AndroidHealthClinic

Pfeiffer en BB

seagal

Huge Freak
Waardering
42
Hey beste mensen.

Ik weet sinds kort dat ik de ziekte van pfeifer heb.. Heb echt geen energie meer!! voel me klote en ben al ander halve kilo afgevallen! wat nu? Ik wil niet afvallen maar kan niks doen aan sport.. eetlust is ook niet geweldig.
Wie heeft er tips? HELP!

Groeten seagal:(

Lastig, maar volle bak sporten is denk ik ook niet goed, het is afwegen, of sporten zo hard je op dit moment kan en het risico dat je er wat langer mee loopt, of gewoon niets doen en veel rusten en hopen dat het snel overgaat.

Ik zou met alleen niet al te druk maken in de gym omdat je er dan misschien nog langer mee loopt, gewoon doen wat je denkt dat je kan. Als je lichaam aangeeft dat het geen energie heeft kan je het beste gewoon luisteren daarnaar. Ik zou persoonlijk veel rusten en gezond eten.

Sterkte in ieder geval!

Ik zou gewoon rusten tot het over gaat, als je dan beter bent kan je weer maximaal knallen (spiergeheugen) Succes..;)

Ik heb zelf ook 6 maanden ziekte van pfeiffer gehad en ik mocht helemaal geen lichamelijke inspanning doen. Ook mocht ik geen vet eten en mocht niet meer dan 4 uur achter elkaar naar school. Het slimste wat je kan doen, wat je dokter je als het goed is ook heeft aangeraden is rusten rusten rusten. Hoe meer je nu rust, hoe sneller het over is. Een vriendin van me heeft het ook gehad en die heeft niet goed genoeg gerust en die heeft er een krappe 2 jaar mee gelopen. Zoek ook ff op wat je allemaal wel en niet mag eten want dat heeft wel degelijk invloed op je gesteldheid. Nu is het afzien maar daarna kan je weer vol goede moed knallen, anders is het de komende jaar/jaren kwakelen.

Als je goed rust en je eiwit iname goed hoog houd denk ik dat je best veel kan behouden van je massa.Wanneer je van pfeifer af ben weer knallen en je zal zien dat je je massa snel weer terug wint mede door je spiergeheugen zoals cyc al poste.Succes en hou je taai;)

Zo te horen heb je moeite om op gewicht te blijven. Zal gewoon veel vloeibaar eten, zoals havermoutpap!

suc6!!

seagal zei:
Hey beste mensen.
Ik weet sinds kort dat ik de ziekte van pfeifer heb.. Heb echt geen energie meer!! voel me klote en ben al ander halve kilo afgevallen! wat nu? Ik wil niet afvallen maar kan niks doen aan sport.. eetlust is ook niet geweldig.
Wie heeft er tips? HELP!
Groeten seagal:(

eey seagal, ik weet het, het is een klote ziekte ik had het ook en ik had precies 't zelfde. Je moet gewoon alles hee licht doen want met pfeiffer is het ook niet goed om "uberhaupt" te sporten. Het beste is denk ik om gewoon te rusten tot het over is (tegenwoordig is het zo over) en dan overnieuw te beginnen.

• Topic Starter Topic Starter
beste mensen!

Bedankt voor jullie reacties..
Ik val gewoon met de dag af.. Nu is er 2 kilo af. Voor dat ik die kilo s er weer bij heb ben ik 2 maanden verder... maar goed.
Ik ga zo ie zo veel rusten en daarna weer flink knallen!
Ik lig nu vrijwel heel de dag op bed.
ik hou jullie op de hoogte,

Groeten Seagal

Ik heb ook pfeiffer gehad!

was wel klote maar gewoon eerst even veel rusten! en toen aan het einde ben ik op een geveven moment echt veel cardio gaan doen en mijn lichaam weer fit te krijgen!
ik heb de ziekte vrij snel achter me weten te brengen en dat komt mede denk ik doordat ik voor de pfeiffer al redelijk fit was en na een paar weken pfeiffer flink aan cardio ben gaan doen!
maar dat kan mss ook alleen bij mij het geval zijn geweest !
ik ben zelfs door gegaan met dagenlijkse dingen! thuis dan! en als ik het echt niet meer volhield ging ik even slapen!

succes er mee jongen!

Ik heb zelf een vergelijkbare ziekte (toxoplasmose) al 4 maanden, ik train gewoon door. De progressie is een stuk minder, en heb vaak weinig zin om te trainen, maar het gaat nog wel.

he zelda die toxoplasmose duurd die langer of wat is het vergelijkbare los van vermoeitheid? als ik dat even mag vragen offtopic ( eigenlijk ook beetje on )

Markywannabee zei:
he zelda die toxoplasmose duurd die langer of wat is het vergelijkbare los van vermoeitheid? als ik dat even mag vragen offtopic ( eigenlijk ook beetje on )

Toxoplasmose duurt ongeveer net zo lang, maar is een parasitaire infectie, en niet besmettelijk naar andere mensen, de verschijnselen zijn ongever hetzelfde, maar de priecieze verschillen weet ik ook niet.

als je koorts hebt moet je sowieso bedrust houden. Je lever heeft het flink te verduren als je pfeiffer hebt.
Rust lijkt me een goed plan eigenlijk. Volgens de medische wetenschap heb je twee varianten waarin de ziekte zich uit. Een redelijke acute en heftige variant. Deze duurt gemm. zon 6 mnd. De sluimerende variant kan (veel) langer duren maar met minder last van extreme moeheid.

builderB zei:
als je koorts hebt moet je sowieso bedrust houden. Je lever heeft het flink te verduren als je pfeiffer hebt.
Rust lijkt me een goed plan eigenlijk. Volgens de medische wetenschap heb je twee varianten waarin de ziekte zich uit. Een redelijke acute en heftige variant. Deze duurt gemm. zon 6 mnd. De sluimerende variant kan (veel) langer duren maar met minder last van extreme moeheid.
bij mij was het zo dat ik het ineens had! en er na 6 weken weer volledig vanaf was!
Maar het vermoeden is wel dat ik het een paar maanden ervoor ook al had!

bij mij was het zo dat ik eerst een paar maanden ervoor een vrij hevige keel onsteking had!
toen die voorbij was!
kreeg ik een paar maanden erna last van vermoeiheid. ik had geen puff meer tijdens het trainen. en als ik cardio deed was ik in 5 min uitgeblust !
kreeg 1 week daarna keel onsteking en de week daarop waren het de amandelen.
hier heb ik nog een 2 weken mee rondgelopen en daarna heeft de doktor pfeiffer geconstateerd Hierna heb ik nog 6 weken rond gelopen vermoeid en wel!. De laatste 2 weken ben ik weer cardio gaan doen om keer op keer een vooruit gang te zien in hoeveel min ik kon volhouden!

• Topic Starter Topic Starter
Beste mensen!

Ik zag het eerlijk gezegd even niet meer zo zitten.. word er echt chaggie van.. Ik probeer nu zoveel mogelijk te eten:)
En ben veel op dit forum aan het lezen. Die verhalen doen me goed.
Allemaal bedankt voor jullie reacties!

Groeten Seagal

Ik heb het zelf ook op het moment, het ergste is al over (ik heb het al 6 weken) en ik ben 6 weken niet wiste trainen. Heb nu weer de energy om 3 keer per week te gaan trainen. Maar ik was ook 3 kilo afgevallen...ik heb gewoon super veel gegeten (was wel klote) om alles erin te krijge, maar ik ben nu weer 4 kilo aangekomen...dus in principe nog een kilo gewonnen ook:d.

Maar ik kan je maar 1 tip geven, VEEL rusten & GOED eten!!!

Greetz

Oja, en je moet HEEEEEL VEEL drinken en veel vitamine c binnenkrijgen...des te eerder ben je ervanaf! 2 tot 3 liter water of vruchtensap is normaal!

Sterkte

RUST houden .....

heey jongen !

Ja echt k*t voor je.
ik trainde zelf ook al een tijdje, maar kreeg net eind zomer pfeiffer !
en voel me nou al beter dus begin vannaf 1dec weer met trainen.
maar geloof me maar er is niks meer over van mijn oude kracht.
ik dee hier voor bundels van 18-16 kg nou krijg ik die bundels ( heb ik thuis lichen van 10 niet opgetilt :( .
maar hopelijk bouw ik alles weer snel op, heb ook zowen buikje gekregen moet ook effe afbranden !
maar veel suuces met je ziekte !

aan welke dingen naast moeheid herken je pfeifer?

ik heb ook last van moeheid, ik zou in tegenstelling tot een paar maanden geleden de hele dag kunnen slapen. Slaap nu ook al vaak lang en dat gaat te koste van colleges dus studie.
Ik knal er in de gym echter nog vaak een pr uit, dus dat gaat wel ok.
Aangezien trainen wel goed gaat kan het niet aan het feit liggen dat ik overtraind ben.
Dieet is ook goed en compleet.

Terug
Naar boven