lifestyle66
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 103
Als je geen belasting wil betalen dan emigreer je maar, stelletje landverraders.

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Als je geen belasting wil betalen dan emigreer je maar, stelletje landverraders.

+ Dat die wajong uitkering er af. Die mankeren vaak niks, vooral wanneer er wel zwart gewerkt kan worden.
Nee, een sterke vermindering.
Kan je beter even bekijken, maar komt er op neer dat er minimale bureaucratie zal zijn.
een kleine overheid ben ik het wel mee eens maar in dat eerste filmpje doet hij het voorkomen alsof de markt elk probleem vanzelf oplost, wat natuurlijk onzin is.
Is geen onzin, uiteindelijk vind alles zijn balans.
Hoever je hier in wilt gaan valt over te discuseren, maar een overheid zoals die nu is maakt meer kapot dan het goed doet.
Elk probleem word aangepakt met meer regels.
Is geen onzin, uiteindelijk vind alles zijn balans.
Hoever je hier in wilt gaan valt over te discuseren, maar een overheid zoals die nu is maakt meer kapot dan het goed doet.
Elk probleem word aangepakt met meer regels.

allemaal wel leuk en wel jouw theorieen, maar probleem is dat de overheid de enige is die de overheid kleiner kan maken![]()
Wet van vraag en aanbod.
Als iets werkt (genoeg vraag naar is) blijft het overeind, werkt het niet, dan pleurt het om en komt er van zelf wat beters door innovatieve ondernemers.
---------- Toegevoegd om 18:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:46 ----------
Beetje kortzichtig.
De burger kan wel degelijk de overheid kleiner maken als de wil er is en voor geknokt word.
Hier laat ik het bij, want discussie met jou leid toch nergens naar toe.
Wet van vraag en aanbod.
Als iets werkt (genoeg vraag naar is) blijft het overeind, werkt het niet, dan pleurt het om en komt er van zelf wat beters door innovatieve ondernemers.
---------- Toegevoegd om 18:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:46 ----------
Beetje kortzichtig.
De burger kan wel degelijk de overheid kleiner maken als de wil er is en voor geknokt word.
Hier laat ik het bij, want discussie met jou leid toch nergens naar toe.
om maar niet te spreken over vrije markt mbt onderwijs (geprivatiseerd onderwijs dus)
brotip:
kindermishandeling in de bible belt e.d
dat is een combinatie van publiek goed en informatie assymetrie
true.
@laatste filmpje: was 43min in en heb het opgegeven na zijn 88ste achterlijke vergelijking. Zat te praten over infrastructuur, gezondheidszorg,... "hoe gaan we dat dan betalen zonder overheid? nou, gewoon vrijwillig. Als we kijken naar voeding, voedsel is nog 10x zo belangrijk als infrastructuur en daar betalen we ook gewoon zelf voor"
wat een f'ing mongol -_-'
Je moet echt schijtachterlijk zijn om zo'n filmpje aan te prijzen patrickvh. Ik hoop dan ook oprecht dat je het zelf niet gekeken hebt, maar gewoon de samenvatting gelezen had o.i.d en dat het concept je gewoon genoeg aansprak om het hier met ons te delen.
haha wtf man, die vent weet niet eens wat free-riding is, dat soort mensen hebben nooit verder gekeken dan hun middelbare school economie lesje.

true.
@laatste filmpje: was 43min in en heb het opgegeven na zijn 88ste achterlijke vergelijking. Zat te praten over infrastructuur, gezondheidszorg,... "hoe gaan we dat dan betalen zonder overheid? nou, gewoon vrijwillig. Als we kijken naar voeding, voedsel is nog 10x zo belangrijk als infrastructuur en daar betalen we ook gewoon zelf voor"
Je moet echt schijtachterlijk zijn om zo'n filmpje aan te prijzen patrickvh. Ik hoop dan ook oprecht dat je het zelf niet gekeken hebt, maar gewoon de samenvatting gelezen had o.i.d en dat het concept je gewoon genoeg aansprak om het hier met ons te delen.
maar kan je hier alleen maar gelijk in geven.
? 
dit werkt alleen maar perfect in een homogene markt zonder informatieproblemen. in de realiteit zijn die er niet, hoe los je zonder institutionele regels etc. (overheid) informatie assymetrie op? of zorg je ervoor dat er publieke goederen zoals dijken en wegen komen? of hoe houd je een monopolist in toom als hij enorme schaalvoordelen ondervindt? die klassieke kijk op vraag en aanbod is imo veel te simplistisch.
true.
Ik vind die discussies vsn jou meestal vrij irritantmaar kan je hier alleen maar gelijk in geven.
@patrick jr hekelt de overheid dan komt iemand met een argument en zeg je weet ik niet heb me er niet zo in verdiept?
Weet je überhaupt wel waar je over praat dan?
Ik vind belasting betalen ook niet fijn toch betaal ik liever een ton per jaar dan 10k![]()

We leven momenteel in het informatie tijdperk dus hoezo gebrek aan informatie?
Publieke goederen zijn ook op te lossen met vraag en aanbod, maar daar ben ik niet direct voorstander van.
Waar het mij om gaat is dat Toine Manders een hele andere kijk geeft op de zaken.
En als je terug gaat naar de basis is een overheid gewoon terrorisme naar het individu toe.
De trend is ook steeds meer overheid, ze willen steeds meer.
Jij zegt het.
Heb korte stukjes gezien, maar vind het een stuk interessanter dan wat de gemiddelde politici te melden heeft.
informatie asymetrie is meer dan alleen maar de mogelijkheid om dingen op te zoeken etc. als jij een 2de hands auto koopt weet de verkoper altijd meer dan de koper bijvoorbeeld, wat voor problemen zorgt in je vraag en aanbod theorie (adverse selection). en publieke goederen kunnen helemaal niet opgelost worden met vraag en aanbod. omdat er geen individueel eigendom is en dus mogelijkheid tot free-riding, wat er voor zorgt dat "de vragers" deze kosten niet willen dragen, conclusie is dat er dus geen publiek goed tot stand komt. (soort zwak nash-evenwicht)We leven momenteel in het informatie tijdperk dus hoezo gebrek aan informatie?
Publieke goederen zijn ook op te lossen met vraag en aanbod, maar daar ben ik niet direct voorstander van.
Waar het mij om gaat is dat Toine Manders een hele andere kijk geeft op de zaken.
En als je terug gaat naar de basis is een overheid gewoon terrorisme naar het individu toe.
De trend is ook steeds meer overheid, ze willen steeds meer.
Jij zegt het.
Heb korte stukjes gezien, maar vind het een stuk interessanter dan wat de gemiddelde politici te melden heeft.
---------- Toegevoegd om 19:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:26 ----------
Sommige zaken heb ik me niet in verdiept en interesseren me niet dus ga ik ook geen informatie over opzoeken.
Als ik ergens over lul weet ik waar ik over lul en als we op een punt komen dat het me niet interesseert geef ik dat dus duidelijk aan.
Heb geen zin me bezig te houden met onzinnigheden.
Ja en ik betaal liever een miljoen dan een ton, zo lust ik er nog wel 1![]()
ten eerste: dat terrorisme heb je nodig, er zijn genoeg corleoné's op de wereld, die graag genoeg van alle diensten profiteren maar er niet voor willen betalen.
ten 2de: een realistischere kijk zou zijn om een systeem te ontwikkelen waar je een onderscheid maakt tussen fundamenteel verdedigbare "roof" zoals belastingen tvv infrastructuur e.d en niet verdedigbare roof (belastingen tvv linkse hobbies) en daar een extra volledig-vrijwillige belasting voor heffen. En dan uiteraard de budgetten ook indelen naargelang de inbreng.