghz duo core), maar daar draaien de applicaties ook niet feilloos op. Gaat erg langzaam en veel vastlopers. Ik denk dat ik dan liever voor de 4GB ga als dat beter is.

Overigens vind ik 400euro reuze meevallen. Dat is een maandje niet zuipen. Ik had gerekend op zo'n 800 tot 1000 euro :roflol:

???
Staat volgens mij 500......

Oh voor € 1.000,- stel ik een topsysteem samen dat zijn weerga niet kent. Maar gelet op jouw doelen zou ik er alleen 2Gb (totaal 4Gb) bij knallen en niet veel meer aanpassen. Eventueel dan toch een Quadcore als je de ruimte hebt richting de € 750,- totaal.

Een Q9450 of Q9300 is voldoende.

Terug
Naar boven