MuscleMeat

Peter Singer. Thanks for talking.

mijn mening: zodra er enige vorm van zelfbewustzijn ben ik in eerste instantie tegen.
Ook vind ik dat het nooit een vlotte ingreep mag zijn in de zin van dat er steeds een diepgaand gesprek mbt consequenties/alternatieven etc moet plaatsvinden. En dan natuurlijk de 'religieuzen', bij deze groep moet door onderwijs/algemene informatieverstrekking/... eindelijk de taboe rond abortus worden doorbroken. (vooral moslims..)

off: Ik hoop dat Singer toch niet is gestopt met zijn 'denken'? ("...20ste eeuw..") ;)

• Topic Starter Topic Starter
@ Gorillor: lolbroek :D

@ BiA: het zelfbewustzijn is ook een van zijn argumenten. Maar dat ontwikkelt zich gradueel, er is geen sprake van een sterke scheiding tussen zelfbewust en niet-zelfbewust. Maar dat een baby niet zelfbewust is bij de geboorte, is algemeen aangenomen. Een vlotte ingreep is het nu ook niet en er zijn geen gegronde redenen om aan te nemen dat het dat zal worden bij een verandering van gedachten a la Singer. Ik denk dat de aard van het onderwerp daar ook niet naar is. Het nodigt mijns inziens eerder uit tot meer diepgang.

Ik vrees dat zijn ingang bij de religieuze kliek bijzonder gering zal zijn. :D

Terug
Naar boven