ten eerste: dat terrorisme heb je nodig, er zijn genoeg corleoné's op de wereld, die graag genoeg van alle diensten profiteren maar er niet voor willen betalen.
ten 2de: een realistischere kijk zou zijn op een systeem te ontwikkelen waar je een onderscheid maakt tussen fundamenteel verdedigbare "roof" zoals belastingen tvv infrastructuur e.d en niet verdedigbare roof (belastingen tvv linkse hobbies) en daar een extra volledig-vrijwillige belasting voor heffen. En dan uiteraard de budgetten ook indelen naargelang de inbreng.
Hier ben ik allemaal voorstander van. (wat niet de foutieve oorsprong van de overheid wegneemt)
Het is dan ook het doorschieten van de overheid dat weerstand oplevert bij mij.
Een steenTJE bijdragen, maar nu is de trend meer overheid en steeds meer regels en meer belastingen.
De overheid pakt steeds meer af en alles willen ze controleren of oplossen.
Daar waar macht is, zijn rotte appels en misbruik.
The war on drugs is daar een prima voorbeeld van wat ze willen controleren, wat niet te controleren valt.
Met als resultaat een wietpas en dat soort fratsen.
En toch maar bezig blijven met die onzinnigheden.
Met alles, de overheid denkt wel te kunnen bepalen wat goed voor ons is en denkt dat de burger achterlijk is.
En net als Corleone pak ik van de overheid wat ik kan, dat doen ze immers ook bij mij.
We kunnen hier eindeloos over discuseren, want er valt gewoon enorm veel over te te bespreken.
Waar ik voorstander van ben is dat er grondwetten moeten bestaan die ons beschermen tegen de overheid.
Bijv er mag een bepaalt percentage belasting over iets geheven worden en meer niet.
Je kan niet eindeloos belasting heffen omdat je begroting niet op orde is.
Dan moet je gewoon snijden en beter nadenken wat je met je geld doet.
Als mijn portemonnee leeg is, is het ook leeg.